{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.787 visninger | Oprettet:

Peter K
Peter K
Tilmeldt:
16. aug 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Cykelkort Mallorca {{forumTopicSubject}}

Hej

Er der nogen der har gode laminerede cykelkort over Mallorca de vil sælge?

Vi vil gerne planlægge ruter inden vi tager afsted.

Ellers vil gode forslag til ruter med udgangspunkt fra Palma være en stor hjælp.

På forhånd tak.

Hilsen
Peter Kristensen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cykelkort Mallorca
  • #1   22. jan 2017 Hej Peter,
    Jeg har ikke nogle kort, men hvis du har Garmin, f.eks en Edge 1000, kan du via GPSies henter ruter ned på din Garmin.

    Ellers er Mallorca sådan set en let ø at finde rundt på. Og så snart du er uden for Palma, og de lidt større veje er der ikke meget trafik.

    Jeg kan anbefale ture til Soller, Valldemossa, Port de Andraxt. Port de Valldemossa og Sa Calabra er to rigtigt gode stigninger som næsten er et must. Puig Major er vist nok Mallorcas højeste punkt, og det er en fin tur der op fra Port de Soller siden. Kystvejen på den nordvestlige del af øen er meget populær blandt cykel og motorcykel folket.

    Jeg har mest boet i Magaluf/Palmanova, og kan anbefale turen over Calvia-Es Capdella-Andraxt-Port de Andraxt-Camp de Mar-Peguera, Santa Ponca, Magaluf/Palmanova.

    Mvh
    Bjørn


  • Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #2   22. jan 2017 Hej Bjørn
    Jeg har en garmin 510 tror ikke den kan så meget. Men tusinde tak for input og ruter. De skal prøves. Især Sa Calabra ser fantastisk flot ud på billeder.

    Med venlig hilsen
    Peter


  • #3   22. jan 2017 Hej Igen
    Sa Calobra er fantastisk, men en vej ned, og en vej op. Så kører man ned er der kun en vej retur. Dog mener jeg at man kan tage en båd fra bunden af Sa Calobra, hvis man ikke magter en opkørsel. Men er ikke helt sikker. Der kan være en del busser på op/nedkørslen, men de er gode til at vise hensyn. Port de Valldemossa stigningen er ikke så "kendt" så der er trafikken ikke så slem. Der er en meget lille hyggelig natur havn i bunden, med en lille café. Også et besøg værd


  • Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #4   22. jan 2017 Aha det er jo guldkorn. Måske den lille cafe kan servere en frokost og en lille fadøl. Tusinde tak for info. Helt sikkert noget vi vil bruge.

Kommentér på:
Cykelkort Mallorca

Annonce