{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.337 visninger | Oprettet:

Fixie med højt gear {{forumTopicSubject}}

Har fået mig en fixie igen som transportcykel. Syntes bare at den jeg har købt er i et virkelig højt gear. Kæden er ekstrem stram. Syntes det ligner at gearet sidder fast på baghjulet.
Kan man gøre noget for og få et lettere gear? Eller skal der helt nyt baghjul til med et andet gear på?

Pft


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fixie med højt gear
  • #1   5. dec 2017 Er det med fast træk, hvor pedalerne kører rundt sammen med baghjulet, eller er der friløb på? Og er det ikke fint at kæden er stram, da en løs kæde ikke lige frem er særlig optimalt smiley

    Det skulle være underligt hvis du ikke kan skifte til et større tandhjul bagpå, for at gøre det nemmere at træde cyklen op i fart. Det betyder dog at din tophastighed bliver lavere. Tag evt. et par billeder af tandhjulet bagpå og tæl hvor mange tænder det har, og så kan jeg smide et link til et nyt tandhjul der gør gearet lidt lavere smiley


  • #2   5. dec 2017 Jo det er fint den er stram. Jeg vidste bare ikke om det havde noget at sige, for den er virkelig stram.
    Der er friløb på ja


  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #3   5. dec 2017 friløbet kan skiftes til et med flere tænder, det vil give lavere gear. kæden må ikke være helt stram, den skal kunne trækkes ca 1 cm op/ned midt mellem klinge og gearhjul. Hvis kæden er helt stram giver det større friktion

  • #4   6. dec 2017 Så er det lige ved du bare skal smutte forbi den lokale cykelbiks med cyklen og spørge efter et friløb der passer. De fleste steder kan de købes til omkring 100-150 kroner for et nyt, og så er du helt sikker på at få noget der passer. Det ender op med at koste omkring det samme hvis du køber det online med fragt og ekspeditionsgebyr.. smiley

  • #5   8. dec 2017 Det ser sådan her ud. Syntes jeg kan tælle der er 16 tænder. Det er heller ikke mange er det?

    profilbillede
  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #6   8. dec 2017 Hvor mange tænder er der på dit kranksæt?

Kommentér på:
Fixie med højt gear

Annonce