{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Gps til mtb
  • #1   24. jul 2014 Hvad er formålet med at anskaffe GPS'en?
    Der er mange typer, til mange behov og budgetter.


  • Sune R
    Sune R Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   24. jul 2014 Puls og generel nørderri. Budget ca. 1000/1200,- brugt er også en mulighed.

  • #3   24. jul 2014 Hvis det er til at logge turen og kigge på data når du kommer hjem ville jeg nok gå efter et gps ur i stedet for en på styret.

  • #4   24. jul 2014 Hej Sune, sidder selv og overvejer at købe denne: (link fjernet)

    Godt nok er det en udgående vare, men det har trodsalt været topmodellen i noget tid, og den skulle fungere rigtig godt smiley - Og så er det et SUPER tilbud! (Kadence, nordeuropakort, puls osv til 1.400!)


  • #5   24. jul 2014 Du kan få brugt edge 500 til 750kr på en eller anden facebook gruppe om cykeldele til salg. Det var et ret godt tilbud. Ellers ligger de omkring 1000 kr brugt normalt.

  • #6   24. jul 2014 Edge 500 er perfekt til det du gerne vil. Havde den selv da jeg kørte mtb og den var perfekt.

  • #7   24. jul 2014
    Har for nylig købt mig en Bryton Rider 40 til lidt under 700 kr. Synes den fungere meget fint


  • #8   25. jul 2014 Bryton Rider 40 og 50, kan de lave ruteplanlægning?
    Det tror jeg nemlig ikke en edge 500 kan, og det er da en ret vigtig funktion hvis det er en gps man skal bruge.


  • #9   25. jul 2014 Han skriver intet om rute navigation.

    Bare at den skal kunne tracke m.m dertil er edge 500 perfekt.


  • #10   25. jul 2014 Rute kort på MTB, er som jeg ser det kun en nødløsning. Det er svært at holde øje med sproret og kigge kort, hvis det skal være sjovt at køre på same tid.

    Mit bud vil også være Garmin 500. Har selv en og er super glad for den. Har hentet kort ned på den når jeg har kørt nye steder, hvor jeg ikke kender ruten. Køre så bare uden at kigge på den, og hvis jeg så køre væk fra sporet, kommer den med en alarm. Ofte er det når sporet deler sig I 2. Uden at kigge køre jeg den ene vej og hvis den larmer, er det nemt at vende om og vælge den anden vej. Så selvom den ikke har kort, kan den godt bruges til at finde et nyt spor. Den laver en tynd streg, som man så bliver gjort opmærksom på, hvis man ikke følger den. Enkelt men nemt, og det virker okay hvis der skal finds nye spor.

    Det er også muligt at lave en skærm med lidt info, men stor skrift. Så det er nemt at aflæse mens man køre. Bruger selv sådan en når jeg køre løb. Og så har jeg andre skærme hvor der er meget info, som jeg kan kigge på efter løbet. Det er ret smart. Måske andre også kan det????


  • thomas w
    thomas w Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 82
    #11   25. jul 2014 Har selv en Bryton 50 og er super tilfreds.
    Man kan godt ruteplanlægge ikke så let til MTB singletrack er ikke på kortet.
    Men downloade ruter fra Gpsies og andre stedder og så følge dem virker super fin,
    Det er meget brugervenligt på Brytonsport.com
    Super god GPS til prisen.
    Du kan lave mange skærm opsætninger, også en der passer til dig smiley


  • Sune R
    Sune R Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #12   25. jul 2014 Tak skal i have. Det blev en garmin 500!

  • #13   25. jul 2014 Den bliver du glad for smiley

  • #14   25. jul 2014 En cykelcomputer, der kan følge en gps-rute er superrelevant for MTB. Kender man ikke sporet og er det dårligt skiltet eller slet ikke skiltet, så kører man blot sporet igennem stille og roligt. Næste gang giver man den så fuld gas, da man ikke længere behøver se så meget på computeren for at finde vej.

    Om vinteren er spor ikke altid lette og se, men det er GPS'en jo ligeglad med. Jeg har tidligere haft meget glæde af at køre efter qps ruter på min Garmin 800.

    Nu kender jeg sporene de fleste steder jeg kører, men kører jeg en sjælden gang et nyt spor så bruger jeg den stadig.

    Den Bryton der likes til er lidt stor, så jeg ville tage en garmin 800.

    Til almindelige træningsdage ville jeg ønske jeg havde en Garmin 500, da den fylder og vejer mindre.....


Kommentér på:
Gps til mtb

Annonce