{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mountainbike skaterlook sko søges
  • #1   15. jun 2017 Du leder efter five ten sko. De laver både med og uden click.
    Jeg bruger en størrelse over min normale skostørrelse.

    Men hvis du ikke kan køre i flats, hvad kan du så egentlig på en mtb? smiley

    I øvrigt kan jeg tilføje at Dmr vault er en pisse god flad pedal.


  • #2   15. jun 2017 Har godt set de fiveten sko. Men har ikke fundet dem med klik, hvor de er fede.
    Går også og tænker på og skifte til flats. Jeg har bare alle dage forestillet mig at jeg har mere kontrol på nedkørslerne med klik og det er der jeg har der sjovest. 95% af prof downhill ryttere kører med klik. Trailkørsel er selvfølgelig blandet. Jeg vil ikke have tanken at jeg kan miste fodfæste, for har jeg den, giver jeg den ikke så meget gas.


  • #3   15. jun 2017 Ordenlige flats og korrekte sko så mangler du heller ikke følelsen af greb i pedalen!

    Northwave har også skater lign sko med klik i. Shimano laver også nogle modeller. Det gør specialized så vidt jeg husker også.


  • #4   15. jun 2017 For lige og provokere lidt... hva er der så specielt ved five ten? I forhold til en skatersko. Er det noget med sålen, er de hårdere i selve skoen eller kunne man ligeså købe et par fede skatersko og nogle gode flat pedaler.

  • #5   15. jun 2017 Hvorfor skulle det være provokation?
    Five ten har en gummi blanding i sålen der "klistrer" godt fast i pedalen, samt et mønster der også giver den effekt på flats. Det gør alle de andre gravity/BMX orienterede sko sikkert også, five ten har bare formået at placere sig som frontløbere og godt mærke på det.

    At bruge skatersko kan man sikkert også sagtens uden problemer på flats, aner ikke noget om hvor stive sådan et par er. Tog en tur på cykelcrosseren i alm løbesko og flats, fordi jeg havde en meget øm lilletå og det var det eneste fodtøj den kunne være i. Ingen problemer i det. Ville jeg flå den ud på hidsige nedkørsler med de sko, nej, de er lige bløde nok til at det er behageligt.


  • #6   15. jun 2017 Jeg har lige fået fiveten freerider,og gav den lidt gas i skoven på nukeproof horizont sam hill,stabilt, lækkert, god ventilation selvom der er ret tykt stof på som beskyttelse.

    Fiveten har også skatersko,men der er sålen blot limet på og ikke syet på som på freerider og er vist blødere...

    Bestilte to par i forskellige farver,men skal sende det ene retur,str45 hvis der er.


  • #7   15. jun 2017 Specialized laver også smiley

  • #8   16. jun 2017 Jeg køre med five ten og DMR V8 pedaler på min xc cykel smiley det dur bare smiley mærkbar mere grip end mine gamle løbesko som jeg starte med dengang smiley

    Men til et mtb løb kan du tælle på en hånd hvor mange der køre med flats smiley hehe men jeg kan godt li at have 100% frihed på mine pedaler og jeg skal ikke bekymre mig om at klikke ud osv.


  • #9   16. jun 2017 De fleste af fordelene ved flats er blevet skrevet.

    Det er underligt at starte med at køre i flats, når man altid har kørt med klik pedaler, fordi der er meget teknik og motorik du mangler.

    Her skal du bruge lidt tid på youtube for at forstå hvordan faen man får gang i cyklen. Især bunnyhop og jump teknik skal du kigge lidt på.

    Der er rigtig meget teknik der skal læres, men når først det sidder der, kan du skifte frem og tilbage mellem flats og klik uden problemer.

    Jeg har altid flats på når der skal øves hop eller andet teknik, også på hardtailen. Jeg føler mig langt mere sikker på cyklen. I bikeparks og ture i vildt terræn er jeg også på flats.

    XC Løb gider jeg ikke, men der giver dine klik mening fordi du skal fokusere på at køre race, ikke øve teknik og nyde turen.

    Ved enduro løb er det flats for mit vedkommende.





    profilbillede
  • #10   16. jun 2017 Tak for svar alle #thumbsup
    Jeg ender nok med og købe et par fiveten sko og nogle dmr vault V6 pedaler inden for det nærmeste stykke tid.


  • #11   16. jun 2017 Den hedder Dmr vault.

  • Anders M
    Anders M Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 29
    #12   21. jun 2017 Har et par shimano som disse tilovers. Kan ikke huske størrelsen men bruger ca 46 i alm sko og oftest 47-49 i japanske/italienske mærker

    http://www.chainreactioncycles.com/dk/en/shimano-am45-mtb-spd-shoes/rp-prod55370

    De har ikke været brugt ret meget, og jeg har droppet at køre BMX pga en fodskade.

    Ligger lige nord for Viborg men kan tages med til kbh hvor jeg er næsten hver onsdag/torsdag


  • #13   21. jun 2017 Jeg har et par fiveten freerider contact i 45 jeg har købt hjem ved en fejl. Jeg bruger 46. De kan købes for 500kr

Kommentér på:
Mountainbike skaterlook sko søges

Annonce