{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Modstand i bagjhjul
  • #1   26. jul 2014 tjek bremserne først, se om hjulet slår


  • #2   26. jul 2014 Jeg har afmonteret calibrene og så drejer hjulet fint rundt, så det må være klodserne som hænger.

    Hvordan får jeg klodserne til at trække sig mere tilbage?


  • #3   26. jul 2014 tryk klodserne tilbage fx med en stor flad skruetrækker. hvis den ikke trækker tilbage bagefter du har bremset, så skal stemplerne ud og gøres rene, se det rustet ud, så udskift kaliber og bleed den smiley

  • #4   26. jul 2014 Den er 1 år gammel og har ikke kørt ret meget, kan det gå til så hurtigt?

  • #5   26. jul 2014 Ja hvis det ikke bliver holdt rent og hvis det er en billig bremse

  • #6   26. jul 2014 Min cykel står sådan set som ny, det er begrænset hvor meget jeg har kørt på den og det har kun været i tørvejr.

    Det er Avid elixir 1 som sidder derpå....

    Må hellere smide den til service og se hvad de siger til det....


  • #8   27. jul 2014 Du kunne også bruge et hurtigt trick med at løsne udluftningsskruen på grebet (hvis du har en), og slippe lidt luft til der kommer olie.
    Har lige skiftet klodser, og slap heldigvis for at bleede.


  • #9   27. jul 2014 Jeg tror bare jeg skal ha klodserne af og presse/resette de stempler. Men den split som holder klodserne, hvordan afmonteres den lige.

    Der er ingen låsesplit på min, ser ud til at man skal rette splitten ud med en tang, før den kan trækkes ud, kan det passe?


  • #10   27. jul 2014 Ja det kan godt passe. Den går jo på tværs og gør at splitten aldrig kan ryge ud. Men ret låse mekanismen, skru splitten ud og dine klodser burde falde ud sammen med holderen.

    Mine klodser var helt fucked pga stemplerne var for langt ude også. Kunne ikke presse dem ind, og de ville hverken med hjælp ellers tvang. Da jeg luftede systemet lidt blev det hele meget bedre.


  • #11   27. jul 2014 Så hænger klodserne ikke mere, men til gengæld så går bremsegrebet i bund nu, efter jeg luftede lidt olie ud. Så det ender nok alligevel med at den skal til service smiley

    Men fik da styr på hvordan bremserne hænger sammen og kan hurtig skifte klodser, når det er tid til dette...


  • #12   27. jul 2014 Det var heller ikke olien, men den luft der kom, Før der kom olie (der skulle du gerne lukke) men godt du har mod på det næste gang, og nu en erfaring rigere smiley

Kommentér på:
Modstand i bagjhjul

Annonce