{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.933 visninger | Oprettet:

MTB - beskyttelse {{forumTopicSubject}}

Hej CG!

Hvor meget beskyttelse kører I med? Og hvad kører I?

Jeg er selv startet med at køre MTB igen, og da jeg kører på en XC cykel har jeg bare kørt med en alm. hjelm, og ikke andet...
For en måned siden styrtede jeg på et hop, og slog min albue så jeg ikke kunne køre i 3 uger...

Jeg kom i tanke om at dengang jeg kørte lidt DH-inspireret da jeg var yngre, kørte jeg med brynje, fullface og knæ-beskyttere...Så måske jeg skulle overveje lidt beskyttelse igen?

Sååå, hvad skal der til? Hvad er jeres erfaringer?

Mvh. Steen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MTB - beskyttelse
  • #1   25. nov 2016 Når jeg triller rundt på almindelige XC spor uden de store forhindringer, nøjes jeg bare med hjelm, briller og handsker, men hvis jeg eksempelvis tager et smut forbi Hammer Bakker med hop og drops, Rold Skov XC spor med et smut forbi lidt af DH sporet eller AM ture i udlandet, kan jeg godt finde på at snuppe et sæt knæbeskyttere på.

    Overvejer også kraftigt at anskaffe et sæt tynde knæbeskyttere i retning af Race Face Charge eller lignende til brug hver gang jeg sætter mig op på cyklen, da mine nuværende IXS Dagger virker lidt store når man kører andet end DH.

    Hvis du gerne vil køre med rygskjold, men ikke gider det pukkelryg-agtige udseende, kan du eventuelt overveje en rygsæk med indbygget skjold. Tror blandt andet EVOC laver nogle med skjoldet indbygget i tasken. Så har du også til snacks, værktøj, vand, ekstra slanger og så videre, i stedet for at skulle have fat på en saddeltaske og drikkedunk.


  • #2   26. nov 2016 Tak for din kommentar Simon!

    Det er altid fedt at høre nogle andres erfaringer!


  • #3   27. nov 2016 Jeg har altid knæbeskyttere på, samt en raceface undertrøje med skjold i. Det fylder så lidt at have de ting på, og selvom det er på et roligt spor uden vilde forhindringer er man altså ikke herre over andet end sig selv. Det er jo bare et uheldigt styrt og så er man ude.
    https://www.raceface.com/products/details/flank-core-guards det er undertrøjen
    knæ beskytterne kan jeg sq ikke lige huske hvad hedder, men det er samme materiale som rygskinnen i trøjen. Dejligt blød og bevægeligt indtil det får et hårdt slag, så bliver det stift.


  • #4   27. nov 2016 Fedt med det produkt fra raceface ! Tak for linket det skal der helt sikkert kigges nærmere på

Kommentér på:
MTB - beskyttelse

Annonce