{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.599 visninger | Oprettet:

Lås på carbon cykler!??? Er min Trek bygget til at have en tung lås på?? {{forumTopicSubject}}

Min GF forsikring kræver at jeg får en godkendt lås på min cykel!
''Kan alle cykler, tåle at have en lås spændt på''???
For jeg vil gerne være dækket, for engangs skyld! Vil nu heller ikke smadre mit stel med en tung lås!!! Nu hvor jeg har en ordentlig cykel! Har jeg ikke råd til ikke at være dækket ved tyveri! Købte en kasko forsikring med en selvrisiko på 2000kr til 700kr om året! De låse jeg ser herinde, de sidder på alu eller stål stel! Eller er det nok med at købe en lås, uden at bruge den. hvor man bare gemmer låsekortet???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lås på carbon cykler!??? Er min Trek bygget til at have en tung lås på??
  • #1   20. sep 2012 Så længe du har købt en forsikringsgodkendt lås, med dertil-hørende låsekort, og "bruger" den. Ja så er der ikke meget at komme efter fra forsikringsselvskabet.

  • #2   20. sep 2012 Hvem kan se, om den sidder på eller ej?

  • #3   20. sep 2012 Som sagt, hvem kan se om den sidder på?
    Desuden kan man godt få forsikrings godkendte låse der IKKE er fastspændt cyklen smiley


  • #4   20. sep 2012 Vil gerne bruge lås! Men holder kulfiber røret til det??

  • #5   20. sep 2012 Selvfølgelig kan det holde. Det er jo ikke meningen at en fastmonteret lås skal spændes så meget at det trykker ødelæggende på stellet. Alternativt en Abus Ionus kædelås.

  • #6   20. sep 2012 Du ødelægger stellet ved det. Det tager noget tid. Men sand og støv gnaver med garanti stillet i stykker. Et kabel der skraber op at stellet kan gnave hul i både alu og Carbon.
    Så jeg ville aldrig sætte en lås på min cykel. Du risikerer også at lortet falder af når du kører i skoven, og flyver ind i hjulet og så laver den først rigtig meget ravage!!


  • #7   20. sep 2012 Ok! Så kommer der lås på! Selvom jeg Aldrig forlader den, når den er udenfor lejligheden! Men tak for svarene! Og hav en god dag

  • #8   20. sep 2012 jeg har lås på min carbon mtb og sidder helt fint og har set flere som har haft det på dyre mtb i flere år uden der er sket noget med cyklen

  • #9   21. sep 2012 Jeg har en løs lås. Min erfaring med dem der sidder på stellet er at de ikke nytter en skid.
    Om en cykel er låst eller ej stopper ikke en determineret cykeltyv. Derimod giver det noget mere besvær at stjæle en cykel hvis den er låst fast til noget solidt med en løs kædelås. De fåes også forsikringsgodkendte. Og så kan jeg altid tage låsen med og smide den over styret eller rundt om saddelrøret hvis jeg skal have cyklen til at holde et sted i byen.. og lade den blive hjemme/i bilen på motionsture og ture i skoven.


  • #10   21. sep 2012 Få en forsikring der ikke kræver du har lås på.

  • jan n
    jan n Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 52
    #11   21. sep 2012 Køb en forsikrings godkendt lås og sæt den fast med strips (som de plejer at sidde fast med og som sikkert følger med) og tag et billede. klip derefter lortet af og køb noget som den her http://www.abus.dk/side12211-scatid-5853.html
    kan fås flere steder og er højere klasse en en forsikrings godkendt lås er (er desuden belagt med en slags gummi belægning.
    Den er dog ikke forsikringsgodkendt...


  • #12   21. sep 2012 Jan, det lyder sku som en god ide! Det med en foldelås! De bliver vel ikke ligesådan at klippe over! Og et billed med en godkendt lås!

    Michael G, har du en forsikring uden låse krav???

    Thomas, det tænker jeg også, at den vil smadre stellet!

    Rasmus Kragh, det bliver noget foldelås, som altid lige kan låses fast til ting!!

    Det er bare vis man lige sku låne et toilet et sted! Og med en basta click, er den nem at løbe af med under armen!
    I har øbnet mine øjne! Takker!




  • #13   22. sep 2012 Ja det har jeg, der er kun krav til hvordan den skal opbevares der hjemme, og så hvordan den skal sikres ved feks man er ude til løb.

    Tryg har en special afdeling der hedder max levig.


  • jan n
    jan n Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 52
    #14   22. sep 2012 Køb den lange model, har selv den korte og den er sgu liige lille nok.
    Heino har den bla. Hvis du er fra kbh området af


  • #15   22. sep 2012 Michael G, men så skal man have en indbo ved tryg???
    Jan n, den 120cm???


  • #16   22. sep 2012 Ja sådan er der det nu, desværre. Men vi havde alle forsikringer hos tryg men opsagde dem alle på nær min cykelforsikring og den køre stadigvæk der.

  • jan n
    jan n Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 52
    #17   22. sep 2012 hm tror nok 120cm er den store. Tror sgu ik min er så lang, men dobbelcheck lige ved forhandleren

Kommentér på:
Lås på carbon cykler!??? Er min Trek bygget til at have en tung lås på??

Annonce