{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.754 visninger | Oprettet:

adam
adam
Tilmeldt:
28. jan 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hjælp til køb af min første MTB :) {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Jeg skal til at købe min første MTB - jeg skal bruge den til ture i skoven 2-4 gange om ugen (den skal kunne holde til noget, dog leder jeg ikke efter perfektion), men den skal også kunne bruges til landevejsture så jeg kan komme til og fra diverse MTB baner.

Jeg vejer omkring 80kg og er 1,70 høj, jeg har fundet mig en cykel som jeg synes ser god ud men jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om den smiley

http://billigcykel.dk/shop/2011-gt-avalance-2063p.html

Andre anbefalinger er altid velkommen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til køb af min første MTB :)
  • #1   29. jan 2014 Prøv at kig efter noget brugt da du vil få mere for pengene.
    Kig fx her på siden smiley


  • #2   29. jan 2014 Hvis du skal bruge den 2-4 gange om ugen, vil jeg anbefale dig at købe noget bedre. Minimum XT gruppe. Bare min holdning. Der er ligeledes en del forskel på forgaffelen, så en FOX vil jeg anbefale.
    Du vil dog hurtigt finde ud af der er ligeså mange holdninger som MTB ryttere, så i sidste ende er det jo op til dig. Jeg ved dog med mig selv jeg købt en ligende MTB som begynder MTB og skiftede den hurtigt ud grundet gearene, bremserne og forgaffelen, som jeg ikke syntes virkede optimalt efter mine standarter. Man kan altid opgradere på stellet, men som Andreas skriver, købt en brugt. Vil mene der er super mange lækre MTB´er her inde. Så søg prøb og køb smiley


  • adam
    adam Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   29. jan 2014 Tak for svarende smiley
    Jeg har også kigget og havde øjet på nogle cykler men de blev solgt inden jeg kunne gøre specielt meget ved det smiley
    Siden jeg er ny til MTB'ing ved jeg ikke specielt meget om kvaliteten på diverse dele - den cykler jeg linkede syntes jeg så fin ud. Et par tips til hvad jeg skulle lede efter ville være meget værdsat smiley
    Herfra fik jeg denne cykel anbefalet af en ven, og ville høre jeres mening om den:

    https://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=3327#tab-reiter2


  • jim S
    jim S Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #4   29. jan 2014 Jeg har En Cube Acid http://www.stcykler.dk/dk/shop/cube-acid-26-2013-grey-blue-437.html jeg er 180 høj men den er en lille smule lille til mig.

    Jeg skal have 4500 for den. Tror faktisk at det er et år siden i dag jeg købte den.

    Det er en rigtig god entry cykel.


  • #6   30. jan 2014 Fredrik: Jeg nævnte jo også der var en holdning for hver MTB´ist smiley
    Lige pt er der et hav en lækre MTB´er og jeg ved man kan få en MTB med XT grupper til en god pris. Derfor vil jeg anbefale en sådan, hvis man skal bruge den 2-4 gange om ugen. Det bliver Andreas gladest for i længden, efter min mening.


  • #7   30. jan 2014 Det var nu ikke geargruppe der fejlede noget på min begyndercykel da jeg købte den for et par år siden... Det var så også en xt/deore mix der sad på den.. Det var en cykel til 6900 mener jeg (Scott Aspen). Jeg skiftede den ud fordi egerne begyndte at springe fra en kan af, og hjullejerne gik til osv.. det blev jeg så træt af at reparere på, så jeg smed de 21000,- og købte en lækker fully...
    Det synes jeg dog ikke du skal gøre, men hvis du har tænkt dig at køre rigtig mtb, 2-4 gange om ugen, så holder en cykel til 5-7000 ikke til det:/ det er i hvert fald min erfaring....Jeg har et par kammerater der køre på giant's xtc model, den er ret lækkert, og kan nok fås brugt til en fornuftig pris... så får du plastik ramme, luft gaffel, fornuftigt gear, 29er og noget der burde kunne holde... Det er selvfølgelig også et nøk op i prisklassen, men jeg vil mene penge er godt givet ud...:)


Kommentér på:
Hjælp til køb af min første MTB :)

Annonce