{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

GardenGirl
GardenGirl
Tilmeldt:
18. sep 2013
Følger: 3 Emner: 6 Svar: 101

Cykelsport?? Hvor meget må man fylde?? {{forumTopicSubject}}

Mødte et hold "cykelryttere??" - støtter "børns sorg" - eller noget andet "vi ikke kan sige nej til"??
Kører på små veje - 4 i bredden + resten i længden..
- uden at køre ind, hvor, der er dårlig udsigt forud (nej, det kan de nok ikke vide - men hvorfor er der ikke bil FORAN??)
De bliver hårdnakket ved med at spærre vejen - indtil følgebilen så holder ind - men ingen kommunikation til "rytterne" - de bliver ved at fylde vejen?? Det er sgu sorgfuldt, at man ikke kan cykle sikkert, hvis de skulle forestille, at undervise ungerne.. smiley - ellers skaber det jo kun mere sorg :-*
Jeg bliver altså træt af at være cyklist, når sådant et hold, giver billister - og også mig, "som både billist og cyklist" gode grunde til at hade os.. smiley
Hvad er lovligt at lave som "cykelløb??
Der må være nogle regler, der giver lov til at spærre veje?
OG retningslinjer, for hvordan det afvikles sikkert?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cykelsport?? Hvor meget må man fylde??
  • #1   2. aug 2017 smiley

  • #2   3. aug 2017 Den danske trafikkultur dikterer at alle, hver især, har førstekørselsret. Alle andre skal flytte sig og helst inden man overhovedet har vist at man er der.

    Normalt ville man nok sige til en bilist, at man skal væbne sig med tålmodighed og/eller finde en anden vej. Det ville også være det mest logiske... Bare ikke for den gængse danske trafikant.

    Personligt ser jeg større grupper cykelryttere på samme måde som et landbrugskøretøj eller en langsomtkørende særtransport. Jeg kan da godt hidse mig op over at den er der, men hvad vil jeg få ud af det? Skal jeg dytte af den eller råbe af den? Så får jeg måske afløb for nogle frustrationer, men den er der jo stadig og jeg har intet opnået.
    Det samme gør jeg med mindre grupper ryttere. Det kunne ligeså godt være en barnevogn eller et par heste. Eller måske et par ældre damer på cykel.
    Hvis man hidser sig op over dét og råber, dytter eller overhaler meget tæt på, så er man jo bare en idiot.

    Der er da sikkert regler der siger dit og dat. Men en ting er regler og noget andet er virkelighed. Danske trafikanter hænger sig for meget i regler og egen ret, istedet for at læse situationen og få trafikken til at glide bedst muligt. Det kan være at holde 5 meter før hajtænderne i et T-kryds, så en bus eller lastbil nemmere kan komme rundt eller at holde tilbage på cykel før en rundkørsel eller et kryds, så man ikke bliver fanget i en bils blinde vinkel...


  • #3   3. aug 2017 Prøv ar tage en tur i bil til Italien og kørt lidt rundt i trafikken. Så kan det være dit perspektiv ændres lidt

  • #4   3. aug 2017 Man skal følge færdselsreglerne om man deltager i løb eller som almindelig dødelig. Dog bliver der ved cykelløb ofte set gennem fingre ved mindre overtrædelser, især da der ikke er nogen til at håndhæve loven.
    Som cykelist må man køre to ved siden af hinanden, såfremt man ikke er til fare eller gene.
    At få tilladelse til at spærre en vej er nok lidt sværte end at få tilladelse til at afholde løb.
    Men jeg giver dig ret i at der er alt for meget mangel på fornuft og respekt over for andre medtrafikanter.


Kommentér på:
Cykelsport?? Hvor meget må man fylde??

Annonce