{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.784 visninger | Oprettet:

kim N
kim N
Tilmeldt:
27. feb 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

elektronisk gear {{forumTopicSubject}}

hej alle. jeg ved at der er en masse indlæg om elektroniske gear, men er der nogen der kan be eller afkræfte myten om denne type gear og regnvejr. jeg sidder og bakser med en trek projekt one cykel og jeg er virkelig i tvivl om jeg skal vælge mekanisk eller elektroniske gear.
jeg har hørt flere sige at det er noget skidt i regnvejr og i så fald så holder det ikke til mit formål. jeg cykler til og fra job, så jeg skal ikke stå med problemer, fordi det ikke kan tåle vand.
håber nogen kan svare mig på dette.


Kommentarer på:  elektronisk gear
  • #1   27. feb 2017 Jeg har ikke selv erfaring på området, da min cykel med Sram eTap endnu ikke har mødt regnvejr, men jeg kan ikke forstille mig, at halvdelen af de professionelle hold udgår med gearproblemer, hvis det bliver regnvejr.
    Men er elektronisk gear ikke lidt overkilling til en hverdagscykel, selv om det jo er lækre komponenter?


  • kim N
    kim N Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   27. feb 2017 det er også til lange ture, men primært arbejde. kører omkring 200 km om ugen til og fra arbejde og så længere ture i weekenden. og så må det jo gerne være lækkert, fordi jeg kan. smiley

  • #3   28. feb 2017 Hejsa
    Jeg kører med eTap. Har kun været ude i vådt føre en gang, men der var der overhovedet ikke nogen problemer. Det eneste der kan være er, at man skal gøre cyklen ren efter at have kørt i regnvejr.
    Den fordel jeg kan se ved eTap er at det er trådløst. Så der er ikke nogen samling af ledninger som regnen kan komme i.
    Som Leo J. også skriver, så duer det jo ikke hvis halvdelen af det prof. felt skal stå af hvis det regner.
    Håber det hjælper dig i din beslutning.


  • kim N
    kim N Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   28. feb 2017 tak for svar, jeg ender nok med sram red etap. det lyder lækkert og som du siger, ingen samlinger. jeg beholder også den gamle, så kan jeg tage den på job, hvis jeg ved at det vil pisse ned. smiley

  • #5   28. feb 2017 Det lyder fornuftigt.
    Jeg købte et eTap upgrade kit til knap 9.500kr + et Stam Force 22 kranksæt + -boks og Force bremser. Jeg tror, jeg derved i alt har brugt 11.500kr (uden kassette og kæde) på hele 'gruppen'. Det er jo en noget anden pris end en ren Red eTap gruppe, hvor du nok skal ofre 18-20.000kr for en komplet gruppe.
    Jeg er ikke prof, så jeg kan i hvert fald ikke mærke forskel om disse Force komponenter ikke er på niveau med Red, men der er selvfølgelig ikke så meget blær i Force. Det kan jeg dog sagtens leve med.


  • #6   1. mar 2017 Køre med Ultegra Di2. Har kørt i alle vejr forhold. Har aldrig haft problemer med det, og slet ikke i regnvejr.

Kommentér på:
elektronisk gear

Annonce