{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.151 visninger | Oprettet:

Alfons Å
Alfons Å
Tilmeldt:
14. okt 2009
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 30

Fantasipriser på brugte MTB... {{forumTopicSubject}}

Har i et stykke tid kigget efter en brugt MTB, bla. på FB, DBA & G&G.

Langt de fleste forventer/forlanger priser som ligger tæt på hvad en tilsvarende koster fra ny af.

Selv gamle 26" - med alu stel sælges til 8.000 - 10.000.

Jeg er i vildrede om jeg forsat skal kigge og byde løs - eller smide de sidste tusind-lapper efter en spritny cykel...

PS. Er det for risky at købe en brugt Carbon MTB - uden synlige fejl? Jeg tænker en MTB for alt andet lige en del tæsk i forhold til en landevejscykel...

Pfht, Henrik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fantasipriser på brugte MTB...
  • GardenGirl
    GardenGirl Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 3 Emner: 6 Svar: 101
    #1   17. sep 2017 Til "næsten samme pris", ville jeg da klart vælge nyt..

  • #2   18. sep 2017 Er enig i dine betragtninger....

    Hvad kigger du efter?


  • Alfons Å
    Alfons Å Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 30
    #3   18. sep 2017 Kigger efter MTB, Hardtail, 27,5/29 hjul, str. M.

    carbon eller alustel. Ikke for slidt. På Sjælland..


  • #4   18. sep 2017 Hvordan sammenligner du? Ny cykel til 10.000 kontra brugt cykel til 8000, der har kostet 25.000 fra ny og er 5 år gammel eller hvordan?
    Og bare fordi prisen er sat på en måde er det jo ikke ens betydende med at man ikke kan handle med folk. Ofte sætter folk det vildt højt så der er større chance for at nå den pris man mener er korrekt fordi folk jo netop vil handle


  • Magnus R
    Magnus R Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #5   19. sep 2017 Hej Alfons.
    Jeg går og overvejer at sælge min næsten nye hardtail, grundet ryg-skade.

    Hvad er dit budget til cykel?





  • #6   19. sep 2017 https://www.westbrookcycles.co.uk/scott-scale-710-hardtail-mountain-bike-2016-p289337 - her kan der spares en del penge - super seriøs firma - har handlet med dem en del gange

  • #7   22. sep 2017 Det er ikke kun mtb, men også racere og endda almindelige citybikes. Mange folk tror at de ejer guld og det ses især på mange annoncer, hvor man nævner nyprisen for cyklen, som et argument for en høj brugtpris. Jeg har set 20 år gamle entrylevel-/budgetcykler stå til salg til nyprisen, til trods for at de var slidte og brugte.
    Jeg er helt enig med Alfons og synes at brugte cykler er åndsvagt dyre, men der er åbenbart salg i dem alligevel? Hvilket jeg virkelig ikke forstår. Jeg har været til et par auktioner for at se om man kunne score en billig cykel, men selv dér ryger priserne helt urealistisk i vejret.

    Der er ikke noget at sige til at cykeltyvene kan få afsat deres tyvegods, når brugtpriserne på cykler kun ligger marginalt under nypriserne.


  • Magnus R
    Magnus R Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #8   25. sep 2017 Selvfølgelig skal Ny-prisen være en indikator for videre salg, ligesom stand, slid, alder osv jo også er med til at sætte prisen.

    Men hvis 20 år gamle cykler sælges til ny pris, burde man nok kigge efter cykel et andet sted.
    Omvendt har jeg oplevet skambud på fede cykler, som folk tror/forventer de kan få for en skilling.
    Efter min erfaring virker det til at gå begge veje.


Kommentér på:
Fantasipriser på brugte MTB...

Annonce