{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.001 visninger | Oprettet:

slør i krank... {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har led med lys og lygte efter svar jeg kan bruge omkring min løse krank. Men nej... so here goes

Min cykel:
http://www.cykelgalleri.dk/galleri/22269-merida_scultura_905

Har kørt ca 3500km over et år, både sne regn og slud, og har haft kranken ude 1 gang for at rengøre hele cyklen.

Efter montering kan jeg rykke det hele sidevejs ca 1-2mm. Både tandhjul og venstre pedalarm. Har ikke skiftet krankboks

Har prøvet at afmonter venstre pedal arm, genmonterer og spænde efter, men det hjælper ikke.

Kan kranken være slidt allerede?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  slør i krank...
  • #1   28. jul 2014 Det kan sagtens være boksen der er færdig. Hvis det er udvendig lejer er de udsat for alt vand, sjap, salt og vask mm. Og det kan lejerne ikke ret godt lide. Så ja mit umiddelbare svar vil være at boksen er over det!

  • #2   28. jul 2014 Var der ikke noget før montering så er det vel blot fordi du ikke samler den rigtigt...? Eller misforstår jeg...

  • #3   28. jul 2014 Jack: Jeg vil mene jeg har monteret den korrekt. Er ikke svært efter min mening og har dog også samlet min MTB uden problemer.

    Tror nok bare desværre den er færdig...

    takker


  • #4   28. jul 2014 Har også haft FSA kranksæt.
    Man kan kun bruge lejeskålene fra fsa.
    Så er det på plads smiley

    Der medfølger en ret stor messing bølgeskive, der skal ind over den gennemgående aksel, før den venstre arm.
    Har du husket den?

    Montér højre side og skub igennem, smid bølgeskive på, og montér venstre arm og spænd sammen.

    Hvis den mangler, vil du opleve slør når det er samlet.


  • #5   29. jul 2014 Update: BeOne777. Det lader til den omtalte skive har siddet på løsarmen og er røget af uden jeg har opdaget det. Har blot brugt en anden og bukket den lidt i. Den er nu monteret og virker efter hensigten smiley

  • #6   29. jul 2014 Super smiley
    Tænkte jeg nok ... har selv prøvet det samme smiley

    Du kan bestille den rigtige igennem din cykelhandler.


  • #7   29. jul 2014 Burde nok finde den rigtige i stedet... smiley


Kommentér på:
slør i krank...

Annonce