{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.203 visninger | Oprettet:

Nick L
Nick L
Tilmeldt:
24. jul 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Køb af cykel {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Jeg er en helt ny grønskolling - som efter en længere overvejelse nu skal igang i med cykelsporten!

Jeg brugt flere timer herinde i dette forum - ligeledes på bikerader hvor jeg læst anmeldelser og diskussioner om hvad der op og ned.
Jo mere jeg læser jo mere finder jeg ud af - når alt kommer til alt - er det meget subjektivt.

Fordi jeg ved så lidt spørger jeg derfor om lidt uvildig hjælp herinde. Jeg har været nede i 2 lokale cykelhandlere - og vil faktisk helst købe lokalt da man kan få gode råd samt indstilling og service af cyklen.

Begge steder jeg kommet hen - er der kun en cykel og det er den jeg skal have - ifølge sælgeren - og da jeg ikke ved så meget har jeg svært ved at se om det varm luft eller det en fantastisk cykel. De to jeg fået "tilbudt" er.

Specialized - Tarmac SL4 Sport - 2014 ca. 15.500kr. 10% rabat ca. 13.950 kr:
http://www.heino-cykler.dk/shop/specialized-tarmac-sl4-sport-2014-racercykel/
- Ikke hos Heino - så ikke helt sikker på det helt det samme udstyr.

Scott CR1 20 ca. 13.499 kr.
http://www.fribikeshop.dk/Produkter/Cykler/Scott-CR1-20.aspx

Det de to lokale har anbefalet - ens ved begge er hvis jeg bliver glad for cykelsport er en aluminiumscykel ikke holdbar at købe. Det en god begynder cykel men når man bliver bidt bliver man nød til at opgradere til Carbon - jeg forhørte mig om Carbon kvalitet i de to cykler hvor det er det bedste man kan få - og kun bliver bedre hvis vi kommer op i en ramme til over 40.000 kr.

Jeg har så fundet denne Cannodale på nettet som ser ud til at have fået gode anmeldelser og priser.

Cannondale Synapse 105 - 2014 Model 14.490kr.
(link fjernet)

Har også kigget på Canyon modeller som Roadlite AL - men det jo så en aluminiumsramme.
Ligeledes er jeg nok ikke helt tryg ved køb på nettet - da der ikke vil være hjælp til indstilling af cyklen og ligeledes service m.m. af cyklen.

Jeg håber lidt i kan hjælpe mig - med hvad jeg skal kigge efter / være opmærksom på de forskellige cykler og generelt - eller hvis der en cykel i direkte vil fraråde/anbefale.

Håber I vil bruge jeres tid - mange tak på forhånd.

Nick


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af cykel
  • #1   24. jul 2014 Hej, tjek eventuelt min tråd om det samme. Der er mange gode forslag. Og de fleste af dem kan du sikkert finde hos en lokal også.
    http://www.cykelgalleri.dk/forum/Generel-diskussion/37136-ny_cykel__kommentarer


  • #2   24. jul 2014 SIkke noget pjat at alu ikke er holdbart hvis man bliver glad for sporten. Nu har jeg kørt alu de sidste 4 år og jeg kører sgu stadig fra dem på carbon rammerne. En ordentlig alu ramme er mindst ligeså god som en billig carbon ramme.

    Canyon Roadlite har fået gode anmeldelser i øvrigt.


  • Nick L
    Nick L Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #3   24. jul 2014 Jesper - tak prøver kigge den igen.

    Martin - det også det jeg læst nogle steder - men også det omvendte. "Frygten" ligger bare i at smide omkring 10-12.000 på en alu ramme for så at skulle skifte den igen inden for meget kort tid.


  • #4   24. jul 2014 Jeg har som sagt ikke skiftet min alu ramme, kører stadig rundt på en CAAD10 2012 model og den spiller bare. Og meget bedre at køre på end flere carbon cykler jeg har prøvet, dog ikke high end carbon, men det er der ingen der har råd til smiley

  • #8   24. jul 2014 Tjek de hjul her, den bestiller jeg til min nye cykel. Fede hjulsæt synes jeg. http://www.boerkopcykler.dk/produkter/1899/0/Hjulsaet/Racer/Spinergy/Spinergy-Xaero-lite-Bladed

  • Nick L
    Nick L Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #9   24. jul 2014 Jeg må indrømme min egen research ledte jeg efter en alu ramme med carbon forgaffel og saddel. Men det efter jeg været i cykelbutikken og fået råd og vejledning omkring jeg skal vælge en carbon cykel og derfra jeg begyndt at kigge på dem mest.

    Mit spænd er op til 15.000 kr. - men hvis det kan gøres under 10.000 kr. ville det jo være lækkert.

    Jeg skal i næste uge ud og prøvekører nogle cykler - forhåbentlig er der en som er perfekt - jeg kan forestille mig, som ny, at jeg nok har svært ved sige, om den man prøvekører er god eller dårlig ved en kort tur.

    Men må indrømme jeg blevet ret betaget af Cannondale må jeg indrømme - synes de lækre og så står der nærmest kun godt om dem på nettet.


    Jan - da jeg var i fribike shoppen blev jeg anvist til den tidligere linket model - hvor jeg efter en del snak spurgte ind til den du linker da den var halv pris ca. med tilbuddet.
    Hertil var svaret, at det var en rigtig god alu cykel og den var rigtig god til nybegynder - men som tidligere beskrevet - så kunne den ikke opgraderes yderligere og hvis jeg blev bidt af sporten, var jeg næsten nødsaget til at købe en ny carbon cykel.

    Og det smarte ved den Scott C1 20 - var man ville kunne bygge videre på den - opgradere den meget.


  • Nick L
    Nick L Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #11   25. jul 2014 Hmm - tak for de gode svar.

    Du helt ret i han er sælger - min "naive" tro - er lidt de gerne vil sælge den helt korrekte cykel til mig - da jeg forhåbentlig vil blive en fast/loyal kunde smiley

    Jeg havde et godt øje til Scott 20 da jeg læst godt om den og den er forholdsvis billig + på tilbud. Så jeg vil prøve at gå videre med den.

    Har lige et spørgsmål - hvad er forskellen på speed 30 og compact 20?


  • Nick L
    Nick L Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #14   26. jul 2014 Nå min søgning går videre fribikeshop er helt udgået for Scott Speedster i min størrelse (56) .. Ligeledes i næsten alle modeller - kunne nærmest kun få den helt skrabede model af C1'eren ..

    Tak for hjælpen Jan!


  • #15   27. jul 2014 Hej Nick. Den Specialized SL4 raamme er noget af det bedste du kan få indenfor carbonrammer. Den vil til enhver tid slå en god alu ramme. God kørekomfort samtidig med den er meget stiv de rigtige steder og har rigtig gode køreegenskaber. Og så vjer den heller ikke ret meget.

    Der er netop kommet en SL5 ramme, så SL4 udgår og jeg her set den billigt til salg.

    Når man køber cykel, så er det ramme først, dernæst hjulsæt (incl dæk). Disse to ting er langt de vigtigste. Langt længere nede på 3. pladsen kommer geargruppe.

    Hvis der er flere SL4 rammer derude så er det da et godt bud og finde en cykel med sådan en og så opgradere til et bedre hjulsæt næste sæson. Hjulsæt fås typisk væsentligt billigere i tyskland.


  • #17   27. jul 2014 Find en cannondale caad10... Fantastisk ramme, som nemt slår mange carbonrammer.. Så har du noget godt at bygge videre på når grej rytteriet indfanger dig smiley

  • #20   27. jul 2014 Sl4 er rigeligt komfortabel til de fleste.

    Der er mange andre fede rammer, men Sl4 bliver jo nu afløst af SL5, så der burde være nogle gode tilbud derude.

    Prøv og læs lidt reviews på nettet.


  • cary S
    cary S Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Svar: 4
    #21   10. okt 2016 Yes, I agree with you that for the first time purchase not familiar with the carbon fiber bicycle (vehicle or accessories), and want to configure a few taller, and can I get a discount price, if just touch the big brand in a clearance can buy there may be luck, just like the moment to buy cars in China, many people are buying for the first time, have no idea, do not understand, don't know anything, not really experienced. But I can certainly tell you, once you consciously take the initiative to DIY assembly, carbon fiber bicycle and began to international procurement by frame wheelset and other accessories, all difficulties will be solved, such as http://www.icarbonwheels.com/products/carbon-road-bike-wheels/ and http://www.carbonwheelfactory.com/products carbon fiber wheel manufacturers are you learning, carbon fiber parts of the best customer service

Kommentér på:
Køb af cykel

Annonce