{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.532 visninger | Oprettet:

Bjarke L
Bjarke L
Tilmeldt:
15. jul 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Shimano 2300 krank i stedet for 105 {{forumTopicSubject}}

Hej

Efter en cykeltur i dag faldt min ene pedal af, og jeg kan se at gevindet mellem kranken og pedalen er ødelagt. Jeg står så i den situation at jeg skal have mig en nu krank(er vel min eneste mulighed?). Min cykel er en gammel Principia Rex fra 2001 og dermed en gammel version af geargruppen shimano 105, som jeg umiddelbart kan se er en 8 gears version. Så til spørgsmålet, kan jeg godt købe en shimano 2300 krank til mit sæt? vil det være betydelig dårligere eller vil jeg ikke kunne mærke den store forskel. Synes ikke det kan betale sig at købe en ny 105 til 1000 kr. til sådan en gammel cykel. (2300 koster 350 kr inc. fragt)

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Shimano 2300 krank i stedet for 105
  • #1   6. apr 2013 Du ville kunne mærke forskel da det er en betydeligt dårligere kvalitet og køber du en 105 holder den med sikkerhed længere end en 2300, men på den anden side forstår jeg godt hvis du vil spare på en 12 år gammel cykel, kranken er nok bare ikke det bedste sted.

  • Bjarke L
    Bjarke L Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #2   6. apr 2013 Okay, lyder til jeg bliver nødt til at ofre det mere på det så. Ellers er det evt. muligt bare at købe en ny arm? (er i højre side) (Kan godt være det er et dumt spørgsmål, men er ny i denne verden.:)

  • #3   6. apr 2013 prøv at lav en købes annnonce her på siden, på dba og gul og gratis. Det kunne sagtens være at der var en som lå inde med den samme krank som du har nu til billige penge.

  • #4   6. apr 2013 Du kan ikke skifte arm i højre side desværre. Der skal ny krank til. Var det til gengælde i venstre side kunne du måske finde en arm, men det er svært at finde en der passer og i den rigtige størrelse.

    Så du må desværre bide i det sure æble og investere i en ny krank.


  • #5   7. apr 2013 her kan du læse lidt om forskellen på shimano 2300 og shimano 105

    http://cykelspurt.dk/valg-af-shimano-gear-til-din-racercykel/


  • Bjarke L
    Bjarke L Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #6   7. apr 2013 Jeg tror jeg vil prøve at lede efter en brugt så. Er hvis det der bedst kan betale sig til sådan en gammel cykel..

    Mange tak for jeres hjælpen smiley


Kommentér på:
Shimano 2300 krank i stedet for 105

Annonce