{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
981 visninger | Oprettet:

Casper N
Casper N
Tilmeldt:
31. mar 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Køb af brugt by-cykel. {{forumTopicSubject}}

Hej CG!

Jeg står og er blevet træt af min Nishiki MTB, hovedsagligt fordi jeg i øjeblikket kun bruger den til by-kørsel. Jeg står derfor i den situation at jeg gerne vil erhverve mig en cykel der er mere egnet til asfalt-kørsel plus bakkerne i byen.

Er der et mærke som vil være godt at gå efter? Jeg er fuldstændig grøn på området, men vil gerne være i stand til at vedligeholde den i form af kædeskift osv. selv.

Jeg søger hovedsagligt brugt, da jeg er studerende og har et budget på 2 - 3000 .-


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af brugt by-cykel.
  • #1   24. apr 2017 Hvis din Nishiki ikke fejler det store, hvorfor så ikke bare konvertere den til bykørsel?

    Andre dæk, fast forgaffel og måske lidt anden gearing, så triller den da fint igennem byen. Og kan gøres for langt under dit budget.


  • Casper N
    Casper N Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #2   25. apr 2017 Jeg har faktisk allerede skiftet dækkene, så den triller allerede lettere igennem byen. Det som frustrere mig, er at jeg synes at den er svær at vedligeholde, samt det faktum at jeg ikke tror jeg selv kan skifte kæden på den, når den begynder at blive rusten.

  • Alex F
    Alex F Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #3   25. apr 2017 Alle og enhver kan skifte en kæde smiley

  • #4   26. apr 2017 Det er altså ikke svært at skifte kæde på en MTB. Hvis du er i tvivl, så bare se godt efter hvordan kæden kører igennem bagskifteren inden du tager den gamle kæde af.
    Problemet er, at hvis du skal ud og købe en brugt cykel, så ved du ikke hvad du får. Selv en brugt cykel til 2-3000kr kan hurtigt koste 1-1500kr i ekstra omkostninger. Du skal i hvert fald have en kyndig person med ud og se på dem, så ikke du ender med at købe et evighedsprojekt.

    Havde jeg stået i din situation, havde jeg valgt at lave Nishikien om. Du skal jo heller ikke studere for evigt, så en billig løsning der kan holde studentertiden ud er vel at foretrække?

    - Gadedæk på. (har du allerede gjort, så det er fint)
    - Fast forgaffel. Kan købes for under 300kr og passer bedre til kørsel i byen. Desuden er der én ting mindre der kan gå i stykker.
    - Fjerne forskifteren og kun køre med én klinge foran. Du har ikke brug for alle de gear i byen, og igen er der en ting mindre som kan gå i stykker.
    - Evt købe skærme til den, hvis du ikke allerede har.

    Vedligeholdelsen er faktisk ret simpel. Sæbevand og en børste og så ellers igang. Smør kæden efterfølgende med wet lube eller squirt lube, så er du kørende igen. Måske lige en lille dråbe olie i bagskifterens "led".
    Faktisk er det ikke ret meget anderledes på en bycykel. smiley


  • Casper N
    Casper N Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #5   26. apr 2017 Okay, det lyder som en fornuftig løsning. Det vil jeg give mig i kast med en af de kommende dage. Tak for jeres svar! smiley

Kommentér på:
Køb af brugt by-cykel.

Annonce