{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.400 visninger | Oprettet:

Martin S
Martin S
Tilmeldt:
31. jan 2013
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 51

Ny vs brugt racer {{forumTopicSubject}}

Hvis man skulle investere i en racercykel, skal jeg så helst gå efter nyt eller brugt?
Hvilke mærke skal man gå efter? Hvilken geargruppe?
Påtænker at jeg skal bruge den primært til/fra arbejde (27km)
Har kigget lidt på dba, men aner ikke hvad der er godt/skidt.
Tænker at jeg vil bruge 10-15.000


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny vs brugt racer
  • #1   30. maj 2014 Hvis det kun er til at pendle 27km på, så køb en ny. Du kan sagtens nogle rigtig fine cykler til 10-15.000 og endda også mindre. Man kan jo sige at du er lidt afhængig af dens pålidelighed og med en ny får du den rigtige rådgivning af cykelhandleren og garanti på den.
    Brugte cykler er ikke lig med dårlige cykler, men man kan bare nemt lade sig rive med. Til 27km er det ikke nødvendigt med highend geargrupper.


  • Jacobsen
    Jacobsen Tilmeldt:
    aug 2011

    Emner: 1 Svar: 12
    #2   30. maj 2014 Jeg har en str.57 Bianchi Sempre "Giro d'Italia" i fuld carbon. Kørt 350km hvis en brugt stadig har interesse.


  • Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 51
    #3   30. maj 2014 Ville hellere have en god brugt, end en middelmådig ny.
    Skal nok op i stelstr. 59/60, er 187 høj


  • Jacobsen
    Jacobsen Tilmeldt:
    aug 2011

    Emner: 1 Svar: 12
    #4   30. maj 2014 Jeg er 187cm skridtlængde 86.
    59-60 lyder voldsomt til en racer når du er 187 høj


  • Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 51
  • Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 51
    #6   30. maj 2014 Har kigget på denne guide:
    http://www.danskecykelhandlere.dk/Stelst%C3%B8rrelse-29245.htm


  • Anders W
    Anders W Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Svar: 44
    #7   30. maj 2014 køb en ny, du kan få mange fede cykler for 15000, du ved aldrig rigtig hvad du for ved en brugt, http://www.rex-cykler.dk/rock-machine-raceride-1200-ultegra-58cm-sort-p-104909.html


  • Peder P
    Peder P Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 6 Emner: 25 Svar: 166
    #8   30. maj 2014 Til transport til og fra arbejde, kan du også overveje en cross-cykel og så smide nogle "punkterfrie" dæk på, samt et par skærme. Så har du en cykel, som er praktisk og nogenlunde hurtig, samtidig med at geometrien er mere komfortabel.

    Et par bud kunne være Cannondale caadX eller Stevens Gavere... der er mange andre fine cx-cykler i 10k klassen med 105 gruppe og udmærkede komponenter.


  • #9   30. maj 2014 Den her...!

    (link fjernet)


  • #10   31. maj 2014 Mange af de store cykelproducenter giver udvidet garanti på rammen. F.eks. giver Specialized livstidsgaranti.

    Køber du en brugt, så gælder denne "ekstra" garanti IKKE, fordi den kun gælder første køber......man har dog stadig den resterende del af de to års garanti ifølge købeloven...

    På særligt carbon cykler, der kan der let ske et eller andet med rammen. Disse fejl er for det meste skjulte, dvs skjulte svagheder i rammen som først viser sig efter måske flere år.....

    Så det kan hurtigt betale sig, at bruge nogle få 1000 kr. ekstra på en ny racer.

    Jeg har selv prøvet at få byttet en carbon ramme på en racer og lige nu har jeg en anden garantisag kørende på en MTB carbon ramme. Her håber jeg også på en ny ramme.

    Jo dyrere du køber brugt, jo mere taler faktisk for at man skal købe nyt istedet for......


  • Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 51
    #12   31. maj 2014 Ok, tak for hjælpen. Der er vist ingen tvivl om at jeg skal have nyt smiley


  • tebrev
    tebrev Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 93
    #13   1. jun 2014 Ville tage et kig på Canyons cykler..

  • #14   1. jun 2014 Canyon er online salg af cykler og leveres fra Tyskland......såfremt der er noget med garantien, så kan man risikere, at cyklen skal tilbage til Tyskland for reparation.

    Jeg har personligt en garanti sag kørende. Det er nu over 5 uger siden jeg kontaktede Canyon første gang og jeg ved intet om hvornår jeg får cyklen igen.

    Canyon er lige så gode cykler som alle andre større mærker. De er nogle få1000 kr billigere, men får man nogle problemer, så har man ingen cykel i laaaaang tid.....jeg har følt mig nødt til og købe en ny cykel (MTB) for ikke at min MTB sæson skulle ødelægges helt....

    Det kan også være et problem, at skaffe reservedele til Canyon cykler....

    Så mit råd er.....køb en ny hos en forhandler.....de få 1000 kr i besparelse ved nethandel er ikke besværet værd....


  • jan o
    jan o Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Svar: 14
    #15   4. jun 2014 Canyon er en super cykel og canyon har en forhandler i dk. som er super gode til at hjælpe ! jeg har selv haft brug for at få et nyt geardrop fik det ind af døren i løbet af 2 dage !!!! DET ER SRVICE


  • #16   6. jun 2014 Bed til, at der ikke sker noget alvorligt med ens Canyon. Jeg har nu fået at vide hvornår Canyon har tid til, at se på cyklen og det betyder, at der kommer til at gå omkring 2 måneder fra jeg oplyste Canyon om fejlen på min cykel og til den bliver repareret.

    Canyon er selv ude om, at jeg aldrig køber en Canyon igen og at jeg aldrig vil anbefale en Canyon til andre og at jeg for evigt, vil gøre andre opmærksom på risikoen/ulempen ved, at handle med Canyon.....


  • #17   7. jun 2014 Jack, så har du godt nok været uheldig - jeg har haft en reklamation på min gamle canyon, der gik lidt over en uge fra den blev sendt til den var retur...
    Til gengæld har jeg præsteret at skulle vente 1½ måned på en Kildemoes fra en dansk forhandler, der liiiige skulle ind forbi Kildemoes selv, så man kan være uheldig med alle mærker, uanset hvor man køber.


Kommentér på:
Ny vs brugt racer

Annonce