{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.435 visninger | Oprettet:

Kira B
Kira B
Tilmeldt:
2. maj 2013
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 29

Størrelsen på min nye cykel ? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer. Jeg har set på en ny cykel af mærket Trek. Det er ikke en racer og heller ikke bmx. Jeg syntes syntes de inde i butikken kaldte den en sports/motioncykel. Jeg er ca 174 - 175 høj og skridtlængde 80 cm. Størrelsen de mener er 50 cm og de sagde den var perfekt. Jeg prøvede den også op og ned ad gaden og det er okay. Det er med en masse gear - hvis i kommer nærmere modellen så.
De forskellige skemaer jeg har set på, siger jo den skal være større men hvad mener i? Er det ikke bedre at tage den såen lige til end en der er for stor. Det er en damemodel og det vil jeg have - ellers er det for bøvlet at komme op smiley
Jeg har tjekket skemaer lige siden og nu spørger jeg jer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Størrelsen på min nye cykel ?
  • #1   11. mar 2014 Er det sådan en model her? http://www.trekbikes.com/dk/da/collections/womens/town/city_sport/fx/

    50cm virker som en fin størrelse, men det vigtigste er du synes den er god og at du sidder godt. Evt spørg om du må prøve nummeret større for at se hvordan den er at køre på.


  • Kira B
    Kira B Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 29
    #2   11. mar 2014 Jo - det ligner den model men med andre bremser på. Prisen var omkring 7000 kr - hvis det hjælper. De havde vist ikke modellen større og derfor er jeg også lidt i tvivl. Du mener alså også at størrelsen er okay. Det er vel bedre end en der bliver for stor.

  • #3   11. mar 2014 Hvis du føler du sidder godt på den, så er det ikke så vigtigt hvad størrelse der står:-)

    Men sommetider har jeg mistænkt visse cykelhandlere for at gøre alt for at få solgt de cykler de har stående i butikken fremfor at bestille den korrekte størrelse hjem.

    Måske de har en tilsvarende model i en størrelse større som du kan prøve?


  • #4   11. mar 2014 Så er det sikkert en FX model. - Prøv at ring til andre cykelbutikker i nærheden og hør om de har den samme cykel i et nummer større. - Men ja, vil mene størrelsen lyder fin, men som sagt, kan man aldrig vurdere uden at have set dig på cyklen.
    Og ja, det bedre den passer i størrelsen end at den er for stor smiley


  • Kira B
    Kira B Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 29
    #5   11. mar 2014 Hej igen og tak for jeres svar. Jeg bor lidt ude på landet og der er ikke så mange cykelforretniger rundt og ikke der har det mærke. Jeg syntes jeres svar hælder til at det er en okay størrelse og det er jeg glad for. Jeg er nok også til at det skal være nu og her. Derfor kan jeg ikke lige vendte til vi kommer til Feks Odense o

  • #6   12. mar 2014 Det lyder som en fornuftig størrelse, hvis din skridtlængde er målt rigtigt. Prøv at se på www.bikesize.dk - der anbefales en stelstørrelse på 48.8 cm. Tror ikke 50 cm er helt tosset.

  • Kira B
    Kira B Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 29
    #7   12. mar 2014 Hej Søren. Det er jeg glad for du skriver. Det er en super dejlig cykel og jeg skal faktisk hente den på fredag. smiley Her i sidste år har jeg være lidt uheldig med mine køb og derfor skal det bare være rigtigt denne gang.
    Jeg har lige tjekket mit skridtstørrelse og det er rigtigt nok.
    Tak for linket.


  • #8   12. mar 2014 God fornøjels med den smiley

  • Kira B
    Kira B Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 29
    #9   12. mar 2014 Tak skal du have. smiley

Kommentér på:
Størrelsen på min nye cykel ?

Annonce