{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.444 visninger | Oprettet:

Landevejskørsel med vægttab {{forumTopicSubject}}

Er nok ikke den eneste der har lidt overflødig på sidebenene, som man gerne vil a med..
Hvordan forbrænder man bedst/mest fedt når man cykler..
Ved at cykle i lavt gear og så padle derud af, eller op i højt gear og trampe til..?

Og undskyld hvis det har været oppe før, men kan ikke finde søge funktionen på den her nye "smarte" app..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Landevejskørsel med vægttab
  • #1   10. jun 2014 Bare cykle - meget smiley

    Ved korrekt cadance (staves?) kan du bare holde dig kørende længere - ved for højt gear kan dine ben syre til og ved for lavt, tja, det ved jeg faktisk ikke, det bare ikke til at holde i længden smiley

    Men har hørt nogle der taber sig en del, ved bare at spise normalt og så have en dag om ugen, hvor man intet spiser overhovedet.


  • #2   10. jun 2014 Det er ikke sikkert du taber dig ved at cykle, da man jo samtidig får flere muskler. Fedt skal man dog nok tabe, men kun hvis man forbrænder flere kalorier end man indtager.

    Hvis du cykler en lang og hård tur, så vil du helt naturligt trænge til noget og spise på turen og når du kommer hjem. Mit råd er derfor, at du kører kortere ture, men flere af dem. Det kunne være en time dagligt (hvis du er helt nybegynder så start med mindre). Mange korte ture vil ikke give så stor træng til at spise et ekstra måltid eller en ekstra snack og man vil derfor kunne nøjes med at spise sine normale måltider.

    Du skal heller ikke cykle for hårdt, men bare så du bliver lidt forpustet.

    Samtidig bør din fokus være på det du spiser. Væk med alt det lyse brød, pasta mv og spis nogle flere grøntsager og mindre måltider flere gange om dagen. Spis lidt færre kalorier hver dag, f.eks. 500 færre men ikke færre end det, da du også skal have energi til din træning.

    Nogle vil sige du bare skal træne så hårdt som muligt og forbrænde så mange kalorier som muligt. Dette er ikke vejen frem, da det stiller meget store krav til ens selvdeciplin da denne hårde træning automatisk gør at hjernen kræver ekstra energi, som let fører til en ekstra snack....


  • #3   10. jun 2014 UHA, kommer nok lidt i modvind nu.
    vejer 130kg ca. og har trænet over nogle omgange med ok vægttab til følge. MEN (lang historie) er blevet nulstillet nogle gange. hvis du keder dig, er der en tråd ved navn, vi fede må svede/eller en kort livshistorie på forummet! smiley

    Det er næsten ligegyldigt, hvordan du træner, bare du gør det.
    OG jo mere du cykler, desto mere får du ud af det!

    Det er klart, at kan du ligge længe i pulszone 3, så forbrænder ud meget fet... det kan jeg sku ikke, i starten, der pissede jeg op (opg nogen gange forbi) pulszone 5!!! nu ligger jeg mest i 4!

    MEN min måde at gøre det på, som også har MEGET med motivation at gøre, er bare at komme ud på cyklen, og sætte mig enten et km. mål, eller et tidsmål.
    (køre 30km eller køre feks. 1 time)
    OG jeg kan altså ikke køre afslappet, jeg kører næsten til jeg besvimer! så ved jeg, at jeg har kørt det jeg kan....
    Jeg har desværre netop været indlagt igen, denne gang, med en lille blodprop i hjernen. der fik jeg rig lejlighed, til at tale træning med div. læger, fys osv. og alle var enige med mig. HVIS jeg ville træne KUN for fedttab, kør roligt og langt MEN det er ikke derfor jeg primært træner, jeg vil da have bedre kondition, blive hurtigere, kunne køre længere osv. OG da målene er forskellige, er fremgangsmåden det til dels også. MEN i den første lange tid, er intet vigtigere, end at få/fange glæden ved at træne, og holde ved...

    god tur!


  • #4   11. jun 2014 Du skal gøre som Jesper skriver...

    Holde din puls lav den første lange periode (det er svært men vigtigt) på den måde lærer du din krop at tære på dine fedt depoter og ikke gå direkte i dine sukker depoter, du vil så med tiden opdage at du kører hurtigere og hurtigere med den lave puls men også at din krop får en anden facon, når der er kommet godt gang i fedt forbrænding kan du hæve pulsen og du vil så samtidig begynde at bygge muskelmasse op.

    Der er en fin lille guide her med de forskellige Zoner http://www.bikeradar.com/gear/article/heart-rate-monitor-training-for-cyclists-28838/


  • #5   11. jun 2014 Der er et hav af teorier om hvad der virker bedst, du kan læse en masse om anarobe tærskler osv osv.

    Jeg er selv på vognen og gik fra 130kg til 100kg idag over 1 år.

    Kort og godt
    Har du tiden, så kør de lange ture, de opbygger din udholdenhed.
    Har du mindre tid, så kør en kort tur, hvor du giver dig 120%.

    Det menes(teori) at høj puls træning, forbrænder mere fedt koncentreret omkring maven, end lav puls træning som tager fra hele kroppen over-all. Baseret på at fedtet i mave regionen er nemmere at nedbryde.

    Høj kadence træning, giver udholdenhed, ilt optagelse osv osv.
    Lav kadence med tungt tråd (bakke interval) træner musklerne.

    Lad for guds skyld være med at indtage energi drik, Gels, og Barer på din tur.
    Og du skal heller ikke æde alt muligt fis når du kommer hjem.

    Lys kød - Kylling - fisk - svin og grøntsager, så er de kilo væk ASAP =)
    Drop brød og mælke produkter.
    Sodavand med sukker er også slut.


  • #6   12. jun 2014 Er ikke helt grøn indenfor kost og motion..
    Der er styr på kosten. Og er gået fra 120 kg i oktober 2013 til 95kg april 2014, men nu står det lidt stille, cykler en del, 100-200km i ugen, og spiser kun kød og grøntsager og det har jeg gjort siden oktober sidste år..
    Træner lidt styrketræning ved siden af min cyklen..
    Jeg vil prøve at geare lidt ned, og så se om ikke jeg kan holde samme hastighed.


  • #7   13. jun 2014 Jeg er også i den tunge klasse og cykler for at få motion og smide lidt kg.
    Jeg har fundet stor motivation i en pulsmåler og tilhørende app, man får lyst til at cykle endnu mere, når man ved hvor mange kalorier man brænder.
    App'en, (Runtastic mountainbike pro) viser også hvilke puls zoner man ligger i, så for mig er der gået lidt sport i at holde pulsen i fedt forbrændings zonen..


  • #8   13. jun 2014 Hvor skal pulsen ligge, for at forbrænde mest fedt.?

  • #10   16. jun 2014 Søren

    Det er der givet svar på i det link som er lagt til dig i #4


  • #11   16. jun 2014 Har ikke fået kigget de forskellige links, sidder på telefonen, med er røv dårligt signal.

Kommentér på:
Landevejskørsel med vægttab

Annonce