{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.028 visninger | Oprettet:

NY MTB - Hvilken? Hardtail eller Fully {{forumTopicSubject}}

Jeg står og gerne vil have en ny MTB da jeg synes min gamle Radon ZR 5.0 er ved at være udkørt. Jeg køre lige pt rundt på min fars Trek 29" dæk, 21.5" stel, som vejer små 15kg som måske er en tand for stor.
Den nye cykel skal være en allround cykel, dog ikke vej. At køre opad siger mig ikke så meget, men at få fart på nedad og i svingene synes jeg er rigtigt sjovt. At køre på hop/drops bliver den helt sikkert også brugt til.

Jeg køre primært ude i Sinding, men kommer også til Viborg og andre steder at køre engang imellem. Jeg har et budget på 11k, dog vil jeg ikke bruge mere end 9k hvis det er hardtail.
Jeg har kig på disse 2 fully
(link fjernet)
http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=3281#tab-reiter2

Har endnu ikke fundet en hardtail da jeg mest hælder til fully. Men bud er velkommen.
Hvad ville i vælge til de penge? Jeg er 187 høj og vejer omkring 70kg.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  NY MTB - Hvilken? Hardtail eller Fully
  • #1   28. jul 2014 Måske du kan finde lidt inspiration her...et emne der lige har været oppe de seneste dage.

    http://www.cykelgalleri.dk/forum/Generel-diskussion/37206-gode_tilbud_paa_mountainbike_


  • #2   28. jul 2014 Kan helt klart anbefale Radon slide 140 mm. 7. Har kørt på den i snart 1.5 år og den er virkelig alle pengene værd. Tjek evt. min på mit galleri. ... . smiley

  • #3   28. jul 2014 Den Radon er bedre udstyret end Canyon Nerve AL. Bedre geargruppe, men især bagaffjedringen er bedre på Radon. Det er Rock Shox bedste bagaffjedring.

    Der er dog meget stor vandring på henholdsvis 140 og 190 på for- og bagaffjedring. Godt til nedkørsler og jumps, men dårligt til kørsel på almindeligt dansk singletrack tærren.

    Radon har fået gode anmeldelser på nettet. Det man kan frygte til den lave pris og med det gode udstyr er at rammen er ringe. Det har jeg dog ikke kunne finde noget specifikt om ved en hurtig søgning på nettet.

    Eneste problem, er om den service man får ved at købe en cykel på nettet, er god nok hvis der opstår problemer med garanti eller service......


  • #4   28. jul 2014 Jeg har undersøgt lidt på nettet omkring Radon's kundeservice, dvs den service der er når der går noget galt med cyklen. Dem der ikke har haft problemer med cyklen og som derfor ikke har skullet kontakte fabrikken i tyskland har selvfølgelig ingen problemer haft.

    Her er et par som har haft tekniske problemer med cyklen:
    ..........................................
    Jeg har købt en radon igennem dem. Og cyklen fungere rigtig fint, hvis det var at den ikke havde haft en trasport skade.
    Bagskifteren var desværre skæv. Men jeg kunne få rabat på 40euro hvad der svarede til at rette den op i danmark.

    Dog ville ingen cykel handler love at de kunne rette den.

    Jeg krævede en ny bagskifter, men de nægtede. Jeg føler det er virkelig dårlig service.
    Jeg snakkede med 3 forskellige sælgere, og alle virkede arrogante og sagde at jeg skulle have valgt den dyre transport metode.

    Jeg handler der IKKE igen.
    ................................................................................
    Jeg har har netop afsluttet to reklamationssager, som tog fem måneders tovtrækkeri
    Har tidligere handlet der en del, idet prisen er god osv. men på servicesiden vil jeg ikke længere købe andet end alm. sliddele, hvor man ikke forventer at skulle reklamere.

    Bike-components.de har jeg til gengæld haft ok erfaring med, mht. reklamationssager.
    ...........................................................................


    Jeg har selv haft min Canyon i Tyskland i 2 måneder til reparation. Det med kundeservice skal man altså overveje om betyder noget for en......


  • #5   28. jul 2014 Har fulgt lidt med i den tråd du linker til.
    Jeg ville oprindeligt gå efter Radon, men fik afvide at den bagdæmper der sidder på den ikke var særligt god og begyndte derfor at lede efter en med Fox istedet.
    Jeg synes også Canyon ser mere singletrack og allround ud end Radon, hvorimod bremser og gear var bedre på Radon. Har selv en Radon cykel nu og kvaliteten på stellet er helt iorden (Y)
    Læste et sted at der var en der havde købt en canyon hvor bagdæmperen var defekt. Han fik den byttet kvit og frit ved FOX i Danmark, så garanti og service tror jeg ikke bliver et problem, med mindre der er fejl på rammen.


  • #6   28. jul 2014 Bagdæmperen fejler ikke noget. Jeg tog iøvrigt fejl. Bagdæmperen er åbenbart kun 140 mm og ikke 190.

    Hvor stor reel forskel der er på 120 mm og 140 mm vandring ved jeg ikke. 100 mm er jo nok til kørsel i danmark.

    Garanti er kun et problem hvis der sker noget. Nogle gange går garantisager hurtig, men andre gange kan producenten stille sig på bagbenene og så tager det mange måneder.

    En fysisk butik kan også være emsig, men her håndterer butikken i de mindste kontakten til underleverandører og man kan stille sig ned i butikken og råbe højt og argumentere for sin sag. Skal cyklen sendes til udlandet så tager det tid og problemet er man ofte ikke ved hvor lang tid det tager. Man er helt i producentens vold og magt....jeg siger det bare.....men man sparer jo så også nogle penge, hvilket jo er en risiko man så betaler for at løbe så og sige.....


  • #7   28. jul 2014 Så der er ikke rigtigt nogen fordele ved at vælge Canyon frem for Radon?

  • #8   28. jul 2014 Jo, det er der faktisk, og en afgørende en.....Canyon er en 27,5 tommer cykel og Radon er så vidt jeg kan se en 26 tommer cykel.

    De større hjul på en 27,5 tommer mtb har mange fordele. Ved nærmere eftersyn af Canyon'en så er udstyrsniveat på de to cykler ikke så forskellig, som jeg lige huskede det.

    Canyon er udstyret med xt bagskifter og Radon med Sram X9 og det er samme kvalitet. SLX forskifter og skiftere på styret er også gode nok.

    Jeg ville personligt tage Canyonen pga at den er en 27,5 tommer og den mindre vandring på for- og baggaflen (120 versus 140).

    Hjulsæt og rammer er vel det samme. Canyon har sikkert bedre garanti. De har 6 års garanti på rammen og crash replacement garanti. Kundeservice er sikkert den samme.


  • #9   28. jul 2014 Tænker også 27.5 er bedre til mig.
    Dog kommer radon med pushloc fra frabrikken som er klart en fordel, så det skal jeg have eftermonteret på Canyon. Dog er FOX dæmperen på canyonen den mindste/billigste model. Rockshox Monrach RT3 er en af de dyre modeller i Rockshox Monrach serie og kan låses helt hvilket Fox Float CTD evolution ikke kan.


  • #10   29. jul 2014 du kan kigge her hvis du vil kigge på lidt hardtail de er vildt gode de her commencal's http://www.commencal-store.com/PBSCCatalog.asp?CatID=2114059

    og så fully http://www.commencal-store.com/PBSCCatalog.asp?CatID=2058019

    downhill/freeride http://www.commencal-store.com/PBSCCatalog.asp?CatID=2058021


  • #12   29. jul 2014 Jeg kan få denne http://www.cykelgalleri.dk/marked/Cykel/57604-giant-xtc-advanced til 9000kr.
    Jeg har fået lov til at prøve en tur på den i den skov jeg primært køre i. Hvis ikke den siger mig noget, så bestiller jeg en Canyon nerve AL 6.0.


  • #14   29. jul 2014 Wow, havde set den til 10500 helt ny. Ja så er den da ikke 9000 værd smiley

  • #15   29. jul 2014 Jeg synes Magnus går den rigtige vej. I denne lave prisklasse der er hardtail vejen og gå hvis man vil have en lettere og hurtigere MTB fremfor en tung og ikke så hurtig fully.

    Den Giant MTB har Carbon ramme, er 27,5", har den nye Shimano type 2 bagskifter, der sikrer en stram kæde i terræn med mange bump. Forgaffel, bremser, kranksæt og forskifter er af det jeg vil kalde minimumskvalitet for at være godt nok til kørsel i skoven. Dette kan dog opgraderes når det er slidt. Hjulsættet er på niveau med det man ellers får i prisklassen.

    Ifølge billederne så er der ikke noget slid på klinger, polyhjul og kassette. Billederne er dog taget enten i efteråret eller det tidlige forår, så det kræver nogle mere aktuelle billeder, at bedømme om det er korrekt, at han kun har kørt 1000 km. Udskiftning ad sliddele koster jo hurtigt 1000 kr.

    Uanset om du køber den Giant fra ny eller brugt, så ville jeg hellere køre på den end på en tung fully.


  • #16   29. jul 2014 Skal lige siges at jeg ikke søger en hurtig cykel opad, men nedad smiley
    Den fully vejer jo "kun" omkring 13.5kg med pedaler. Den skal bruges til sjov, så ingen konkurrence.


  • #18   29. jul 2014 Den almindelige garanti på 2 år følger med cyklen. Det er udvidet garanti herudover der kun gives til første køber.

Kommentér på:
NY MTB - Hvilken? Hardtail eller Fully

Annonce