{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mtb forlygte
  • #1   4. sep 2013 Når du siger helt sort i skoven, mener du så om du kan køre single track med den, eller er det bare at køre gennem en mørk skov på asfalt?

    Kender ikke lygten, men til single track er jeg ret sikker på du vil have brug for mere. Jeg kører selv med et setup hvor jeg både har en kraftig lygte på styret og en på hjelmen, så der er lys hvor jeg kigger hen. Den til styret er en kinalygte opgivet til 2200 lumen, mens den på hjelmen er en 1200 lumen kinalygte. Begge lyser rigtigt godt op!


  • #2   4. sep 2013 Enig med Niels....til sporkørsel i mørke skal man som minimum have en kraftig lygte på hjelmen men allerhelst en på styret også. To lygter på cirka 1000 lumen stykket er nok.

    Jeg kører med en Inton/magicchine (kinalygte) på 1000 lumen på hjelmen og har lige købt denne til styret da en af mine lygter er gået i stykker.

    (link fjernet)

    Den lygte du bruger nu er alt for svag til mtb kørsel og vel egentlig alt mulig andet cykling i mørke hvis du kører bare lidt stærkt....


  • #3   4. sep 2013 Det er til singeltrack.

    Hvad hvis jeg køre med 2 af den slags jeg har på styret ? smiley


  • #4   4. sep 2013 Prøv det hvis du har lygterne.... Men vil gætte på at det ikke er nok
    Kører også med "kinalygter" på omkring de 1000-1200 lumens, 1 på styret og en på hjelmen
    Den sidste jeg købte kostede under 300kr på eBay. Incl fragt


  • #5   4. sep 2013 Du skal hellere først fokusere på, at få en god lygte på hjelmen. Når du kører singletracks så drejer du hele tiden og kigger frem mod næste forhindring. Lys på styret lyser kun lige ud så du vil mangle lys når du drejer og når du orienterer dig.

    En lygte på styret bruges kun til at lyse op foran cyklen.

    En lygte til styret bør sprede lystet lidt mere og den på hjelmen bør have en mere fokuseret lyskegle så den kan lyse op længere fremme.

    To dårlige lygter på styret er ikke vejen frem. Men køb hellere en 1000 lumen kineser lygte i udlandet til hjelmen og så brug din nuværende til styret hvor den lyser nedad i jorden lige foran cyklen. Allerhelst to gange lygter af cirka 1000 lumen.

    Kineserlygterne er rigeligt fine og koster måske kun 300-600 kr.

    De lygter jeg kører med er kineserlygter....


Kommentér på:
Mtb forlygte

Annonce