{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.486 visninger | Oprettet:

Inger  H
Inger H
Tilmeldt:
18. apr 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22

Giv lyd når I kommer bagfra. {{forumTopicSubject}}

Kære cyklister!
Vil I godt gøre os på gåben to som firbenede den tjeneste enten at ringe på cykelklokken eller råbe når I kommer bagfra især på skovveje gerne i god tid også gerne på stier i byerne.
I kører hurtigere end gående og vi har ingen mulighed for at høre jer når I kommer bagfra og trække til venstre side i tide.
På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Giv lyd når I kommer bagfra.
  • #1   18. apr 2014 Det syntes jeg nu også vi gør, men self er der undtagelser.. Men point taken

  • #2   18. apr 2014 Det gør vi forhåbentlig allerede, men åbenbart ikke alle....

    Vi du og andre gående så ikke være så venlige og gå modsat kørselsretningen, hvis man går på cykelstien ude på landet eller på landevejen. I skovene skal i gå langs rabatten i højre side. Man går ikke midt på stien....desuden så hav venligst jeres hund i kort snor....tak.


  • #3   18. apr 2014 Jeg viser ALTID hensyn til andre trafikanter! Jeg sætter farten behørigt ned og gør opmærksom på, at kommer og jeg hilser endda pænt. Når så jeg møder uforstående folk med eller uden hund som stirrer fortørnet mod mig og signalerer med hele deres mimik og gestikuleren, at de gerne så et MTB-forbud i "deres" skov, bliver jeg sgu lidt irriteret. Venligst bemærk pælene med blå-hvide pile og MTB-ikoner. Disse betyder at den pågældende sti er en del af en officiel MTB-rute. Det indebærer ikke, at man som gående ikke må færdes på stien, men hunden skal i snor og agtpågivenhed og hensyn skal udvises, da I går langsommere end vi kører på cykel. Det vil være en fordel, hvis I i øvrigt går mod kørselstetningen. Så kan vi se at I kommer. MTB-sporten er kommet for at blive - ligesom hunde og heste. Med gensidig hensyntagen bør vi alle kunne færdes derude. Tak og god Påske..

  • #4   18. apr 2014 Det er ikke forbudt at gå på mtb stier. Det er der intet forbud eller lov om.

    Vi har ikke fortrinsret på disse stier. Færdesloven gælder stadigvæk der. Cykler skal vie for gående. Stierne er lavet for os på mtb for at signalere at der ser man helst at vi køre. Vi må jo stadigvæk gerne køre på ikke markeret stier.


  • #5   18. apr 2014 I private skove har gående, der ikke er medlem af den lokale MTb klub eller ikke har fået anden tilladelse af skovejeren, IKKE lov til at gå på MTB spor...

    I offentlige skove må de gå over alt, men gående må selvfølgelig forvente, at der kører MTbiikere i høj hastighed på sporet, selvom vi stadig holder øje med og viser hensyn til eventuelle gående på afmærkede mtb spor.....

    Jeg er glad for, at trådopretter skriver det hun gør, fordi vi kan alle blive mere opmærksomme, hensynsfulde og bedre til at forstå hinanden....det gælder også de gående.....


  • #6   18. apr 2014 velkommen på siden

    håber at du er her inde for at lære lidt om cykelsporten og cykellisternes adfærd

    gensidig respekt kan man komme langt med men der er bare idioter i alle lejre om man køre på cykel går lufter hund eller er til hest

    og jeg tager hensyn til andre i skoven for der skal være plads til alle og det er der også men lufter man hund på et mtb spor så syntes jeg man har pligt til at vige for ham på mtb jeg cykler jo heller ikke inde i de anlagte hundskove og møder jeg en på hest på et ridespor ja så viger jeg da det er mig der er på deres spor

    så kort fortalt gensidig respekt og forståelse for at andre også bruger skoven og specielt på de opmærkede ruter


  • #7   18. apr 2014 Jack nu skriver du private skove som i alle private skove. Det er vidst ikke helt tilfældet. Kun den som din klub af en aftale med ??

  • #8   18. apr 2014 Sæt nu bare farten ned når der kommer andre, det kan da ikke være så svært!

    Fint at Inger skriver herinde, dialog er jo godt.


  • #9   18. apr 2014 Super tråd og helt enig i at der skal gøres alt hvad der kan, for at gøres opmærksom på cyklende, da det er os der har mest fart på. Og da de fleste mtb ryttere ikke har ringeklokke, så plejer jeg at fløjte eller lige råbe hep Hey, det virker hver gang og engang imellem, kommer der også en kommentar om at det er dejligt med et råb eller fløjt.

    Vi har fornyligt diskuteret det i en anden tråd herinde og det er min opfattelse, at både gående og mtb folket er velovervejet og fornuftige.

    Jeg har cyklet i 6 år og havde dags dato min første konflikt, men en noget sur gående skovgæst, som bestemt ikke mente jeg hverken skulle fløjte eller råbe hep Hey....Det var ganske chokerende og bestemt noget jeg er foruden. Det vil nu ikke fra holde mig fra at fløjte eller ligende, da det altid har virket for mig...


  • #10   18. apr 2014 Inge : du må næsten have været ude for en episode, siden du opretter dig og laver en tråd om emnet ?

  • #11   18. apr 2014 Michael G....jeg kan ikke komme i tanke om nogle private skove hvor der er lavet mtb spor, hvor alle har tilladelse til at befinde sig på sporene.....i de private skove i Næstved skal man købe en vignet for at køre der.....I Slagelse og Sorø skal man være medlem af Slagelse MTB klub (eller en anden en jeg ikke kan huske). Omkring Køge, der må man ikke køre på sporene selvom rigtig mange gør det.

    En hundeklub har så købt tilladelse til træning i en skov i Slagelse, så de må befinde sig på bestemte dage i en bestemt del af skoven.

    Jeg kender jo ikke alle specifikke situationer rundt om i Danmark, men her på midtsjælland, der er hovedreglen, at gående IKKE må befinde sig på mtb spor i private skove, ligesom der også er en del uofficielle mtb spor hvor MTBikere heller ikke må befinde sig....


  • peter j
    peter j Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 42
    #12   18. apr 2014 Privat, ikke privat, bla bla, bla bla bla.... Man kan jo godt være høflig under alle omstændigheder-
    Man kan også sige tak når man får sine returpenge hos købmanden- selvom man har krav på dem smiley


  • Inger  H
    Inger H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #13   18. apr 2014 Som Rasmus skrev, ja jeg har været udsat ikke kun for en men desværre flere episoder, med hensyn til MTB stier vil jeg holde mig langt væk fra, for øvrigt hvor jeg ved pr. erfaring hvor der er mange mtb'ere holder jeg mig langt væk, selv om der ikke er officiel markerede stier.
    Ja, jeg går med hund i skoven og virkelig forsøger at vise hensyn til andre skovgæster, jeg går i min venstre side af vejen med min hund i flexline, den bliver kaldt på plads så den sætter sig ved min venstre side således at jeg er imellem hunden og den modkørende/gående skovgæst. Det er nemt nok når færdslen kommer imod en.
    Problemet for mig er når der kommer cykler bagfra og jeg har ikke øjne i nakken hele tiden og kan ikke høre nogen bagfra, der kommer i fuld fart uden hverken at ringe med klokken eller råbe, ud fra mit synspunkt er det netop der problemerne opstår.
    Selvfølgelig skal vi tage gensidig hensyn.
    Bare I ville give lyd når I kommer bagfra, så ville mange problemer være løst.
    Derfor har jeg som hundeejer oprettet profil og startet denne tråd for at få en fornuftig dialog, for øvrigt kan jeg godt lide cykelsport og ser mange cykelløb i fjernsynet, især forårsklassikere og Tour de France.


  • #14   18. apr 2014 Det er så fint at du har oprettet dig her, så vi får en anden bruger af skovene herind med input fra din synsvinkel, rigtig godt med denne dialog.

  • Inger  H
    Inger H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #15   18. apr 2014 Hej Jacob, tak for din holdning.
    Jeg håber mit indlæg vil give stof til eftertanke, og give lyd når man kommer bagfra, og flere vil give lyd.
    i 3 år hvor jeg har gået i skoven med min hund har der ikke været en eneste cyklist. der har gjort opmærksom på man kom bagfra på trods af refleksvest/jakke.
    Mit ønske er kun at flere ville gøre opmærksom på man kommer bagfra, og jeg håber mit budskab kan spredes ved denne tråd.


  • #16   18. apr 2014 Mange gående eller hundeluftere bliver negative vis man gør opmærksom på at man kommer bagfra

    De tolker det ikke som en vendelig agtpågivenhed men nærmere at man råber af dem så problemet er ligesåvel i egne rækker at man som mtb rytter bliver misforstået


  • #17   18. apr 2014 Nu har jeg et ben i hver lejre, da jeg har kørt en del mtb i skoven, og går med hund her.
    Jeg har ikke selv oplevet problemer når jeg har gået med hunden her, men det er muligvis fordi mtb folkene, i første omgang har lidt respekt for at passere en løs schæfer, så de afventer lige at han kommer på plads, det ville jeg også gøre. ( ejer af skoven, har givet accept til, at han går løs ).
    Fru Jensen der for første gang er der med sin puddel, skal vi selvfølgelig også tage hensyn til.
    Til information så vil ca. 98% af trænede hunde søge til ejerens venstre side, hvis de bliver kaldt på plads, så det vil som oftest, være en fordel at køre højre om.


  • #18   18. apr 2014 Inge, kan du ikke få lavet en t shirt, hvor der står "gi lyd" på, på ryggen? Jeg ved godt hvor forskrækket og nervøs man kan blive hvis der pludselig kommer en bagfra.

    Hvis tilfældet er at mtber ikke giver lyd, så lad det være en opfordring til dem der ikke gør det. Jeg har vitterlig fået flere "mange" positive tilkendegivelser for det. Ofte er uoverensstemmelser pga dårlig kommunikation, i alle henseender, og i vores tilfælde er det vist det samme, der gør sig gældende.

    Thomas H : selvom du har en aftale med skovens ejer, så er det alfa omega ikke at have sin hund løs i skoven, eller generelt i naturen. Hunde kan på No time gøre rigtig meget skade på reder og meget mere, det ligger i hundens natur. Derudover kan det være meget forstyrrende at have sin hund løs, både for andre gående, cyklende løbende og folk der ikke synes hunde er behagelige. Jeg har selv hundeejer og bruger så vidt muligt hundeskove, ellers er det snor. Det er utrolig dårlig stil at have sin hund til at løbe løs....


  • #19   18. apr 2014 Rasmus
    Ja han er nøjagtigt ligeså forstyrrende, som når jeg selv kommer gående, men dog noget mindre, end når jeg kommer blæsende på mtb. Han bliver kaldt ind, hvis fremmede kommer, og bliver enten sat i snor, eller holdt til de er passeret, i tilfælde af at de ikke selv opsøger ham.


  • #20   18. apr 2014 Hele humlen må være, at vi på cykel skal give os til kende. Det kan vi blive bedre til. Og opfordre andre på cykel til at gøre det samme.

  • #21   18. apr 2014 Nej humlen må være at færdes man på et opmærket mtb spor så må man være opmærksom på sine omgivelser og forvente at der kommer nogle på mtb

    Der er så mange steder man kan lufte sin hund at det ikke burde være et problem at finde et sted for det er jo ikke alle steder vi må køre på mtb


  • #22   18. apr 2014 Nu er tråden her selvfølgelig mest mindet på mtb'erne i skoven, men som Jack også er inde på, så ville det være rigtig lækkert, hvis fodgængere ville holde sig i venstre side, altså imod kørselsretningen, når de går på cykelstien.
    Det er desværre ret ofte at jeg møder fodgængere som går med kørselsretningen på cykelstien. Og selvom jeg både fløjter, pifter og råber "bagfra!", så høres det først når man er tæt på. Og ligesom på mtb-stien, så tolkes det tit negativt. Jeg kvitterer dog altid med et "tusind tak" når folk flytter sig for mig.

    Og til Inger: Super godt at du tager dialogen op, istedet for bare at se dig sur på cykelryttere, som alle andre har tendens til. smiley


  • #23   19. apr 2014 Nu vi er i gang med "fej for egen dør"-stilen, så plejer jeg selvfølgelig at sige "SKAAAT JEG KOMMER!"


    ...men helt ærligt, ham/hende der blæser tæt forbi en fodgænger og fodgængeren der står bevidst i vejen- fuck jer. I er nedern!


  • Inger  H
    Inger H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #25   19. apr 2014 Tak for alle jeres gode input.
    I den skov jeg færdes i (privat skov) er der IKKE OFFICELLE MTB SPOR, tværtimod er der mange små skilte med cykling forbudt.
    Jeg har fået fortalt af skovfogeden, at man er godt og grundigt træt af MTB'ere der cykler på dyrevekslerne (dyrestier), hvilket ikke blot forstyrrer dyrene men skaber erosion.
    Løse hunde er selvfølgelig også et problem, skytten er ofte ude at aflive et skambidt dyr, efter hvad jeg har hørt optager man den løse hund og afleverer den til politiet eller dyrehospital, og så må ejeren betale kassen for at få sin hund igen. For øvrigt er der linepåbud i den skov jeg færdes i, hvad jeg tror det er i de fleste skove i DK.
    Desværre er der både hundeejere og MTB'ere, der er udenfor pædagogisk rækkevidde, "her kommer jeg" så skal alle flytte sig!
    På grund af nogle fjolser, for at sige det lige ud, ville man helt lukke for adgangen til skoven, hvis man kunne i følge lovgivningen.


  • Inger  H
    Inger H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #27   19. apr 2014 For mig er det ligegyldigt hvorledes I giver lyd. Bare I gør det i god tid, det vil jeg være taknemmelig for.

  • #28   20. apr 2014 Spørgsmål

    Kan en tilfældig skovbruger / hundelufter vide hvad der er højre eller venstre side hvis ikke de kender kørsels retningen

    Er jeg den eneste der har råbt forgæves , fordi at personen man skulle passere
    Har haft højt musik i ørene


  • Inger  H
    Inger H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #29   20. apr 2014 Tommy angående kørselsretning er det din kørselsretning man skal kende?
    Jeg mener fodgængere og hundeluftere skal gå i venstre side af vejen i den retning de går.
    At gå/cykle med hørebøffer for at lytte til musik er en uskik, da man ikke kan være opmærksom på trafik bagfra.


  • #30   20. apr 2014 I og med det for mtb er kan være fordelagtigt at kører der hvor det er bedst og mest sikkert, så mener jeg ikke at der er nogen regler for hvilken side vi skal være i.

    Er man rolig i sin kørsel og giver lyd fra sig, så kommer det hele af sig selv. Så sent som igår, fik jeg positiv tilkendegivelser fra gående publikummer, fordi jeg fløjtede og sagde hej Hey.

    Var som jeg skrev tidligere i tråden, udefor en ubehagelig oplevelse, da en mand trådte ud mod mig, mens hans kone gik til den anden side. En fyr som ham er heldigvis en sjældenhed, men nok uundgåelig. Kunne forestille mig at jo flere folk i skoven, jo flere af den slags....

    Kryll: du taget helt og aldeles fejl med skoven og løse hunde. Hunde skal under ingen omstændigheder løber fri i skoven, med mindre det er i en indhegnet hundeskov. Det er generende for gående, mtber og ikke mindst naturen.

    Men som jeg har sagt tidligere. I Danmark er der så lidt natur tilbage, at antallet af mennesker er alt for stort til at skovene /naturen kan klare trykket. Og præcis derfor skal alle vise hensyn og respektere hinandens forskellige måder at færdes i skoven på og bruge den....



  • Inger  H
    Inger H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #31   20. apr 2014 Rasmus, jeg mener færdselsloven også gælder for MTB'ere i skoven hvor der ikke er afmærkede specielle ruter. for MTB'ere.
    Ellers synes jeg dit sidste svar er rigtig godt, gensidig hensyn selvfølgelig.
    Gensidig hensyn og respekt er efterhånden blevet en mangelvare desværre.


  • #32   20. apr 2014 Inger, du har helt ret. Færdselsloven gælder OGSÅ i skoven. Hold til højre for cykellsiter. Det gælder selvfølgelig så også gående hvor det anbefaldes at gå i venstre side.

    Dog er udfordringen med det er at gående føler at Mtb'er og lign. invadere deres skov og gående har første ret.

    Har oplevet gående i geels skov under starte på et cykelløb gik på start loopet og selv om der var skilte over alt og de fik besked på der snart kom mellem 200-300 ryttere kørende så var de af holdningen at de havde første ret.... Det er svært at arbejde med. (PS kan afsløre de flyttede sig RET hurtigt)


  • #33   20. apr 2014 Jeg er helt med på at det ville være det allerbedste, hvis der var fælles retningslinjer og i det i nævner er færdselsloven, et super forslag.

    Men, omgivelser er tit ikke til at det er naturligt, for mig at vælge det ene eller det andet og jeg må indrømme at jeg aldrig har tænkt over før nu, ej heller har det været et problem.

    Jeg tror ikke det er realistisk, både fordi vi alle færdes på "kørebanen" og at gående ofte laver en split, der hvor jeg kommer. Altså en til hver side eller den side hvor jeg ikke er. Derudover kan løse hunde og ejere stort set aldrig vælge hvilken side det er de skal til, fordi hundene er hunde og løber hvor de vil.

    Det må være alfa og omega at folk på mtb giver klart til kende, at de kommer, sætter evt fart ned og tager den vej som de gående fravælger, korrekt? Så må færdselsloven være sekundær.

    Kommer jeg på cykel og kommer der en større forsamling, så er det deres plig lligeså vel som min, at gøre deres med gående opmærksomme på at jeg kommer. Er der familie udflugt og har de sat sig på en bænk og området omkring ved en søbrink, eller ligende, på stien, så skal de give plads så jeg kan rulle forbi....


  • Inger  H
    Inger H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #34   20. apr 2014 Hej Rasmus!
    Jeg forstår ikke helt din indledning, færdselsloven er IKKE et forslag, men gældende lov, som alle skal rette sig efter uanset om man er MTB'er eller ej.
    Næste punkt, ja mange "flygter" i hver sin retning når en cyklist (jeg formulerer mig bredt) nærmer sig, må være pga. tidligere dårlige erfaringer mht. Cyklister.
    Ja, jeg har selv dårlige erfaringer, og er absolut ikke tryg når jeg går tur, hvis jeg har set cyklister eller biler parkeret med tomme cykelophæng, desværre.


  • #35   20. apr 2014 Inger : jeg mener ikke at du kan overføre færdselsloven som den er, til færdsel i skoven, der er alt for mange aspekter der byder ind, til anden problem løsning.

    I skoven er folk frie og Sund fornuft og gensidig respekt er langt mere brugbart.

    Cykle jeg alene, lytter jeg til musik, da det fremmer min koncentration. Piller altid mine hørebøffer ud, når der kommer andre jeg skal gøre opmærksom på at jeg kommer. Er der øjenkontakt, så bliver de i ørerne...

    Synes det er svært at komme med en facitliste på hvad der er korrekt eller ej, derfor er loven ikke så brugbar. Gør jeg noget som er generende for andre, så er det en anden sag.

    Gider ikke bruge min tid på noget som ikke er "lovligt" hvis ikke det er generende.....



  • #36   20. apr 2014 Med alt respekt, så er det ikke vores problem, at nogen er bange for at gå i skoven eller køre i bil på motorvejen....hvis man ikke føler sig tryg så må man blive hjemme eller gå tur et andet sted...

    Vi kan ikke gøre andet end vise hensyn....

    Det er jo ikke nogen naturlov, at det er de gående der har førsteret til skoven...



  • Inger  H
    Inger H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #37   20. apr 2014 Rasmus, fordi det ikke er belejligt overtræder du overtræder gældende lov helt bevidst, hvis det ikke er generende netop for dig!
    Jeg ville også gerne overtræde gældende love, såfremt de ikke var belejliget for mig og der ikke skete noget.
    Mit indtryk af dig med dit sidste indlæg, du gør nøjagtig som det passer dig, da det ingen omkostninger har for dig personligt.
    Den holdning, som du har er med til at gøre cyklister (MTB ) til et særdeles ildeset folkefærd.


  • #38   20. apr 2014 Du Misforstå fuldstændig hvad jeg skriver.

    Jeg forholder mig til min sunde fornuft og det har i 6 år og mange tusinde km aldrig været til gene for nogen. Så derfor forsætter jeg med det og jeg kan ikke se et problem i det...færdselsloven eller ej.

    I Danmark har vi usandsynligt travlt med hvad andre gør og det mener jeg er essensen i hvor de problemer du nævner kommer til syne...

    Smil til verden og den smiler tilbage til dig !

    Fortsat fantastisk påske til dig Inge smiley


  • Inger  H
    Inger H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #39   20. apr 2014 Til Jack, I er de stærke trafikanter i skoven, måske er det ikke gået op for dig, da cyklister altid er udråbt som de svage.
    Så jeg mener i høj grad, det er dit problem.
    Det kan gå gruelig galt, hvis en cyklist i høj fart rammer en gående skovgæst.
    Jeg ber ikke om fortrinsret for nogen, men gensidigt hensyn.
    Det jeg har oplevet, at cyklister (MTB) for 99% overhovedet ikke viser hensyn, din holdning er med til at bekræfte cyklister gør nøjagtig som det passer dem, ja de er jo udråbt som de svage trafikanter.
    Hovedparten i dette forum har virkelig haft forståelse for mit rejste problem, hvilket jeg er utrolig glad for, desværre hører de nok til den ene procent der viser hensyn.
    Jeg er rigtig glad for dit indlæg for du er lodret uenig med mig


  • Inger  H
    Inger H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #40   20. apr 2014 Som illustration vil jeg beskrive ikke en men to hændelser samme dag med en MTB'er.
    Hændelse ne. 1: jeg går på en Skovvej, der er lige ca. 200 - 300 meter, kigger mig tilbage flere gange ingen MTB'er, de blæser lidt og det er umuligt at høre noget bagfra. Jeg går i min venstre sige og som lyn fra en klar himmel kommer flere mtb'ere med fuldt drøn, min hund gik også i venstre side, ja vi blev næsten kørt ned, og den nærmeste MTB'er måtte stoppe med diverse ukvemsord til følge.
    Hændelse 2: samme MTB'er kørte direkte ud foran mig i en rundkørsl, hvor jeg kørte i bil, samme dag, han var nok på vej hjem efter sin tur.
    Den illustrere opførsel gør netop at cyklister bliver et mere og mere ildeset folkefærd.


  • #41   20. apr 2014 Hvor i verden bor du Inger?



  • Inger  H
    Inger H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #42   20. apr 2014 Hej Michael! Hvorfor?

  • #43   20. apr 2014 Fordi hændelse 2 du beskriver idag lyder som en hverdag i KBH smiley

    Ikke at det gør det bedre. Men ikke lige frem noget at himle op over. Cykellister køre som af HT i trafikken fordi de skal beskyttes i mod bilerne, vi har altid retten på vores side, om vi dør af det eller ej. Så har vi fanme ret.

    Meget af den holdning tager vi med ud i skoven. Problemet er bare, der er det os der skal tage hensyn.

    Nu ved jeg ikke hvor stor den sti du gik på i dag, da du blev forbi kørt. Men hvis det er sådan en stor sti hvor en bil kan køre vil jeg personligt ikke signalere. DOG sætte farten ned og køre i modsatte side.
    For mig virker det provokerende at begynde at signalere, her kommer jeg tag dig i agt. Det er mig der skal tage hensyn til dig. Det betyder nedsæt fart træk over i modsat side af vejen.


  • #44   20. apr 2014 Synes det er ufattelig dårlig stil at suse forbi gående i skoven.
    Også selvom det er en bred Skovvej.
    Sæt nu farten ned for pokker, det koster da ikke noget.


  • Inger  H
    Inger H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #45   20. apr 2014 Michel G, jeg bor i en mindre by (7000 indbyggere ca) i Østjylland, jeg gik på en skovevej ca. 3 m. Bred, kørsel med motorkøretøjer er forbudt, bortset fra arbejdskørsel i skoven, jeg vil tro skoven er ca. 3000 ha måske mere og privat skov., jeg mener det vil være pli at man giver lyd når man kommer bagfra.
    Du nævnte cyklisters dårlige vaner i København, ja det har vi set i fjernsynet, det fremmer netop antiparti mod cyklister - desværre også min, ligeledes når man ser hvor dårligt cyklister kan opføre sig uden konsekvenser, det smitter - selv til Jylland.
    Jacob tak for dit indlæg.


  • #46   20. apr 2014 Inger du læser slet ikke hvad jeg skriver.....du har IKKE ret i at 99% ikke viser hensyn....Hvis du virkelig føler det, så er det dig der er problemet og ikke os MTBikere.....det er som om din fasade nu er faldet af og du viser dit sande væsen. Nemlig som en af dem der helst ser MTBikere ude af skoven så du kan gå og hygge dig i trykke omgivelser.

    Det at du har oprettet en profil herinde virker på overfladen som en god Ide, men jeg tror du gemmer på et had til cyklister i skoven.....

    Inger....der er ikke en eneste af dem som har svaret dig, herunder mig selv, der ikke har sagt andet end at vi skal vise hensyn, så du skal ikke beskylde mig for at være en af dem der kører hensynsløst....

    Jeg har tværtimod oplevet rigtig mange gående som opfører sig uansvarligt. Går med løse hunde. Går i store flokke og fylder det hele. Går i højre side af kørselsretningen osv....Det værste er dog næsten, at der er så mange gående der kommer med vrede udbrud, næsten uanset hvor godt vi opfører os.

    En hundejer gav mig skylden for, at han ikke kunne nå og kalde sine hunde til sig. De var ikke i snor og jeg kom hurtigt bagfra, så han kunne så ikke nå at kalde dem til sig. Jeg kørte dog helt stille forbi og smilede, men sur det var han, selvom det var ham der var helt galt på den.....

    Du har intet og gøre på et cykel forum.....

    Det er jo netop typer som dig der er med til og forpeste forholdet mellem cyklister og gående....men tro mig....der er nogle gå vi som cyklister ikke regner med nogensinde vil forstå cykelfolket....


  • #47   20. apr 2014 Inger H:
    I din hændelse 1 som du har beskrevet - Hvad er det lige der er blevet gjort forkert? Du skriver selv at det blæser og at det er umuligt at høre noget, så selvom hvis der var blevet fløjtet/piftet eller lignende, ville du ikke høre det alligevel? Jeg kan ikke lige se hvorfor MTB'ere skal have skyld i den situation du har beskrevet - Det samme med dig selv, kan jeg heller ikke se hvad du har gjort galt.


  • Inger  H
    Inger H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #48   20. apr 2014 Hej Jack, du fortjener et svar.
    Ad: gå med løse hunde, jeg har kun en, men den er altid i snor.
    Ad: gå i flok og fylde det hele gør jeg heller ikke.
    Ad. Oprettet en profil som had til cyklister:jeg er absolut ikke tryg ved cyklister; men vil skabe dialog.
    Ad. Svarene her på denne tråd er der indtil nu 46 incl mine + flere gengangere! er det efter din mening repræsentativ del af cyklister.
    Jeg respekterer jer tråddeltagere virkeligt for at vise hensyn, men men I er kun en lille brøkdel, samtidig kunne tænke mig at høre fra dem der blot blæser derudad uden overhovedet at overholde love, regler og vise hensyn, samtidig hvad mener du/I om dem.


  • #49   20. apr 2014 Vi må desværre nok acceptere, at nogle aldrig kommer til, at opgøre sig pænt. Det gælder MTBikere, gående, hundeejere og billister.

    Hvis du vidste hvor hensynsløst billister opfører sig over for cyklister. Den anden dag fik jeg sprøjet sprinklervæske på mig af en paserende bil. (det var helt bevidst) og en masse briantyper gaser op, kører tæt forbi og bremser op foran, så vi er ved og køre ind i deres bil.

    Nogle gange så er det bare sådan, at man selv må se sig for, desværre....Det er den barske virkelighed....

    Jeg tror ikke du vil finde ret mange af de hensynsløse MTBikere herinde.......De vil i hvertfald ikke give sig tilkende....men det er også fordi de fleste opfører sig ordentligt og derfor vil du få flest svar fra dem som kan finde ud af at opgøre sig ordentligt....


  • Inger  H
    Inger H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #50   20. apr 2014 Til Pavle. Er du klar over hvor lidt støj i laver når i cykler. Jeg har selv cyklet en del og syntes der var så meget støj omkring mig så alle burde kunne høre mig, set i bakspejlet er jeg blevet klogere.

  • Inger  H
    Inger H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #51   20. apr 2014 Hej Jack..
    Tak for dit svar, inderst inde er vi enige.


  • #52   20. apr 2014 Jo da, det tror jeg godt på at du har ret i, da jeg selv har lagt mærke til nogle som ikke høre en komme cyklende bagfra (Selvom jeg dog synes mit bagnav godt kan høres på afstand).
    Men i dit tilfælde, på en vej som er 2-300 meter og stadig kommer der en flok cyklister drønende forbi selvom du lige har set dig for?


  • #53   20. apr 2014 Utrolig at det skal køres så langt ud og Inger håber du er blevet klogere på hvordan en cykelrytter tænker og agere når han er ude

    Men en ting er sikkert næste gang jeg har et problem med en tåbelig hundeejer skulle jeg så oprette en profil på hundegalleri (nej vel) det nytter jo ikke noget det er de samme 5-7 stykker det skriver og du kommer nok aldrig til at møde os alligevel prøv med et opslag i brugsen


  • #54   20. apr 2014 Inger.....jeg kan henlede din opmærksomhed på denne tråd...
    http://www.cykelgalleri.dk/forum/Generel-diskussion/36271-mtb_opfoersel#newest

    Den viser meget godt, at vi som MTBikere selv diskuterer vores opførsel og gør meget inden for egne rækker for, at gøre andre MTBikere opmærksom på at vi skal vise hensyn og opføre os ordentligt.

    I den tråd jeg henviser til, der har jeg dog også argumenteret for, at man bør gå i dialog med de gående som laver farlige situationer.

    Dialog er vejen frem, da det øger forståelsen.....

    Håber det er med til at gøre dig lidt mere tryg ved at færdes i skoven... smiley


  • Inger  H
    Inger H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #55   21. apr 2014 Jack tak for linket.
    Jeg har ikke læst hele tråden, men I der deltager i tråden er hensynsfuldhed overfor andre.


  • Inger  H
    Inger H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #56   21. apr 2014 Ja, der er total tåbelige hundeejere, som jeg er ligeså irriteret på som tåbelige mtb'ere.
    Uanset hvor mange tråde der laves på i Hundegalleri eller Cykelgalleri om at vise gensidig hensyn og respekt når vi dem højst sandsynlig ikke, da de formodentlig ikke deltager.
    Jeg personlig er blevet klogere efter jeg lavede denne tråd. Tak for det.


  • #57   21. apr 2014 Det er godt Inger. Men du skal ikke kalde mig ligeglad med andre. Du har fået rigtig rigtig mange positive tilbagemeldinger i den her tråd og som en anden skriver, så er den tråd, der bliver linket til. Et klart bevis på vi er nogen der tænker over hvad vi laver og på andre. Vejen frem er dialog og det har du gjort godt, men det er at kaste blår i øjnene at sætte mig i samme boks, som dem vi ikke forstår, gående som cyklende.

  • #58   21. apr 2014 Inger, der må være en klub i der område du kan rette henvendelse til og fortælle om dine oplevelser. De tager den slags henvendelser ret seriøst.

  • #59   24. apr 2014 Kære fodgænger/løber.
    Jeg tror ikke der er noget vi hellere vil, men vil i så til gengæld ikke tage jeres "hovedtelefoner" af, således at i kan høre vores ringeklokker.
    Jeg oplever meget ofte at når vi giver signal, ca 100 meter fra en fodgænger/løber, så registrerer man ikke vores ringeklokke, det gør man først når vi er helt op på siden af jer, med det resultat at i hopper 3 meter op i lufter, og råber og skriger om at vi skal tage hensyn.
    Men i kan altså hjælpe rigtig meget til hvis i tog "ørebøfferne" ud, og nød fuglenes kvidren, og ikke mindst vores ringeklokker.

    mvh Knud-Erik


  • Inger  H
    Inger H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #60   24. apr 2014 #59 Du har fuldstændig ret.
    Jeg vil gerne udvide "af med hovedtelefoner" til også at omfatte cyklister.
    Grunden til jeg mener det, er man mister noget af sin oriteringsevne, når man færdes ude i trafik, skov og andre steder og ikke kan høre andet end sin hovedtelefon, det gælder både for gående, løbere og cyklister.


  • #61   24. apr 2014 Nej Inger, du tror andre mister deres orieteringsevne, fordi du måske selv gør det.

    Hvis diskussion handler om, om folk i skoven hører god musik, eller lydbøger eller hvad de hører, så er det jo slet ikke en diskussion om hvad vi skal gøre, men at folkene det her land, har travlt med hvordan andre ser ud og hvad de gør.......en forgrening af janteloven.

    Du sagde jeg var forklædt Inger... Sørgelig diskussion


  • Inger  H
    Inger H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #62   24. apr 2014 Jeg går ikke med hørebøffer.
    Til Rasmus, jeg beklager meget, hvis jeg har fornærmet dig - undskyld.


  • #63   24. apr 2014 Du har ikke fornærmet mig.

    Men der hviler jo en hvis form for intolerance i den her debat.

    Jeg tror at hovedparten af dem der har skrevet i den her tråd er meget enige.

    At det så lige pludselig handler om hørerbøffer er mig fuldstændig sigende om hvad problemet i virkeligheden er. Vi har så travlt med hvad andre render og laver og det er jo nok det der er problemet i bund og grund. Naturen er et af de få steder hvor folk slapper af, lad os nu blive ved det og smil.

    Chill out people !



  • Inger  H
    Inger H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #64   24. apr 2014 Hej Rasmus, det er ikke mig, der har drejet debatten om til hørebøffer, men Knud Erik H #59.
    For øvrigt ejer jeg ikke et par hørebøffer.


Kommentér på:
Giv lyd når I kommer bagfra.

Annonce