{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.034 visninger | Oprettet:

Kenny  C
Kenny C
Tilmeldt:
21. jun 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Stelstørrelse {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg kikker efter en brugt Carbonracer, men kan ikke helt finde ud af størrelsen. Jeg har set efter en Giant, og er 174 høj med en skridtlængde på 79. Når jeg ser i størrelsesguiden, er det en str M, men jeg kan ikke finde en i den størrelse, så hvad er bedst, at gå lidt op eller lidt ned i størrelse, jeg har lidt lange ben i forhold til min højde. Mvh Kenny


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stelstørrelse
  • #1   21. jun 2014 Først en retningslinie for stelstr. ifht. skridtlængde:
    79 x 0,66 = 52,14 cm
    Altså ligger du i området 52 cm i stelstr.

    Det svarer ofte til en S og lidt op i M. men mest en str. S.

    Det er forfærdelig vigtigt ikke at vælge for stor ramme, så hellere en smule for lille, men aller helst skal den passe.
    Du kan justere det med længde af sadelpind og frempind,.

    Jeg synes ikke dine ben er lange ifht. overkrop.
    Jeg er 177 skridt 81 og sidder perfekt på en 54 cm.(str. M)


  • Kenny  C
    Kenny C Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   21. jun 2014 Hej BeOne777, og tak for svaret. Hvordan måler du skridtlængden, er det lodret fra skridt til gulv, eller er det målt indvendig på benet, fra skridt til fod/gulv. Jeg har fundet begge metoder, og de giver jo forskellige resultater. Og hvad med sloperammer, svarer de 52 cm til ca 48 ? Mvh.

  • #3   21. jun 2014 Af med skoene, mål fra gulv op mellem dine ben og helt op i skridtet.
    Hvis du nu kunne få en til at hjælpe, er bedste løsning, et kosteskaft mellem benene så højt oppe som muligt, og så få en hjælper til at lave målet.
    Det giver det bedste resultat.


  • #4   21. jun 2014 Der er forskellige måder at måle på.
    Her er et par.


    profilbillede
  • #5   21. jun 2014 nr 2

    profilbillede
  • #6   22. jun 2014 Du skal huske at nogle rammer har længere overrør end andre så er man en på 174cm med eks 79cm skridt mål så har du en relativ kort overkrop og så er det bedre at vælge en cykel hvor du har saddelpind lidt længere oppe, ellers får du en forkert stilling på cyklen og cyklen kan blive anstrengende at køre på.

    Jeg er enig med BeOne det meste af vejen men løsningen med kosteskaft er ikke særlig god, den er ustabil.

    Du får først en til at hjælpe dig i 2 minutter, du finder en god stor bog som du presser op i skridtet (du må gerne rykke sjover og kugler lidt væk) og står op af en væg samtidig, når bog så er skubbet ind mod væg vil den altid være i vatter og du kan få din hjælper til at måle fra gulv til overkant af bogen, du har nu dit rigtige skridt mål.

    Vil du være rigtig grundig så måler du også fra midt af din hofte og op til midt af din skulder og fra midt af din skulder til start af dit håndled, har vi de mål så kan der finde den helt rigtige størrelse ud fra den model cykel du godt kan lide.

    En som kan hjælpe når mål tages er guld værd og langt mere nøjagtig samt du får en cykel du kun vil nyde og uden at der skal ændres noget af betydning på den.


Kommentér på:
Stelstørrelse

Annonce