{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.437 visninger | Oprettet:

Valg af den rigtige Garmin Edge cykelcomputer/GPS {{forumTopicSubject}}

Halløj alle,

Jeg har set mig varm på en Garmin Edge cykelcomputer/GPS - MEN, hvilken model skal man vælge til MTB???
Jo mere jeg læser om de forskellige modeller, jo mere forvirret bliver jeg - SÅ HJÆÆÆÆÆLP!!!!!
Det jeg skal bruge, er:
- GPS kort
- Visning af rute jeg skal køre
- Visning af rute jeg har kørt
- Hastighed
- Gennemsnits hastighed
- Mulighed for tropografisk kort
I sidste ende må den da også gerne kunne kobles sammen med min iPhone (Endomondo) hvis muligt, men det er ikke et ultimativt krav.
Så hvad foreslår I jeg bør vælge???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af den rigtige Garmin Edge cykelcomputer/GPS
  • #2   15. jul 2017 Ok Evil P, tak for input - men er Edge 1000 den eneste model der honorerer mine ønsker/krav?

  • Lars O
    Lars O Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 13
    #3   15. jul 2017 Garmin Edge 800 og opad kan alle de ting du efterspørger.

  • #4   16. jul 2017 Edge 820 kan det samme som edge 1000, den fysiske størrelse er forskellen på dem

  • #5   16. jul 2017 Alternativt er der garmin edge touring plus som dog ikke kan kobles op med telefon
    Men kan alt det med kort du efterspørger incl. Lave forslag til ruter (du kan fx sige at du gerne vil cykle en runde på 65km mtb -så laver den 3 rute forslag)
    Og til en noget billigere penge en 800/1000 serien - men også lige en dato ældrer
    Har lige selv købt en for 1599, havde budgettet været lidt højere vill en edge 1000 explorere været valget da wifi & bluetooth er nice to have og gør ind & udlæsning af data meget nemmere (set til ca 2400 og er en 1000 serie bare med mindre trænings data funktioner og minus "Live strava" funktion men til gengæld lidt extra funktioner mht navigering og kort)

    Til mtb brug kan edge touring & 1000 explorer (har samme str.) godt være lige store nok hvorfor en 820'er synes det mere oplagte valg, forudsat at budgettet er til det)


  • #7   16. jul 2017 det er 520 der er uden touch
    820 har samme str som 520 men + touchskærm og samme funktioner som 1000 - så vidt jeg husker ihvertfald
    (Mon ikke der er en 1020 på vej med flere tricks i ærmet)

    Har vist også en funktion så den kan vise hvor dine venner (som selvfølgelig også har en 820) beginder sig (opkobling via bluetooth -> telefon)


  • #9   16. jul 2017 Aner det ikke men de er jo nødt til at finde på noget nyt og smart for at holde forbruget kørende

    Jeg var jo også engang fint tilfreds med 2x9gear på en 26" alu hardtail , nu kan man jo dårligt nok køre til bageren uden at have 29" carbon fulsuspension med "intilligent" afjedring og det nyeste skrig inden for 1x12 gearing smiley


  • Henrik V
    Henrik V Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #11   20. jul 2017 Jeg er rigtig glad for min edge 710 og 800 til skovkørsel

    Du kunne også sammenligne dem lidt.

    https://buy.garmin.com/da-DK/DK/cCycling-p1.html?series=BRAND482&sorter=featuredProducts-desc


  • #12   31. jul 2017 Jeg kan også sige god for edge 820 den kan alt det du forespørger på og det fungere bare fint med den snakker med telefonen. men har næsten ikke hængt cyklen på stativet før den har lagt ruten på endomondo og strava smiley

Kommentér på:
Valg af den rigtige Garmin Edge cykelcomputer/GPS

Annonce