{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.196 visninger | Oprettet:

Erik N
Erik N
Tilmeldt:
14. sep 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8

køb af mtb {{forumTopicSubject}}

Jeg 188 cm høj og kampvægt på 90 kg + 50 år og søger hjælp til indkøb af mtb. Jeg tænker hardtrail 29" med mindre noget for mig overbevist om 27,5"
Det skal være med hydraulisk skivebremse. Det skal være 2X11 gear og der skal være med air forgaffel. Jeg hare 3 i kikkerten Radon ZR Team 29 8.0 og KTM ULTRA Ride 29 22S XT og sidst Grand Canyon AL SL 8,9 men ønsker andre indspark til plus minus 10000kr. Glæder mig til at hører jeres mening og hjælp


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  køb af mtb
  • Erik N
    Erik N Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #2   17. mar 2017 Jeg har i mine unge dage kørt motor cross, det lugter lidt af mtb, så jeg startet for ca. ½ år siden med en brugt mtb cykel da mine knæ ikke kan tåle at løbe mere. Jeg er blevet helt tosset med mtb, det er lige mig


  • #3   17. mar 2017 Jeg ville sige at du skulle prøve at leje en full suspension cykel og en hardtail for at prøve forskel smiley


    Og mon ikke 1x11 er rigeligt medmindre du mente 2x10 smiley


  • Erik N
    Erik N Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #5   18. mar 2017 jeg kan godt se hvad du mener TS, men jeg syntes ikke at have det problem som vist i video. Balancen er fin fra min tid med motor cross (tror jeg), selv med min brugte 26". Men som Peter skriver så skulle jeg måske leje og så kan det da godt være at jeg får en anden opfattelse.. Men hvilke forretninger har disse leje tilbud?

  • Maller
    Maller Tilmeldt:
    aug 2013

    Følgere: 2 Emner: 8 Svar: 190
    #6   18. mar 2017 Hvis du er 50 år og forholdsvis ny, så giver det ingen mening at købe en XC fuldblodsracer. Du vil få langt mere ud af at købe en mere trail orienteret cykel, den er nemmere at håndtere og kommer nemmere over de forhindringer du møder, den er mere stabil på nedkørsler, og du vil IKKE være langsommere på de lige stræk hvis du køber den rigtige smiley

    Og hvis jeg tolker dine svar så er du allerede hoppet på click pedaler, hvis du er det så prøv lige at overveje fordelene som begynder på flats, og NEJ det går ikke langsommere for dig fordi du kører på flats, folk der påstår at en alm motionist er meget hurtigere på click har ikke fattet hvordan man kører på flats ✌️✌️


  • #8   19. mar 2017 Ha et åbent sind og lyt til nørderne...

    Kig på noget andet end du oprindeligt havde planlagt og drop klik pedaler og enig med de andre. Køb noget andet end racer mtb og iøvrigt så vil du få en fed cykel under alle omstændigheder for 10.000 og det vil du blive glad for.


    Inspiration

    http://www.merida-bikes.com/en_int/bikes/mtb-hardtails/b-hardtails/2017/big-trail-600-6365.html

    Og den spiser racer mtb til morgenmad smiley

    Go vind!


  • Erik N
    Erik N Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #9   29. mar 2017 Siden sidst har jeg undersøgt en hel masse og været i klub og køre hvor jeg har tænkt mig at forsætte. I tråden mente nogen jeg kørte med clik det gør jeg ikke endnu, men der går ikke længe før jeg skifter. Hvad angår balancen i forhold andre mtb-er på min sejen alder fejler den absolut intet smiley der hvor det kniber meget er kondien smiley Der blev anbefalet trail orienteret cykel og som tidligere skrevet, kan jeg godt se hvad der menes. Så jeg har læst en masse og set diverse ting og sager på youtube, og må nok se i øjnende at jeg kommer til at ofre noget mere og det på en full suspention. Jeg tænker fx Scott spark, Scott spark plus, Canyon Neuron eller ligende til omkring 20000. Og her ligesom sidst kunne det være fint hvis nogen kunne byde ind med råd og vejledning eller om jeg måske har misforstået noget tidligere fra tråden. Tak til dem der tidlige har givet indspark.

  • Maller
    Maller Tilmeldt:
    aug 2013

    Følgere: 2 Emner: 8 Svar: 190
    #10   29. mar 2017 Giant anthem er en konge cykel der kan det hele smiley

  • #11   29. mar 2017 Kig lidt ud over hvad der fåes fra de store kendte mærker og du kan få en god slat mere cykel for de 20.000.
    Birdbike, on-one, commencal og radon er dem der lige kommer i hovedet på mig. De sidste to dog temmelig store mærker dog ikke så meget herhjemme.


  • #12   29. mar 2017 Hvis jeg skal komme med gode råd så må du uddybe hvorfor du vil have en fully? Er det fordi det kører alle de andre også med? Eller er det af en anden grund?


  • Erik N
    Erik N Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #13   29. mar 2017 Det er ikke fordi jeg vil, og det er også derfor jeg søger råd. Jeg starte med at snakke om hardtail, hvor man råde mig til trail cykel. Som jeg har kunne finde frem til er trail stort set lig med fully. Ret mig hvis jeg tager helt fejl. I cykelhandler snakker man meget om hvor hård hardtail er for kroppen og jeg bliver jo ikke yngre..

  • #14   30. mar 2017 Så længe du sidder godt på den og der er masser af komfort så ingen problemer i en fullsuspension...

    Jeg har prøvet at cykle ture på cykler som ikke har passet til mig og min dårlige ryg og når jeg hopper af efter 2 timer i sadlen ligner jeg en gammel mand på 90 år med hold i ryggen.

    Komfort er ikke, i min verden, kun forbeholdt fully s.

    Personligt tror jeg ikke jeg kommer til at købe en fully de næste mange år, da markedet for trail hardtails, er ved at eksplodere.

    Du skal gå efter en cykel med Tubeless, store dæk ( evt de nye 27.5 + eller 29 +) og med med ca 120 mm vandring. Der vil du få ligeså meget komfort og stødabsorberende fordele som en fully...


  • #15   30. mar 2017 Fejlen ved fully er også at folk tror man bare skal sidde ned og bulre ind i alt og lade affjedring klare det. Det er ikke meningen. Man skal stadigvæk arbejde med cyklen og sørge for at være let over forhindringerne osv. Fullyen hjælper lidt med det fordi den er affjedret men at tro at det løser problemerne er en fejl.

Kommentér på:
køb af mtb

Annonce