{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.893 visninger | Oprettet:

Henrik S
Henrik S
Tilmeldt:
4. sep 2017
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2

Forbremse - højre eller venstre side? {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg har en søn på 7 år, der ikke har så mange kræfter i højre hånd. Han har lige fået sin første Mountinbike uden fodbremse..
Han bruger venstre hånd til at bremse. Det har givet en del bremse styrt. I søndags 2 gange ud over forhjulet smiley
Jeg har overvejet at bytte om på bremserne, så venstre hånd bremser baghjulet og højre hånd forhjulet.
Det vil betyde at han på nuværende tidspunkt ikke kan bruge forbremsen, men styrter ikke så meget.
Jeg har tidligere fået at vide at det vil være dumt at gøre, da man bremser på forhjulet og styre med baghulet.
Hvad tænker I?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forbremse - højre eller venstre side?
  • #1   4. sep 2017 Hvis det er den eneste måde at han kan stoppe på så byt da rundt. Det er da bedre end mangel på bremse evnen.
    Hvilken side der sidder hvilken bremse i er sådan set underordnet. På mc har du jo netop forbremsen på højre side da koblingen sidder i venstre. I england er det helt normalt at det er sådan sat op på cykler også. Det handler bare om tilvænning.

    At du fratager ham forbremsen og giver ham brugbar bagbremse, er vel ikke så meget anderledes end når han kørte med fodbremse. Den bremser jo heller ikke forhjulet og du skal ikke bilde mig ind at han så har brugt forbremsen imens. knægten er kun 7 jo.

    Det er garanteret kabeltrukne bremser, så du vil med fordel også kunne vinde rigtigt meget på at opgradere til hydrauliske. Der skal jo ingen kræfter bruges for at stoppe så. Normal MTB brug er jo med 1!! finger på bremsen og det stopper alting. Det vil også give den fordel at du kan stille reach på dem, så grebet kan skrues ind til håndtaget så det passer til hans mindre hånd.

    Lang historie kort,
    Byt rundt så han kan standse, evt opgradere til hydrauliske bremser så kan han helt sikkert standse


  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2
    #2   4. sep 2017 Tak for svaret. Det giver mening. smiley

  • VonZ
    VonZ Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Svar: 39
    #3   5. sep 2017 Så tilfældigt at Cykelgear.dk har at bremsgreb, hvor man kan montere 2 kabler, på samme greb, måske en mulighed? pris er 249,-

  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2
    #4   5. sep 2017 Har du et link til den side?
    Måske kunne jeg også finde et greb til gear 🙂


  • VonZ
    VonZ Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Svar: 39
  • #6   5. sep 2017 Hydraulik er den eneste rigtige vej at gå her. For knægtens egen skyld.

Kommentér på:
Forbremse - højre eller venstre side?

Annonce