{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
920 visninger | Oprettet:

Vænner man sig til en trail cykel? {{forumTopicSubject}}

Hej CG

Jeg skal til og have mig en ny MTB igen da jeg har solgt min 29 hardtail.
Det var en Cube LTD, har haft Specialized Epic, Trek Superfly osv med XC cykler

Nu er jeg på udkig efter en 27,5 har jeg besluttet mig for. Har været ude på et par stykker og prøve den størrelse af og det syntes jeg er fedt. Der skal ske noget nyt engang imellem.

Jeg har været ude og prøve en Giant anthem 2 og en Giant Trance 2, begge til omkring 19.000.
Jeg føler mig 100% hjemme på anthem lige med det samme hvorimod Trance føles mærkelig i svingene, men utrolig blød og køre og hoppe på. Begge er med drop post som jeg ved jeg vil have på den næste ged.
Trance er 150mm, hvor Anthem er 120mm.

Mit spørgsmål er, om det er et spørgsmål om tid før man vænner sig til og køre trail, og derfra har det meget sjovere end på en XC, eller skal jeg holde mig til det der føles bedst lige nu hvor jeg har prøvet dem i 30 min?
Ved også godt at Anthem er lavet lidt mere trail orienteret dette år men er det nok?

Eller er der andre cykler til samme eller lidt billigere penge der er bedre (kørestil, siddestilling og udstyr)???

Har alle dage kørt XC, men nok også fordi der næsten altid er blevet solgt xc cykler rundt omkring, og nu er trail bølgen begyndt og springe frem.
Jeg elsker og have det sjovt på en MTB, køre ned ad, hoppe, tekniske trails, jeg bliver aldrig konkurencerytter selvom jeg godt kan lide og tage med for sjov.

Kommentarer på:  Vænner man sig til en trail cykel?
Kommentér på:
Vænner man sig til en trail cykel?