{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.464 visninger | Oprettet:

Stelstørrelse Fully {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg skal til så småt og komme i gang igen med at cykle. Jeg er bare lidt i tvivl om størrelserne. Jeg har altid haft både M og L og har egentlig syntes at alle passede fint. Jeg er 182 cm og skridtlængde 88. Hvad vil I mene er det rigtige? Det er bl.a. en Epic jeg kigger på.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stelstørrelse Fully
  • #2   8. mar 2017 Reach and stack kan sammenlignes nemt i geometrier.

    Hvis du skal have en fully, er det jo ikke en epic du skal kigge efter. Der er sgu ikke meget fully over den, selvom det ligner. smiley


  • #3   8. mar 2017 Enig med FJ vedrørende Epic'en. Med mindre man har virkelig god teknik, gør den ekstremt race-prægede geometri mere skade end gavn på alt andet end opkørslerne.. Mange tror det er en vildt god cykel til dem, fordi Simon Andreassen og andre professionelle kører rigtig stærkt på den, men det er tilsvarende at købe en Formel 1 racer til at køre racerløb på begynder-/hobbyniveau. Hvis det skal være Specialized vil en Camber være et væsentligt bedre valg for 95% af de danske MTB-entusiaster.

    Kan se du selv har haft lidt af hvert, og hvis du eksempelvis sammenligner din Nerve med en Epic, er Epic'en væsentligt mere tilbøjelig til at smide dig over styret, og er til sammenligning på ingen måde tilgivende ved nedkørsler og rytterfejl på hop eller drops. Hvis du har mulighed for det, kan du evt. prøvekøre en Epic og en Camber, for at sammenligne de to. Funfactoren er i hvert fald noget større på en Camber, så med mindre du kører løb for at vinde, vil jeg anbefale en mere afslappet cykel. smiley


  • #4   8. mar 2017 Tak skal i have.. Jeg har måske faktisk forelsket mig lidt i en giant anthem 2 istedet

  • #5   8. mar 2017 Du må en tur i skoven på dem du finder interessant, der er flere forhandlere der har demo cykler på lager.
    Man man ikke prøve en fully på cykelstien


  • #6   8. mar 2017 Tjek evt også følgende cykler ud:

    Cannondale Habit (almindelig og SE)

    Trek Fuel 2017

    Santa Cruz Tallboy 2017

    Scott Spark 930 2017

    Jeg kan personligt stå inde for at alle de cykler leverer en fænomenal køreoplevelse og du kan samtidig godt deltage i motionsløb på dem ;).


  • #7   8. mar 2017 Tak, jeg vil kigge på dem

  • #8   9. mar 2017 Hvis det er en Anthem model 2017 så er det heller ikke noget dårligt bud på en Trail-Venlig cykel der stadig kan races med

    Overvejer selv at udskifte min Anthem X 29'er fra 2013 til den nye udgave af Anthem X 27.5


  • #9   14. mar 2017 Kan kun give #2 og #3 ret ang. epic. Du kan læse min test her fra 2014 hvor jeg har samme holdning.
    http://weensgaard.dk/?id=blog&news=24934


Kommentér på:
Stelstørrelse Fully

Annonce