{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.521 visninger | Oprettet:

Canyon nerve 2016 7.0 - Quick release ? {{forumTopicSubject}}

Hej Cykelgalleri,
Jeg har en canyon nerve 2016 7.0 og jeg har i sammenhæng med konvertering til sram opdaget noget yderst besynderligt.

Jeg skulle i sammenhæng med skift til sram have mig en ny hanger, denne spurgte jeg Canyon efter, og sammenstidigt informerede dem om hvilken model jeg havde så de kunne sende mig den rigtige.
De siger så at jeg skal have hanger no. 26 og sender så denne til mig.

Idag modtager jeg så denne hanger og kan godt se der er noget galt. Den nye hanger er tydeligvis ikke til almindelig Quick release som min cykel har men istedet til through-axles. Jeg undre mig så over hvordan de har kunne lave denne fejl og går derfor på google og prøver at finde billeder af min model.

Det er så nu jeg virkeligt bliver forvirret, alle billeder jeg kan finde af min model er men through-axles og ikke quick release for og bag som min. dette gælder både modellerne før og efter samt præcis min model.. hvorfor fanden er min så med quick release både for og bag ?

Jeg kan også se at alle andre som har en model magen til her inde også har through-axles?

Kan de virkeligt have være så flabet at have konverteret min cykel til qr for at få den ud af døren i sin tid? eller er der en som kan afkræfte denne teori ?

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Canyon nerve 2016 7.0 - Quick release ?
  • #1   17. maj 2017 Eller også er det en ældre model end du tror smiley

  • #2   17. maj 2017 min er købt i april 2016 og der står at det er en 2016 model på alle mine papire som fulgte med fra canyon. smiley

  • Claus E
    Claus E Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 1
    #3   17. maj 2017 Ring til Canyon i DK og snak med dem i stedet

  • #4   17. maj 2017 Kan man ikke Claus, de tager ikke telefonen eller svarer på mails smiley

  • #6   17. maj 2017 Link til min cykel eller til cyklen generelt ?
    min kan ses på min profil, dog har den fået en del ændringer billederne.
    http://www.cykelgalleri.dk/galleri/30496-canyon_nerve_7_0_2016


  • #8   17. maj 2017 https://www.canyon.com/da/mtb/neuron/neuron-al-7-0.html
    det er den nye model af min, men umildbart ser det ud til at 27.5" er med quick release og 29" er med thru axles. smiley


  • #10   17. maj 2017 Jo jeg kontaktede Canyon og fortale dem at jeg ville skifte til sram og at jeg derfor skulle bruge et nyt drop som passede, de har så sendt mig den som er monteret på vedhæftede billede, Men som man kan se fungerer det kun hvis man har thru axles..

    profilbillede
  • #11   18. maj 2017 Har selv en nerve.
    Hvis du kører med shimano shadow bagskifter, så er det til qr aksel.
    Skal du skifte til SRAM eller anden "alm" bagskifter, sætter du nr.26 på, men den passer kun til 12mm thru-axle.
    Det er enten eller. Det findes ikke på reservedelstegningerne.
    Så hvis du bestiller geardrop nr.26, skal du også bestille thru axle.


  • #12   18. maj 2017 Hmm de har lige bestilt et kit hjem med et indsats til gear drop nr. 26 som skulle gører at jeg kan kører med qr sammen med drop nr. 26

    Så nu må vi se hvad der sker smiley


  • #13   18. maj 2017 Muligt jeg spørger extremt dumt, men hvad på en sram skifter gør at det er påkrævet med nyt geardrop? Har aldrig oplevet eller hørt om at man skulle skifte rundt på den måde.
    Montering af skifter er da heldigvis en af de ting som man er enige om er en standard


  • #14   18. maj 2017 hangeren til shimano direct mount som kom på cyklen har et knæk for at kompenseret for direct mount. Dette knæk gør at man ikke kan kommer op på det største tandhjul på 11sp kassetten hvis man monterer sram-skifteren derpå.
    ud over dette sidder den lille "tand" som b-skruen skubber imod anderledes på shimano hangeren, hvilket resulterer i a b-skruen ikke virker på sram-skifteren da den ikke er lang nok.

    Problematikken ligger så i at hangeren til shimano er lavet til qr, men hangeren til sram er til thru axels.


  • #15   19. maj 2017 @LaLLe.
    Det er ikke SRAM bagskifteren der kræver specielt geardrop. Det er shimanos shadow bagskiftere der har et lille led fra B-bolten og ned til skifteren. Leddet kan afmonteres, så man kan sætte skifteren direkte på geardroppet. Men for at kompensere for leddets tykkelse, har geardroppet et lille offset udadtil.

    Hvorfor de har lavet det sådan, ved jeg ikke. Men jeg skiftede selv til SRAM og måtte igennem samme tur som Thomas R. Jeg har dog hjul med udskiftelige end-caps, så det var ikke et problem.


  • #16   19. maj 2017 Har også kigget lidt på nettet og kommet frem til at shimano igen tænkte store standard tanker og lancere noget som ingen andre ville være med på...

  • #17   23. maj 2017 Kasper H, så du løste det bare ved at skifte til thru axles ?
    Jeg skulle gerne imorgen modtage det kit de har bestilt til mig, melder tilbage hvis bare var det der skulle til.



  • #18   23. maj 2017 @Thomas R.
    Ja, Jeg købte geardrop nr 26, varenr. I00448 og thruaxle kit med varenr. I00622, og så spiller det.

    Du skal bare have en unbraco nøgle med ud på turene fremefter. Jeg har ikke lige fundet en 12mm thruaxle med quickrelease, da der er fingevind på.


  • #19   26. maj 2017 Stadig ikke modtaget noget som helst fra dem... pisse fedt lige at miste endnu en uge med perfekt vejr og masser af fri tid... Øv!

  • #20   29. maj 2017 Jeg går fandme amok.... her er et billede af det kit som allerede sad i cyklen da jeg fik den..

    profilbillede
  • #21   29. maj 2017 Her er så et billede af det som de har send mig som skulle gører at jeg kan kører med drop 26.

    Er jeg helt blind eller er det ikke fuldstændigt det samme med en reserve indsats.. indsatsen er med gevind og passer kun sammen med den "låsering" på billedet som kun kan bruges i venstre side af stellet.


    profilbillede
  • #22   29. maj 2017 Det er kittet til 9mm QR smiley

    De varenumre jeg skrev tidligere, har jeg fundet i på en tegning jeg åbenbart ikke kan finde mere.
    Beklager forvirringen.

    På Canyons hjemmeside kan man finde eksploderede tegninger på de forskelluge modeller. Findes under 'service' i bunden af siden.

    Min er en 27,5" 13-14 alu model og her hedder thruaxle kittet A1040927, og geardrop nr.26 hedder A1038695.

    Det kit du har fået må hedde A1041958 ???


  • #23   29. maj 2017 Det er jeg klar over, men det er det kit som Canyon selv sendte og sagde jeg skulle have for at kunne kører med QR med 26 drop.

    De ved åbenbart ikke selv hvad de sælger.

    Jeg kan ikke vare købe thru-axels uden også at skulle skifte hjulsæt.


Kommentér på:
Canyon nerve 2016 7.0 - Quick release ?

Annonce