{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
67.498 visninger | Oprettet:

morten H
morten H
Tilmeldt:
17. mar 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 2

Hvor måler jeg stel størrelse? {{forumTopicSubject}}

Hvor skal jeg måle fra og til, for at finde ud af hvad størrelse mit stel er?

Ved godt det lyder som et mærkeligt spørgsmål, men bare så jeg er sikker på at jeg måler sådan, som alle andre gør.


Ubetalt uddannelse?
Er lige netop din drømmeuddannelse ikke betalt af staten? På pengepartner.dk kan du få et overblik over de bedste uddannelseslån.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor måler jeg stel størrelse?
  • #1   20. mar 2013 http://www.bikesize.dk/

  • #2   20. mar 2013 det er nu ikke helt rigtigt kurt det kommer an på mærket min cannondale er angivet på overørs længde så man skal vide hviket mærke det for at være sikker

    profilbillede
  • Leif S
    Leif S Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #3   9. jun 2017 efter dette har jeg stadig ingen anelsen om, hvor jeg måler stelstørrelse

  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #4   11. jun 2017 stelstørrelser måles desværre ikke på en standardiseret måde. De forskellige cykelfabrikanter måler deres stel på forskellig vis.
    Men for at beskrive størrelsen på et stel ordentligt er du nødt til at angive mindst tre mål.
    længden af sadelrør fra midt krankboks til top sadelrør
    længden af overrør målt fra midt sadelrør til midt kronrør (hvis cyklen har slope, skal der måles "vandret" som hvis stellet var med normalt geometri)
    og endelig skal du måle længden af kronrør fra bund til top.
    tænk på størrelser af cykelstel som størrelser på tøj og sko. Det er ikke nok med mål på livvidde på et par bukser, benlængde og pasform er også vigtig. og et par sko i str. 43 passer måske i længden, men klemmer i bredden


  • Jens B
    Jens B Tilmeldt:
    aug 2021

    Følger: 1 Svar: 1
    #5   25. aug 2021 Størrelsen er længden på saddelrøret målt fra midten af kranken (der hvor akslen med pedalarme drejer rundt). MVH Jens

Kommentér på:
Hvor måler jeg stel størrelse?

Annonce