{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  billigere mtb i tyskland ?
  • #1   21. jul 2014 Ja det er det.

  • #3   21. jul 2014 Evt hjemmesider vis det kan betale sig ?

  • #4   22. jul 2014 www.Bike-discount.de
    www.Chainreactioncycles.com
    (link fjernet)


  • #7   22. jul 2014 (link fjernet)

    Prøv lige at se lidt nærmere på den her...


  • #8   22. jul 2014 Kan det virkelig passe at der sidder xt stumper på og det er en 27.5 for 9400 kr? Synes det lyder umiddelbart meget billigt....

  • #10   22. jul 2014 Aha, Kæft hvor godt!

    Prøv den her side istedet. Tror godt du kan finde en god cykel til en billig penge.

    (link fjernet)


  • #11   22. jul 2014 Tak for alle svarene Jeg Vil kikke lidt rundt på links
    Så kan det være jeg stille nogen spørgsmål undervejs (;


  • #12   22. jul 2014 Det kan godt være, at det er en lille smule billigere at købe en cykel i udlandet.

    Opstår der en situation hvor noget skal laves på garantien så er det nu engang langt lettere, at aflevere cykel i den butik man har købt den i fremfor at skulle sende den til reparation i udlandet.

    Jeg har selv prøvet, at undvære en Canyon MTB i 2 måneder i højsæsonen blot fordi der skulle skiftes ramme.

    Jeg har købt mange cykler de senere år i danske butikker. Og så har jeg købt 1 styk Canyon MTB på nettet i Tyskland. Jeg har stort set aldrig skulle aflyse en træning pga nogle af de cykler købt i en butik. MTBiken købt i Tyskland havde jeg ikke og køre på i 2 måneder.

    Der står udslag i butikkerne for døren og det ville jeg udnytte til at finde en billig cykel herhjemme.


  • #13   22. jul 2014 Du er også ret uheldigt hvis din Ramme skal skiftes, det kunne ligeså godt ske for en cykel købt i Danmark. Jeg har selv købt 2 MTB's samt 1 citybike i udlandet. Den seneste MTB jeg købte sparede jeg 7.000 på at købe i England. Har aldrig haft problemer med de cykler jeg har købt smiley

  • #14   22. jul 2014 Martin...der sker masser af fejl på cykler uanset om de er købt på nettet eller i butik. Man vil altid kunne finde masser af mennesker der aldrig har oplevet nogle problemer med deres cykel uanset hvor de er købt.

    Man skal dog gøre op med sig selv om det at spare 500-1000 kr. virkelig er det værd hvis uheldet skulle være ude.

    Har man kun en MTB så ville jeg ikke anbefale, at man køber i udlandet, fordi så vil ens cykelsæson kunne blive ødelagt af at cyklen skal sendes til reparation i udlandet. Har man en reservecykel og kan man selv reparere de meste på sine cykler, så er det jo helt fint og spare lidt penge i udlandet. Men igen, så er prisforskellen typisk ikke så stor som man tror, særligt ikke hvis man får en 15-20% rabat i butikkerne herhjemme under udsalget.


  • #15   22. jul 2014 Martin. Hvordan regner du egentlig den rabat på 7000 kr. ud.

    Jeg kører i 2 cykelklubber og begge disse klubber har en rabat-aftale på 15% hos lokale cykelbutikker. Har du indregnet den mulighed, at du kunne have forhandlet dig til en rabat i danmark eller har du blot sammenligned med den vejledende udsalgspris i Danmark.

    Jeg købte faktisk ikke min Canyon i Tyskland fordi den var billiggere end den specialized epic jeg kunne købe i Danmark incl. en forhandlet rabat. Jeg købte alene fordi Canyon kunne levere den Canyon Lux hurtigere end Specialized kunne. Det har jeg dog godt nok fortrydt lige siden.

    Alle kan forhandle en rabat i de fysiske butikker. Minimum 10% bør alle kunne få hvis man blot tør spørge.


  • #16   22. jul 2014 MTB sæsonen er måske kortere eller længere en landevejs sæsonen? Nej der er den ikke, for de er begge hele året.

    Jeg gider ikke gå ind i en diskussion med dig, for fornemmer godt at du VIL have ret. Men jeg taler bare af erfaring. Og jeg regner prisen ud på at jeg var hos 2 forhandlere og spørge til samme cykel og de ville gi det tilbud som jeg så fik 7000 billigere i england. Og selvom om du får 15% så får du ikke yderligere rabat og jeg vil væde med jeg også kan gå til din klub aftale forhandler og lokke 10-15% ud af forhandlere bare som menig mand.

    Det korte af det lange er, jeg handler i udlandet fordi JEG sparer mange penge på det. Jeg ved ikke hvad du gør.


  • #18   22. jul 2014 mhw-bike.de sender altid gratis. De har gode priser på bl.a. Cube cykler, og har rigtig god service.

  • #19   22. jul 2014 Selvfølgelig er der højsæson inden for racer og MTB. Det er i sommerhalvåret hvor langt de fleste løb og arrangementer i cykelklubberne afvikles.

    Jeg ønsker ikke at få ret, men blot at gøre opmærksom på, ligesom andre, at det ikke er problemfrit og handle på nettet kontra en butik. Men kender man ulemperne, så er det jo fint nok og finde en god handel på nettet og så håbe på, man ikke får for mange problemer med cyklen.

    I prisklassen 10.000 kr så er det dog trods alt begrænset hvor mange penge man kan spare i kroner selvom man måske kan spare pænt i procent, så det er spørgsmålet om det er besværet værd. Gå ned i den lokale cykelbutik og få et godt tilbud, ligesom man typisk kan forhandle sig til nogle billigere pedaler, sko og cykelhjelm samtidig. Når cyklen skal serviceres så afleverer man i samme butik (og får typisk det første service gratis eller billigt).

    Er der problemer med cyklen på garantien så afleverer man også bare i butikken og så ordner butikken det hele, herunder kontakt til underleverandører. Jeg forudsætter selvfølgelig, at butikken er en ordentlig en af slagsen.

    Nemt er det, man skal undvære sin cykel i kortere tid, man kan få rådgivning og så kan det blive billigere i det lange løb, pga man undgår at købe forkert. Jeg forudsætter igen, at butikken er en god en af slagsen.


Kommentér på:
billigere mtb i tyskland ?

Annonce