{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.883 visninger | Oprettet:

Dæk til mtb {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg er startet i en mtb klub og var ude og køre noget spor den anden dag. Der var meget fedtet og jeg syntes jeg skøjtede en del rundt.
Jeg blev anbefalet at finde nogle grovere dæk.
Hvad kan i anbefale jeg skal købe som er godt til fedtet kørsel.
Har lagt et billede ind af de dæk der sidder på min mtb.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dæk til mtb
  • #1   10. apr 2014 Jamen hvis vi tager schwalbe, så har de en liste som i mit hovede ser således ud:
    Grov: nobby nick
    Mellem: rocket ron
    Sommer: Racing ralph


  • #2   10. apr 2014 Ok, de dæk jeg har nu hedder 29 og 2.10. De 2.10 hvad er det mål for? Og kan jeg bruge dæk der hedder fx 2.25?

  • #3   10. apr 2014 specilaized laver også rigtig gode dæk. groundcontrol er rigtig godt all round dæk, vil tro den svare til Rocket ron. de 2.10 er brede på dækket. Og tag bare og bliv i 2.10 hvis du bare køre almindelig xc mtb:)

  • Seppe
    Seppe Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Svar: 22
    #4   10. apr 2014 Det kan være en god ide at have et grovere fordæk på.

    Fordæk / Bagdæk:
    F.eks. Nobby Nick / Rocket Ron kombi er rimelig populær.
    Specialized kombo: Purgatory / Ground Control eller Butcher / Purgatory (grovere)

    Det er fine kombier til det lidt mere fedtede i hvert fald. Er det meget fedtet kan du køre med det grove bag på også. Det er lidt hvor meget du vil ofre i forhold til rullemodstand.


  • #5   10. apr 2014 Nobby Nic og GroundControl, vil jeg da kalde for et efterårs dæk. Ikke grund til så groft et dæk til den årstid der er lige rundt om hjørnet.. Jeg køre selv med FastTrak 2.10 det meste at året.. Det er for mig et godt allround dæk. Når vi rammer sommeren bliver bagdækket skiftet til et Renegade.

    Eller prøver jeg Rocket Ron foran og Thunder Burt bagpå som sommer setup.


  • #6   10. apr 2014 Har kørt med fast track det meste af året, også i vinters. Dog kører jeg med renegade om sommeren

  • Ib N
    Ib N Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 34
    #7   10. apr 2014 Hej Lars først er det 26 eller 29er vi snakker om
    kørt Racing Ralph hele året med fin bid også kørt hele år med fast track og de har også været gode men det er på 29er
    har kørt flere år på 26er og det er som om at de kræver et grovere mønster om vinteren og efterår/forår og her er rocket ron og nobby nic gode
    Der er mange der gerne vil have et lidt grovere mønster på forhjulet men der skal du prøve dig frem
    men et godt bid har også meget med gear og dæktryk at gøre nogle vil kunne køre op med renegade hvor andre kommer til kort med et par grundcontrol


  • #8   10. apr 2014 Hej Lars smiley
    Ja men jeg tror mange prøver sig frem med tiden som man får kilometer lagt i sporene...
    En kan jo godt synes vældigt om et bestemt mærke og mønster hvor en anden kan få problemer med det helt samme dæk !
    Der er jo meget forskellig underlag og jord typer, samt hvor store transit strækninger du må tilbagelægge på asfalt frem til sporet.
    Jeg har kørt på lidt forskellige men lige nu har jeg i vintersæsonen brugt Schwalbes Nobby Nick og Racing Ralph i str. 29x2.35 , disse vejer pr. stk. 775g i Snakeskin udgaven, en anselig vægt men det må man lidt på kompromis med når det blødt og fedtet.
    Her nu har jeg købt og prøver Specialized Fast Track 29x2,0, de vejer 470g så alt andet lige meget mere sporty dæk til sommersæsonen.

    Har indtil nu ikke haft punkteret på de nævnte dæk som jeg brugt med butylslange og latex 26" slange (kan fint bruges på 29er)
    Held og lykke med dine dæk og valg samt god tur på sporet.

    Jan

    ps. husk ringeklokken derude smiley


  • #10   10. apr 2014 Tak for svar. Det er en 29er. Jeg har ikke problemer med at køre op, problemet ligger i fx sving hvor der er mudret, der sejler jeg rundt synes jeg.
    Jeg har et andet problem jeg håber i kan hjælpe med, hvis jeg kører på laveste klinge i det højeste gear, så går bagskifteren så højt op at kæden rammer sig selv, er det fordi kæden er for lang?
    Grunden til jeg spørger er at jeg ikke bryder mig så meget om hele tiden at skulle skifte op og ned i klinge når jeg kører inde på sporene.


  • #11   12. apr 2014 Anyone?

Kommentér på:
Dæk til mtb

Annonce