{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.286 visninger | Oprettet:

Nye dæk hopper ikke på plads {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har problemer med at få nye dæk til at sidde rigtigt i fælgen, jeg får altid et punkt hvor hjulet hopper og det er tydeligt at se dækket ikke ligger ens i begge sider. Så er der nogen der har et trick eller lignende der bare fungere for dem ? er træt af en hoppende tur hver gang jeg skal noget på min cykel.

Troede oprindeligt jeg havde ødelagt dækket, men da to nye er på præcis samme måde så må det være teknikken eller noget andet den er galt med..

På forhånd mange tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye dæk hopper ikke på plads
  • #1   19. apr 2014 Prøv at pumpe slangerne op til max tryk. Det virkede for mig. Jeg nåede både at smøre fælgen ind i fedt, olie og alt muligt andet, købe nye dæk og det hele inden jeg fandt løsningen...


  • #2   19. apr 2014 bland en balje vand op med lidt opvaskemiddel.
    Tilføj rundt i dækkanten og på fælgen med en blød børste. Der skal ikke spares på det!


  • #3   19. apr 2014 Har forsøgt begge dele, men kan se jeg "skubber" problemet rundt på dækket så det ikke altid er det samme sted.. Jeg har normalt meget tålmodighed (har brugt 2½ time på det nu) men den er ved at slippe op smiley

  • #4   19. apr 2014 Jeg stod og flåede i dækket i 2 dage.. Mit var heller ikke altid det samme sted dækket ikke ville gribe fælgen. Men som sagt pustede jeg det op til max (og måske en smule mere), og så hoppede det på plads.

  • #5   19. apr 2014 Okay vildt nok, kan se at dækket ikke virker til at hoppe helt ud i fælgkanten. Det er faktisk der problemet ligger lidt. Må prøve at pumpe det hårdt op så.

  • #6   19. apr 2014 Jeg smører altid lidt opvaskemiddel på kanten hele vejen rundt, og så pumper helt op til maks. tryk, så hopper de på plads. Og så justerer jeg lufttryk bagefter.

  • #7   19. apr 2014 Problemet kan også være fælgen og dækket. Det er en hvis tolerance i diameteren på dæk og fælg, hvis din fælg ligger yderst i den tolerance og dine dæk inderst, så kan det være meget svært at få på plads. Altså at fælgen er lidt større end den burde være og at dækket er lidt mindre end det burde være.

    Men det burde hjælpe hvis du giver sulfo og pumper hårdt op...


  • #8   19. apr 2014 Oprindeligt er fælgen født med 28 men fik umiddelbart efter købet af cyklen nogle 700-25 på, og der sagde cykelmanden at det var det absolut mindste jeg kunne få på. Derfor købte jeg to nye dæk i den størrelse men har altså nu problemer

  • #9   19. apr 2014 Problemet er ikke om de hedder 700x28 eller 700x32, det er diameteren der kan være problemet. 28 og 32 er målet på bredden af dækket.

  • #10   19. apr 2014 Hvilket tal er diameteren? Jeg er ret sikker på de bare hedder 700-28c og 700-25c

  • #11   19. apr 2014 De 700 er diameteren. Det er et 28", som er 622 mm i diameter...

  • #12   19. apr 2014 Okay de 700 stod på det dæk cykelsmeden havde sat på og som har kørt fornuftigt, så noget tyder på at det bare er fordi det ikke hopper på plads. Eller også skyldes det at jeg har købt dæk til en forkert type fælg.

  • #13   20. apr 2014 Som de andre skriver skal du pumpe op til maksimal dæktryk.
    Det kan muligvis også løse det at puste lidt højere op, men vær forsigtig og husk sikkerhedsbriller.
    Godt med fedt i kanterne (man kan købe dækfedt som er beregnet til at tørre ind efterfølgende, det må helst ikke blive ved med at fedtet nemlig).
    Det er ret normalt at dækket ikke vil hoppe på, så dine dæk eller fælge fejler formentligt intet.


Kommentér på:
Nye dæk hopper ikke på plads

Annonce