{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.453 visninger | Oprettet:

Vi fede må svede :-) / eller en kort livshistorie ;-) / en fed på cykel træning {{forumTopicSubject}}

Jeg er netop begyndt at cykle for ca. 3,5 uge siden.
Jeg er FED. ikke overvægtig, ikke buttet MEN direkte fed.
Jeg er 182 CM høj, og vejer 144 kg.

Jeg har aldrig intereseret mig for sport, altid haft minimum en bil, og som regel, en til 2 motorcykler ved siden af!!!

Jeg arbejdede tidlegere meget aktivt, chauffør og kranfører samt Lagerarbejder. MEN er nu IT mand, i en stor virksomhed = meget stillesiddende arbejde!
Desuden er jeg udpræget Cola afhængig smiley (det er de fleste IT folk lol )

Jeg har aldrig følt mig vildt generet af min vægt!!!


For et par måneder siden, begyndte jeg at føle mig syg. nok mest psykisk MEN frygtede det var hjertet, det samme gjorde læger og Famillie, grundet familliære årsager. MEN vi er nu nok enige om det var streds, selv om jeg besvimede 2 gange, og var MEGET tæt på ydeligere 3 gange! denne stres kom nok primært af personlige årsager, bla. en kone med depression på 4 år, og 2 børn, på 3 og 4, samt hus bil osv. som jeg var nødsaget til at klare det meste af selv. Min søde koner gør hvad hun kan, og resten klarer jeg,(samt vores fantastiske hjælpsomme famillie) det skal nok gå det hele!!!

Jeg har altid været munter, og meget god til at tage al modgang med humor, det er man nødsaget til!

Jeg har en ven, som er typen man kan være sikker på ALTID står der for en. Rene! Ham kommer jeg tilbage til!


MEN jeg har jo prøvet at finde smutveje for at få alt til at gå op, samt jeg er typen der hjælper alle andre (end mig selv) typen der sender konen i byen, og bliver hjemme, for er hun glad, er jeg jo glad!
DERFOR i forbindelse med et møde på hendes arbejdsplads, luftede en af cheferne ideen med at hun skulle søge ind som lægesekretær elev, og dermed prøve noget nyt, få nogle sejre, og formentligt få det bedre selv også. SOM SAGT; SÅ GJORT... hun fik pladsen, og starter snart.

det betyder en lønnedgang efter skat på ca. 5000 om måneden, hvorfor luksus som 2 biler ikke er en option!

Desuden havde jeg for første gang i mit liv, tænkt at jeg burde gøre noget, for at passe på mig selv. (Jeg må beklageligvis erkende, at det ikke er frygt for død, for ikke at være der når mine børn bliver voksne eller noget i den stil - ALT det føler jeg ikke virker på mig!!) MEN en LYST til at gøre det, noget jeg ikke har følt før!

OG hos mig, er der ikke lang fra tanke til handling. sagde til lillemor, at jeg gjorde den dyreste bil i stand, og solgte den af flere årsager.

punkt 1. spare udgifterne.
punkt 2. der var værdi til at dække et lån, vi betalte 5000 på om måneden (boliglån) = hendes lønnedgang dækket!
Punkt 3. for at cykle på job!!!!!! jeg har 8 km ca.

Jeg satte bilen bilen til salg, og dagen efter tog jeg min gode cykel, som jeg kun havde brugt til Lemans 2011 (til at komme rundt der nede) og jeg har ellers ikke cyklet siden jeg var 16 (37 nu!!) og cyklede på job.
DAMN en følelse, var nærmest høj da jeg kom frem, 22 minutter, gennemsvedt og træt MEN glad!

da jeg kom hjem, var kronrøret revnet 3 cm... fik det svejst, MEN så begyndte gear at drille!
Konen sagde, køb en ny cykel, noget der kan tage din vægt, noget du kan træne på også (for det havde jeg sagt jeg ville) OG noget der kunne bruges seriøst. (for mig seriøst lol)
Rene (tidligere omtalt) har tidligere cyklet en del, og hjalp mig med at finde rette cykel til mig. En CUBE LTD CLS PRO 2012...

Jeg cyklede derfor på job, og var så nede på 20 minutter.

Det underlige var at så svært var det heller ikke.
over de næste 2 uger gik jeg fra det, til 20 km på en time (masser af lydskryds) og er skide stolt over det. fik endelig solgt bilen, og har nu kun cyklen. har dog p.t. ferie, og cykler derfor kun træning.

Jeg cykler nu 30 km i træning, og svinger fra ca. 30 når der er energi, til 23- kmt. når jeg er træt.. = ca. 1 time og 10 minutter om 30 km pga. lyskryds.

Rene cykler 15 km ud til mig, træner med mig, og cykler 15 km hjem.

Jeg er forundret over hvor nemt det har været fore mig at komme i gang.


MEN hvorfor fanden skrive denne smørre må der være nogen der tænker! (jeg gør, og er stadig i tvivl om jeg trykker opret emne til sidst, er startet 2 gange før, uden at gøre det.)

JO.. jeg er jo ikke den eneste fede, der prøver at gøre noget, og jeg håber mit indlæg kan være med til at motiverer andre....

tag ikke fejl, 3,5 uge inde i forløbet, jeg kan nå at opgive endnu, MEN nu er jeg generelt ikke en der giver op, jeg kæmper, og indtil nu, nyder jeg mine cykelture, jeg stredser faktisk ned, jeg bruger tiden til at tømme mit hoved (noget konen siger jeg burde kunne på 2 minutter)

Så til andre fede der læser her, er i gang, eller overvejer det.. det kan anbefales. og jeg tænker på, om man burde danne en gruppe her inde, hvor man kan dele erfaringer om træning m.m.

Mit personlige mål er ikke vægt i første omgang, det er kondition og mindre streds. så må vægten falde undervejs hvis den gider, er lidt ligeglad med den for nu!

OG til alle jer andre, super slanke, veltrænede seje fyre, som er der ude! hvis i har en ven, der er stærkt overvægtig/fed, og overvejer at starte med at cykle, så tænk over at hvis i tager med på en tur i ny og næ. støtter i denne person meget, og gør det nemmere for ham/hende! Jeg er heldig at have sådan en støtte, og jeg er sikker på at andre er lige så heldige. Ikke at jeg behøves den, MEN det er nu hyggeligt at sludre om løst og fast, når man cykler!!


Blev jeg for personlig? fik jeg formudret mit budskab, personligt fnider? MÅSKE, men jeg håber stadig at andre kan bruge mine strøtanker her til det sidste skub i røven, det ER slet ikke så svært at komme i gang som man tror........ MEN jeg vil gætte på at det er svært at blive ved!!!!!
DET punkt har jeg ikke nået endnu. MEN bare rolig, det kommer! og DER er en venlig invitation fra en ven, til en cykeltur nok en god ting!


MEN for mit vedkomne er beslutningen taget. bilen er solgt, cykelanhænget til unger købt. og om en uge når ferien er slut, bliver de cyklet de 2 km modsat retning til børnehave, og derefter cykler jeg 10 km på job! om eftermiddagen, den modsatte tur. hvorfor?? fordi jeg har besluttet.. JEG KAN og ønsker at bevise det. men for hvem? det er det sjove, faktisk kun for mig selv!

Tanker er velkomne, og hvis jeg ikke er den eneste fede her inde, som tror vi kan have gavn af en gruppe, til at dele erfaringer om alt fra cykler der holder osv. så sig til, så laver vi da den gruppe smiley

/Jesper Svensson


Kommentarer på:  Vi fede må svede :-) / eller en kort livshistorie ;-) / en fed på cykel træning
  • #1   25. aug 2012 fedt at læse !!!! hatten af for dig, og fedt at du har besluttet at cykle primært for at komme i form, ikke for at tabe dig, sådan gjorde jeg også for 4½ år siden, og så kommer det med at smide lidt kg af sig selv. Det gælder om at finde GLÆDEN ved sin sport, ikke kun gøre det fordi det er noget man skal, så bliver det bare en sur pligt som man ikke holder til i længden,,, nøj jeg savner en stor "synes godt om" knap ved sådan et indlæg smiley
    mvh Christian


  • #2   25. aug 2012 Sikke en smørre, og mange tak for den.
    for hvis det ikke kan hvie nogle ud på jernheste / fibergeden,
    ja så ved jeg ikke helt hvad der skal til...

    det er faktisk lidt skræmmende det du skriver, jeg kan se migselv flere steder i teksten,
    og jeg er hverken tyk, overvægtig eller fed, tværdigmod,
    jeg har et bmi på 19,5 (er jeg kommet op på)
    men det ændre ikke på at jeg ingen kondi havde, og motivationen for at komme igang var nærmest, ikke til stede.

    jeg har heldigvis også en "rené" hos mig, min hedder bare Ryan smiley
    og han har virkelig battlet mig op i form, så nu har jeg løbet ½marton,
    svømmet og er nu begyndt på at cykle,
    ting jeg aldrig havde drømt om at jeg faktisk kunne gøre,
    og det er mindre en 4 år siden.

    og som du skriver selv, så længe det er en glæder ved at cykle, går det fint,
    den dag hvor glæden ikke er der,
    så husk på at solen altid skinner på den anden side af skyerne,
    man skal bare lige igennem dem for at få øje på den.

    så det du gør der, er i mine øjne, er virkelig en der tage sig selv i nakken, og gør noget ved sagen,
    og for det har du en rigtig stor portion respekt herfra.

    VH Dennis


  • #3   25. aug 2012 Super Super flot skrevet. Satte sgu nogle tanker igang. Dejligt at hører du er blevet glad for at cykle.
    Ja det er det svære at blive ved med at holde gejsten op til at cykle, det kræver en masse viljestyrke, og mit indtryk er at du allerede er noget rigtigt langt! Bliv ved med at kæmpe, lad ikke vejret, vinden, varmen ovs, være en undskyldningen, for ikke at komme op på jernhesten.
    Dejligt at hører det virker af-stressende på dig, og jeg gætte på dit humor også bliver meget bedre. Man føler sig bare stolt efter en god og hård cykeltur/træning, selvom det nogle gange ser håbløst ud inde man går igang. Vægten skal helt sikkert også komme på et tidspunkt. smiley
    Dejlig Solstråle-historie, god vind til dig på landevejende frem over.
    Bliv ved og kæmp! smiley :) smiley :)

    // Peter H


  • #4   25. aug 2012 RESPEKT!!!! Kan også se mig selv flere steder i det du skriver...cykling er bare verdens bedste motion -og anti stress "medicin" mm

  • #5   25. aug 2012 Fed historie, og stor kudos herfra!

    Kan også se mig selv lidt i det. For lidt over 2 år siden, vejede jeg 84-85 kg (178 cm høj), og det var ikke muskler, tværtimod smiley
    Var lige kommet fra folkeskolen til HTX, hvor man sidder ved en computer, og ikke har idræt i timerne. Det gjorde, at jeg i hele 1. år, lavede absolut INGEN motion overhovedet. Intet.

    Cykling havde altid interesseret mig, så altid TDF i sommerferie-perioden, men i 2010, ville jeg prøve det selv. Synes også selv, at det var på tide, at få gang i motionen igen. Tilbage i 7. klasse, var jeg blandt de bedste i klassen til sport, og der var konditionen ingen problem for mig. havde ca. ½ km i skole, som jeg altid cyklede, og jeg konkurrerede altid med mig selv der - gav den maks gas. Men jeg skiftede skole mellem 7. og 8. klasse, og der var noget længere til denne skole, så cyklen var aldrig blevet brugt igen.

    Men jeg røg direkte ned til cykelbutikken og fik mig erhvervet min Speedster. Som den "idiot" jeg var, kørte jeg som at jeg stadigvæk var i samme form som 3 år tidligere, men der gik 2 km, inden jeg fik det så dårligt, at jeg måtte af cyklen og sidde ned. Ja 2 km.. Og de 2 km tilbage, er stadigvæk de værste 2 km i mit liv... smiley
    Kørte igen dagen efter, der nåede jeg op på 5 km. Og så på 3. dagen, ramte jeg et snit på 19,5 km/t over 7,4 km.. ja, 19 ,5 km/t. Det var en rundstrækning jeg normalt kunne finde på at køre dengang jeg var mindre, bare for sjovs skyld. Tiden gik, og jeg blev hurtigere og hurtigere, og kørte samtidig længere og længere. Allerede inden 2010 var slut, kunne jeg køre 24-25 km/t over 1 times tid, og havde tabt mig 5 kg, uden at ændre maden jeg spiste. pommes fritter osv. røg indenbords hver anden dag.

    Vinteren kom, og jeg fik erhvervet mig en hjemmetræner, og den blev brugt indtil det var muligt at komme ud på landevejen igen, i 2011. 1 år senere, altså i tdf sidste år, var vægten nede på 63 kg.
    Altså havde jeg på 1 år tabt 21 kg, uden at ændre på kosten overhovedet, men bare brugt mere tid en hvad godt er på det tohjulede bæst. Den vægt er steget lidt til 64-65kg i dag, men det er lige så meget benmusklerne der er blevet større. Og pommes fritter er stadigvæk en stor del af min kost, sammen med cola'er og chokolade. Kan uden problemer holde vægten nede.

    i 2011 blev jeg hurtigere, og kørte længere, og i år fik jeg erhvervet mig min Foil, og ligger nu og kører 31-33 km/t over 70 km ture, uden at føle det er så hårdt, som de 7,4 km med 19,5 km/t var for 2 år siden. smiley

    Som motivationen, så kig på den vægt. Der er intet som at se, når man har tabt sig 2 kg på 1 uge! smiley


  • #6   26. aug 2012 SUPER fedt at læse!
    Tværtimod har jeg faktisk ikke tabt mig spor efter jeg er begyndt at cykle(2008), men jeg har vokset helt ekstremt i højden (Behøver ikke at være cyklen skyld)

    faktisk her for nylig fik jeg den ide at lidt dirtjump på et lille stykke mark vi har hjemme bag vores maskine-lade. Det har selvfølgelig involveret en minigraver og en pladevibrator, så der lå ikke så meget arbejde bag. Så besluttede jeg mig for at lave alle min hop og sving større, det involvere en masse fysisk hård arbejde, og der harjeg tabt mig 2 kilo op 1 uge + jeg kan se at mine overarme er vokset

    - JEg elsker at cykle. Alle former for cykling, men jeg har kun oplevet at det har styrket mig mentalt og fysisk uden vægttab, så derfor tror jeg at den bane er en god ting at beholde for min egen skyld


  • #7   26. aug 2012 Tak for feedback. smiley

    Nu fremstår man helt dygtig, men bare rolig mine kriser komer også. Ville bare gerne prøve at hjælpe andre i gang.

    Tak for "roserne"


  • #8   26. aug 2012 Tja ... Et ord er vel mest rammende : R-E-S-P-E-K-T
    Satme sejt det der


  • K N
    K N Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Svar: 10
    #9   26. aug 2012 Til Jesper, også stor respekt herfra. Det vil være rart hvis du følger op på din historie, når der er gået et stykke tid. Det er jo tydeligt at dit indlæg har berørt og imponeret mange.

  • #10   26. aug 2012 Jeg lover at der kommer opfølgning, også selv om det går den "forkerte" vej. det er jo en reel risiko, selv om man gør hvad man selv mener man kan!


  • #12   26. aug 2012 Kanon selvbiografi...Kender det fra mig selv(noget af det) især det med vægten..Få at holde motivationen så kan du begynde at konkurrer mod dig selv på vej. Prøv at få endomondo på din smartphone, og meld dig ind i gruppe 01..FOR OS OVER DE 100 Kg....Dansk side...
    De største barrier er når man ikke har nogen at køre med, men her der kan du køre mod andre på distancen og tjekke andres tider imod din distance..Ganske sjov at bruge...
    Så kom ind i gruppen, og slid noget asfalt på vejen...


  • #13   26. aug 2012 Godt klaret! Hvor der er vilje, er der vej. Kender det fra mig selv. Jeg var overvægtig for 6 år siden og startede med at løbe hvor anden dag. Det gjorde ondt og krævede viljestyrke at snøre skoene, når jeg kom træt hjem fra arbejde. Men jeg gjorde det. Man kan hvad man vil..

  • #14   26. aug 2012 Jeg er helt enig med alle andre! Virkelig.. Respekt herfra..

    Jeg cykler selv til skole. Har dog kun 4 km. Men de 4 km, kører jeg også mig selv helt op. Det kan også sagtens mærkes i hverdagen på mig. Jeg er heller ikke specielt tynd, en anelse overvægtig, men det har været meget værer.. Jeg var engang en lille fed prob. Så begyndte jeg at cykle i skole, i stedet for bussen. Det har hjulpet meget. Nu cykler jeg også i min fritid, og elsker bare cykling!

    Men du er virkelig alt for sej,. Du har været rimelig langt ude af dig selv. Også at du kommer igang igen.. Det er virkelig flot. Når/hvis du begynder at gå kold af at cykle på en lang kedelig landevej, synes jeg du bær prøve mountainbikeing. Det er også helt utrolig hårdt. Træn helst med vennerne, da det vil give mere blod på tanden.
    Men respekt.. Jeg håber virkelig du formår at holde den indstilling du har!

    - Kasper


  • #15   26. aug 2012 Super Jesper, stor RESPEKT herfra også smiley

  • #16   26. aug 2012 ja, håber jeg kan holde fast i den indstilling...
    Tog lige cyklen til Elgiganten og tilbage 12 km hver vej.
    2 punkteringer. 1,8 time i alt!!
    (med cykelanhænger, 2 børn, og 2 punkteringer!)

    Bruger endomondo tak, og den gruppe vil jeg finde om lidt!
    Jeg er stadig overrasket over at jeg faktisk kan.. det var utroligt hårdt i benene MEN igen, fedt at have gjort det!


  • #17   26. aug 2012 Der er kun en ting at sige.. Keep going! Og cykling er den helt rigtige måde at tabe sig på! smiley

  • #18   26. aug 2012 God læsning!
    Fandme iorden og give sig selv sådan et spark i røven smiley

    Keep it up!


  • #19   26. aug 2012 Jesper, hvis du slæber rundt på 140kg, så har du også nogle killer ben muskler. Ville jeg mene man burde ha, for smed jeg en stang på nakken med 60kg hængende ville jeg dø efter nogle timer smiley

  • #20   26. aug 2012 det har du ret i. MEN konditionen til at bruge dem, troede jeg ikke på jeg havde. smiley men det kommer hurtigere end jeg regnede med!¨


  • #21   26. aug 2012 Ja kroppen er sq en dejlig maskine. Man kan misbruge den i stor stil, men kæler man lidt for den, leverer den altid varen! smiley
    Bare hold dampen oppe, så blir man kun gladere for at cykle.


  • #22   3. okt 2012 Lovede en gang imellem at opdatterer her inde, så man vidste om jeg hang i!
    Grundet sygdom, og hjemme projekter har jeg ikke cyklet i 2 uger.kom dog igang igen i denne uge, til fra job, ingen træning endnu, kommer i weekenden igen!
    MEN har dog gravet ca. 13 ton jord ud af min have i hånden, op på trailer, op i container, på genbrugspladsen m.m. SÅ har ikke ligget på den lade side (som ellers er stor) (en kammersjuk hjalp, ham jeg også cykler med. se DET er en god ven!)

    Jeg har generelt mistet min appetit totalt, efter jeg er begyndt at cykle, bliver mæt af småting, feks. 2 stykker knækbrød (MEN spiser mere)
    HAR dog ikke sluppet mine colaer endnu smiley

    Jeg er på 137,? eller så, og stadig topmotiveret.
    kæmper dog en del med ømme lår, gør konsekvent ondt at rejse mig, hvis jeg har siddet stille 20 minutter!

    er begyndt at overveje motions løb næste år, bare for at stille mig et mål af en slags.
    HVIS jeg gør det, er det vigtigt det bliver en succes, og ikke et nederlag.
    Er der et bestemt løb, på Sjælland, i vil anbefale til det? (bakker er nok mit største problem indtil nu! dem går jeg kold på) ikke for langt, men langt nok, til det er en sejr for mig lol (hellere en mindre sejr, men en sejr, end at gå ud på et for hårdt løb for mig!

    hvor lange er sådanne løb generelt? (mere for at se hvad man skal træne imod) og hvad er genemsnits hastighederne?

    MVH Den fede, der SVEDER helt vildt....... smiley


  • Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #23   13. okt 2012 hej

    jeg har desværre ikke hvert med fra starten men den rammer lige i mit ellers ganske halv fede hjerte :o)
    ja de fede må svede

    jeg startede selv i midt september og det vare bare frem og tilbage på arbejde ialt 15 km.
    så stille or roligt kørte jeg lidt omveje hjem og er pt oppe på 25 km hverdag.
    jeg har ikke nogen super cykel,men den virker.
    igår var jeg ude på små 30 km og min genemsnits fart var 16,56 km/t og jeg tror ikke det var min skyld , nok mere mangel på udstyr :o)

    jeg har desværre ikke en rene at træner med, men det kommer nok en dag.

    jeg syndes du skal have stort held og lykke herfra

    min plan er til næste år at jeg skal køre med i så mange løb som jeg har tid til.
    og har en mnindre aftale med en veninde om en cykel ferie til næste år.
    så der skal lige trampes lidt i pedalerne, det næste år.


  • #24   13. okt 2012 Det er ihvertfald en rigtig god motivationsfaktor at have tilmeldt sig et løb.
    Du er vel nok heldig at have sådan en god og hjælpsom og støttende kammerat,
    det er jeg meget misundelig på smiley

    Ønsker dig al mulig held og lykke.


  • #25   14. okt 2012 Ja, en god kammerat, var vigtig i opstarten. ingen tvivl om det.
    Fedt du er kommet i gang Michael. bare hold på.
    Hvor hurtigt/ langsomt man kører er uvæsenligt! BARE MAN GØR DET!

    Jeg brugte Rene i starten, men i dag, har vi ikke fået kørt ekstra ture længe. MEN det generer mig ikke, da jeg har taget kampen op med en masse andre projekter i hjemmet, der kræver fysisk udfoldelse. OG når de er løst, tager vi på tur igen!

    Det går så godt nu, at jeg hver dag (4 dage om ugen) når jeg er på kontoret, tager 10-15 minutter styrketræning, når jeg kommer frem på cyklen, inden jeg går i bad.
    Er så heldig at have et meget veludrustet træningscenter på jobbet smiley

    SÅ ud over de ca. 15 km total til fra job om dagen, får jeg nu også styrketrænet!
    (og kører jeg ungerne, er det 20 km om dagen, 5 med cykeltraileren.)
    Lidt underligt, men er faktisk begyndt at ønske, der var 10 km hver vej smiley


  • #26   14. okt 2012 fedt at du har holdt ved, og hvis du savner modstand, så behold cykeltraileren på når du køre til arbejde smiley
    også helt kanon at der er mulighed for at bøje noget jern på arbejdspladsen, det giver lige lidt afveksling.

    håber du holder ved vinteren over.

    /Dennis


  • #27   15. okt 2012 tak tak. jo satser på at holde ved.
    kigger lidt på noget roller eller trainer, om muligt. MEN økonomien her hjemme er blevet meget stram.
    damn når det bliver koldt, ryger der jo hurtigt ydeligere 1000 på vamere tøj m.m.
    SÅ det er ikke billigt, men stadig rart at gøre.
    holder øje med DBA og lignende, for at finde en skodbillig trainer/roller) for at kunne cykle lidt til vinter.
    Nu fik jeg da fat i en gammel motionscykel gratis, så nu skal den bruges lidt, MEN det kan jo slet ikke sammenlignes! vil hellere sidde på min egen cykel.
    MEN når økonomien er dårlig, må man være kreativ!

    Den med cykeltraileren, havde jeg overvejet, MEN mange steder på turen, kan man kun lige overhale, som det er nu, med en trailer på = i vil kunne læse om det i avisen!!! smiley


  • #28   22. okt 2012 Nå, en opdattering.
    Har haften uges sygdom. Såingen træning.
    Men det var jo skøntcykelvejr i dag. Så viskulle ud og rulle. Men kammersjukken, var lidt små sløj, så han kunne ikke holde ud at køre over 20 i timen, ca.
    Så tog mine første 40 km i dag, og kunne mærke, at jeg snildt kunne have kørt 60.
    Var ikke den mindste smule brugt følte jeg. Kan dog mærke mine muskler i låret, når jeg rejser mig nu lol. Men ikke vildt.
    Var ellers en skøn tur. smiley


  • #29   22. okt 2012 Undskyld fejlene i ovenstående indlæg. Skrevet fra tablet, og edit virker ikke. smiley


  • #30   17. dec 2012 Lidt langsom opdattering, men har jo lovet det så....

    Jeg fik nået (som skrevet andetsteds) mit personlige mål for 2013, nemlig at kunne cykle til vores venner I haslev. total 54km eller så! som en solotur.. og på den strækning er der jo småbakker, noget man ikke er vandt til, når man plejer at køre ad GL.køge landevej smiley
    det var hårdt, meget hårdt. MEN det lykkedes, selv om de sidste ca. 8km var total "nødmode".. det var også sådan, at da jeg kom frem, gik min krop så kold, at jeg frøs, rystede, fik feber m.m. kunne ikke drikke/spise noget, ville bare sove (20 min efter ankomst!) sov 2 timer, spiste/drak og var ovenpå igen smiley

    nok en af de fedeste følelser i mit liv! og alligevel ikke!

    efter den personlige sejr, er det gået ned af bakke. konen fik lige 2 diskus prolapser, lige efter, så har seriøst slet ikke siddet på en cykel i små 2 mdr.
    Det ireterer mig, MEN med en kone, der intet kan lave, må man jo selv klare alt med børn,mad indkøb og alt det andet!
    hun er så lige kommet op i denne uge, og arbejder fra i morgen, og jeg vil så igang igen. MEN vejret, er ikke super lækkert til trænings ture smiley så det må jeg jo nok lade mig nøjes med småture.

    MEN hidtil har jeg været super bange for ikke at holde mig igang, at ikke komme igang igen. den frygt er sjovt nok forsvundet, jeg er slet ikke bange for ikke at komme igang igen til foråret....

    NÅ det var en lille hurtig opdattering, som lovet. god Jul til alle


  • #31   17. dec 2012 Dejligt at læse at viljen ikke lader sig knække.. Flot at du nåede dine mål. Rigtig god jul til dig og din familie.

  • #32   17. dec 2012 Tillykke med at nå dit mål - flot kæmpet. Hvad er målene for 2013?

    God bedring med konen - meeeen, drop de dårlige undskyldninger om vejret. Når sneen er væk, som nu, så kan du sagtens køre, det handler bare om det rette tøj og evt et par skærme på cyklen. Afsted med dig, nu når konen er på benene igen :)!


  • #33   17. dec 2012 Respekt for dig! At læse det her giver virkelig mig mere blod på tanden! Jeg er selv psykisk syg og overvægtig og drømmer om at smide 20-25kilo for helbredets og min egen skyld.. I øjeblikket er jeg ved at bygge en mountainbike og når den er færdig håber jeg at energien og motivationen holder ved så jeg kan komme igang!
    Men kniber det så vil jeg finde den her tråd frem og læse igen og igen at det KAN lade sig gøre! Også selvom livet driller..
    Håber der kan blive ved med at være liv i denne tråd, for det er så vigtigt!



  • #34   17. dec 2012 Stor respekt til jer, og held og lykke drenge!

  • #35   17. dec 2012 Målet for 2013? det er at deltage i minimum 3 løb, samt gennemfører en 75 km tur 75 km er det "lille" mål, som jeg selv NU anser for opnåeligt!. mit drømmemål er at kunne cykle enten 100km i stræk, ELLER at tage de 75 km på max 3 timer.
    Noget der for mig er utopi, MEN det sagt, jeg SKAL sætte mig nogle opnåelige mål, SAMT nogle mål, der kræver jeg forbedrer mig smiley

    JA undskyldningerne er der, og de er nemme at bruge. MEN nu har jeg snart 14 dages fri (jul/nytår) og er det vejr til det, skal der minimum 2 30km ture i benene samt nogle 15 km ture.
    (mht. mål og turene nu! min cykel er en citybike, med brede hjul, og skærme m.m. ikke noget "fancy lol)
    Søren G
    Jeg har indtil flere, venner og min kone, med depressioner. og de 2, der er kommet seriøst igang med motion, har fået det meget bedre. jeg vil IKKE lege læge, og sige det er derfor. MEN der er studier, der viser at motion er en af de bedste mediciner, imod psykiske sygdomme (nogle af dem)

    Jo jeg har lovet en 10 stykker eller så, at holde liv i tråden. og har fåen masse dejlig backup, men endnu vigtigere, en masse tilkendegivelser fra andre "fede" om at tråden, kan være med til at gøre en forskel for dem, på om de kommer igang med motionen!


  • #37   28. jan 2013 NÅ så blev der købt en racer smiley

    http://www.cykelgalleri.dk/galleri/18852-focus_variado_1_0___2012


  • #38   29. jan 2013 Tillykke med den fine racer! Den skal du nok få rigtig meget glæde af!

  • #39   29. jan 2013 Det håber jeg på. Det var en meget svær beslutningat købe en racer.
    Men da baren får målene i år, er hævet, skulle jeg sikre mig selv de bedst mulige forhold.
    Jeg skalkøre nogle løb i år, med 2 venner, de kører bege på racere, og den lille forskel, som raceren giver, selv for en fed, vil jeg give mig selv, samt mulighed for flere håndstilinger. smiley

    Nu låner jegen home trainer, og spænder den fast der i fra d. 6 feb. Så kan jeg få trænet lidt smiley

    Har du fået samlet din mtb?


  • #40   1. apr 2013 ENDELIG var vejret, til at jeg og kammeraten, kunne komme i gang med træning. har ikke cyklet andet end til og fra arbejde i vinters. gad ikke cykle i frost, prøvede at træne 2 gange i frostvejr, og blev syg begge gange smiley

    DERFOR var i dag 1. rigtige træningsdag (havde en for en måned siden, da vejret så ud til at blive godt, MEN NÆ NEJ, det blev vinter igen smiley )

    Kom ud på en hjemmelavet omgang Amager rundt (fra kammersjukken på elbagade) det gik ikke super, men hvad fanden kan man forvente, når man ikke knokler for det!
    NU er jeg igang, og der er lagt trænings skema, med træning 3 gange om ugen.
    Det blev 30 km i dag, og allerede efter ca. 22 var jeg løbet tør for energi. de første 22, holdt jeg ca. 28-30 i snit vil jeg tro (havde ikke tracker på selv) men grundet jeg havde nogle småproblemmer på det sidste af turen, endte jeg på ca. 23 i snit (kammersjukkens tracker) MEN jeg er alligevel tilfreds, trods alt, var jeg ved at dø, efter min første tur på 7km i august!

    MEN nu har jeg kun 2 mdr. til første løb, Sjælsø rundt!
    Det er ikke lang tid, til at komme fra kun 30 km, til hele 132km.
    Jeg ved faktisk ikke om det overhovedet er realistisk. MEN vil prøve.
    den første måned, vil jeg træne efter at få mest mulig km i benene, så jeg får noget udholdenhed.
    der efter i næste måned, er målet, bla. noget interval træning!! enhver minibakke dræber mig jo, tør slet ikke tænke nærmere over Geelsbakkerne smiley
    (en tur hen over Kalvebod bro, foregår i 1. gear, og når jeg kommer op, kører jeg stadig noget tid i 1. til jeg får luft/energi til at accelreer!

    MEN positivt, efter meget store problemmer med enden pga. racersadlen, fandt jeg ud af at sadlen fra min Cube, var perfekt (ja en mtb sadel lol) når jeg bruger den, er jeg ikke engang øm bagi efter 30 km. sjovt når den anden gav mig så mange smerter, at jeg ikke kunne sidde på den efter 10 km. MEN den tog Heino cykler tilbage, som delbetaling på nogle Schwalbe durano plus!!

    Jeg punkterede 5 gange på original dækkene, på mine første 4 ture, ialt 45 km.
    Jeg smed så Duranoen på, da jeg alligevel skulle have bedre og bredere dæk. 23mm til 135kg mand, er dårligt, og meget ukomfortabelt. jeg var faktisk ikke særlig glad for at køre på racer.

    OG her kom så en overraskelse.
    25mm Durano er MEGET mere behagelig, OG desuden, ruller den NEMMERE, modsat logikken for dæk.
    MEN det har noget med længde retnings deformering kontra tværdeformering at gøre.
    Jeg kan kun sige, at cyklen blev meget nemmere at køre på, og meget mere komfort, fik den som sidegevindst!

    MEN det var bare lige en lille opdattering, fra en skøn dag smiley
    jeg har lovet at opdatterer, så jeg håber folk der ikke er intereserede, vil bærer over med at tråden konstant dukker op!

    Jesper


  • #41   2. apr 2013 Prøv at kigge på det link her...
    http://gbr.garmin.com/training/_downloads/se/8_week_plan_to_a_Century.pdf


  • #42   2. apr 2013 Spændende, jeg kan nok ikke følge det helt, men sjovt at se andres bud på et træningsprogram, og nu er det jo mindre jeg har som mål, så hvis man justerer det til de km er den nok ikke umulig!!!

  • #43   14. apr 2013 En lille opdatering som lovet, prøver at holde gang i det, så andre fede, som mig, kan læse, det KAN lade sig gøre!

    I dag, var det så 2 uger siden, træning 2013 startede. jeg har trænet 3 gange om ugen, og regner med at fortsætte sådan! om 1,5 mdr. er det Sjælsø rundt. JA jeg fokusserer meget på det, MEN det er altså kun det første i en række mål/løb/udfordringer!

    Jeg har besluttet, at i løbet af dagene, træner jeg p.t. 30-40 km, og i Weekenderne, ligger de lange ture.

    FOR lige at starte med en opridsning, sidste år i november, kørte jeg til Haslev. 54km på 2T 45Min. og jeg var næsten død....(føltes sådan) med 19,5 i snit
    for 2 uger siden, kørte jeg 30 km, var flad efter 20 km 1T 10Min..

    I dag, skulle min næste personlige udfordring stå, skulle cykle til Haslev igen, MEN pga. sygdom hos vennerne der, blev det istedet en tur ned af GL.køge landevej, og tilbage, i alt 64km med et snit på 25,5..
    Jeg ved godt at for mange på CG, er det et dårligt resultat. MEN for mig personligt, er det et KANON resultat, som giver tro, og selvtillid!

    Nu er planen så at hæve målet med+10 km pr. weekend, ca. op imod løbet, og sidste uge inden, er jeg på ferie i Lalandia, og der kommer cyklen med, så jeg kan køre nogle små 30km ture, men ikke noget længere! smiley

    Det var så dagens opdatering, fra en fed mand, der er glad, og er øm i RØVEN.... smiley

    SÅ tro på jer selv, vil man ændre, og er motiveret, så kan alle. når hverdens dovneste IT mand, drikkende littervis af Coca cola om dagen kan, så kan enhver.
    Jeg prøver ikke at love, det er nemt, MEN det er muligt!

    God vind!


  • Marianne *
    Marianne * Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 8
    #45   14. apr 2013 Jesper S: Du er en inspiration! smiley Hepper på dig!

  • #46   14. apr 2013 Taktak til jer begge, jo jeg er ligeglad hvad andre tænker, hvis det er negativt, MEN vil meget gerne have der er nogen der tænker, kan han, kan jeg også, og så gør det!

    OG det ved jeg er tilfældet, jeg har kontakt til en 10 stykker nu, som enten, er kommet igang direkte afledt af tråden her, eller har brugt den som sidste skub/motivation! og DET er sku fedt, at man kan gøre en forskel for andre samtidig..
    smiley smiley


  • #48   16. apr 2013 nu når man sidder her i sin lænestol og er syg, kan man kun glæde sig over at der er nogle der har overskudet / viljen til at gi den gas derude på astfalten.
    så glæder mig til at komme igang igen, men der går desværre 14 dage, lægen har sagt INGEN sport i den tid smiley
    så må desværre droppe lillebælt halvmarathon, og cykeltræningen er ikke heller ikke til stede for tiden, så nu venter jeg bare på at jeg bliver klar,
    så jeg kan komme af med den dårlige samvittighed, som du kaster over mig, for som du selv siger, Hvis HAN kan, så kan jeg sku osse smiley

    og tillykke med den ny racer, den ser fin ud.


  • #49   16. apr 2013 Hej Dennis, trælst med din skade smiley den triatlet jeg træner med, er i samme situation, han har "overtrænet" sine dårlige knæ.. hvad fejler du? jeg håber du snart kommer op og igang, for man er jo hooked, når man er i gang smiley

    Dårlig samvittighed, er det eneste jeg ikke prøver at kaste på folk smiley jeg har bare et håb, om at måske kunne mottiverer dem der ikke er så heldig som mig, at have et par venner, der er medmotiverende!! jeg var aldrig kommet i gang, uden dem!!!!!!!!

    OG kan jeg være den "ven" for en eller 2, er det fint.. som det er nu, er jeg nok den ven for en 13 personer, og det er sku ikke så dårligt.

    De færeste behøver en at skrive/tale med konstant. nogen har, efter eget udsagn, bare "brug" for at læse med her, på endomondo og FB, fordi det giver noget hold ånd. og en tro på at det er muligt.

    Det ser så for nogen ud til at jeg har en hurtigere fremgang, end de kan opnå, og det frustreer folk! MEN jeg har åbenbart altid været lidt mere aktiv, eller måske giver jeg mig bare mere. jeg ved det ikke!! prøver at give folk et ærligt og nøgternt billede af min indsats, modgang og medgang!

    MEN nu skal du snart i gang igen. husk at tage det roligt smiley


  • #50   21. apr 2013 vægten ligger sjovt nok på 136 her til morgen. MEN bæltet er rykket et hak ind, på 3 uger.
    der bliver stadig drukket CocaCola, MEN min lyst til det er igen dalende, som under efterårets træning. det betyder at jeg nu max drikker 3 dåser på en aften, og oftes 1 eller ingen. har fået meget mere lyst til danskvand og postevand. sjov effekt træning har der.

    Jeg kan mærke min muskelmasse øges, og kan se at min mave er blevet lidt mindre, det samme er mine kinder, på 3 uger.

    SÅ det generer mig ikke, vægten ikke er faldet endnu.
    om 2 timer sider jeg i sadlen igen smiley det bliver på denne rute:
    ttp:// www.brytonsport.com/mapTrackView?id=2799943

    og jeg er begyndt at nyde det endnu mere, fordi jeg ikke længere har følelsen hver gang jeg kører ud, af at dette kan jeg ikke... nu VED min hjerne godt (psykisk) at det hårdeste, er de første ca. 6 km til kroppen er kommet i gear! så kører den nærmest på rutinen resten af vejen! det er en fed følelse... smiley


  • #51   21. apr 2013 Totalt iorden, god karma og træningslyst herfra smiley

  • #52   22. apr 2013 Det lød nok FOR positivt, sa jeg skrev det lol, gik i dag kold omkring de 50 km eller så og kæmpede mig videre. heldigvis dukkede en stærk kammersjuk op, og aggerede lokomotiv, de næste 12 km ca.. så gik det alligevel.

    men skuffet over jeg var nødsaget til at holde pause, MEN træerne vokser altså ikke ind i himmelen. MEN når man skubber og necryder grændser, kan man jo heller ikke forvente det går perfekt smiley

    natnat


  • #53   5. maj 2013 igen lidt update smiley

    Jeg har været plaget lidt, af mit knæ. jeg har en gammel skade!
    http://www.sportnetdoc.dk/kna/bruskbeskadigelse-pa-knaskallen
    efter jeg engang faldt ned af en trappe (i 2006)
    derfor har jeg ikke fået trænet ordenligt i en uge, hvilket har påvirket mig meget negativt. MEN da jeg ikke har haft ondt nu i 3 dage, skulle der gives gas i dag.... var planen, til min træningspartner ankom lol
    Rene (og lidt mig) besluttede, at nu skulle jeg prøve geels bakker, noget jeg har frygtet meget længe, og JA det er skuda hårdt. MEN ikke umuligt.
    vi kørte hjemme fra os, til Lyngby, hen over bakkerne, vende på bagsiden, og hen over igen! det var en super træningsdag, med skud i benene. vi holdt igen, fordi vi hele tiden, var lidt nervøse for mit knæ, men der var ingen problemmer. BARE en super fed træningsdag smiley

    eneste minus, på vej hjem kørte vi af de såkaldte super cykelstier, som leder en uden om bilmyldret........ FUCK den. det var grusagtige cykelstiger. slet ikke noget for en racer. SÅ mangledede der en bro, så man lige måtte en tur op af en trappe, og finde et omkørselsskilt, der pejede syd på... MEN der kom ikke et nyt skilt, tilbage på ruten. men det fandt vi selv. gl. køge landevej den vej.... stod der på skiltet MEN ak og ve, glæden var kort. man skulle holde meget længe for rødt, ved en vejkrydsning (det hjalp, da Rene trykkede på den knap til fodgængerne lol) der efter videre af samme sti. pludseligt delte den sig i to, men ingen skiltning, og i gætter rigtigt, vi må have taget den forkerte smiley alt i alt, trak det snit farten noget ned, men vi fik grinet! smiley

    SÅ dagens status, det jeg har frygtet mest ved Sjælsø rundt, nemlig Geels bakke, og andre bakker. frygter jeg nu ikke så meget mere (ja, jeg var da i 1. 2. og 3. gear. men op kom jeg!)

    NU tillader jeg mig at frygte distancen smiley
    mit længste kørte er stadig 70km. i dag kørte vi 57km, og jeg var slet ikke død. havde lavet 2 timers have arbejde inden vi kørte, og en times efter. SÅ de sidste dages afslapning havde gjort underværker! MEN kun med 24 i snit i dag. pga. bakker, og cykelstigerne m.m.
    JEG er dog tilfreds!


  • #54   8. maj 2013 jamen det er da altid noget at du ikke frygter det SÅ meget mere.
    og som du kan se, så kan en genvej hurtigt blive til en omvej smiley


  • Cecilia .
    Cecilia . Tilmeldt:
    maj 2013

    Emner: 1 Svar: 13
    #55   8. maj 2013 Man kan da ikke andet end at beundre dig. smiley Hvor er det godt gået !

  • Lars A
    Lars A Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #56   17. maj 2013 Nej vi behøver ikke svede så det løber ned ad os.

    Det at man bliver sjaskvåd af sved afhænger ikke kun af hvor meget man træner, men også af temperatuen, luftfugtigheden og hvor meget tøj man har på.
    Hvis de er meget varmt og fugtigt kan man jo blive våd af sved helt uden at træne.

    Hvis man cykler udendørs med sommertøj og det er ca. 16- 22 grader kan man jo svede meget uden at blive våd, fordi sveden fordamper hurtigt. Hvis sveden ikke kan fordampe pga. høj fugtighed eller for meget tøj, sker der jo det at man ikke kan komme af med kropsvarmen. Så stopper man jo med at træne inden man har ydet sit maksimale mht. puls, tid og kalorieforbrænding.

    Høj kropstemperatur kan forringe præstationsevnen. I ekstreme tilfælde kan det være direkte livsfarligt.

    Søg evt. på Henrik Duer og motionsmyter . Der skulle gerne komme en video hvor træningseksperten Henrik Duer afliver nogle myter om motion. Blandt andet den med at man skal svede meget.


  • #57   4. jun 2013 AAAARGH jeg er frustreert (og har meget ondt!)

    Mit store mål for i år, er jo Sjælsø rundt....
    MEN i fredags fik jeg nyresten, og blev indlagt. scannet og checket.
    man mente de var små nok til selv at komme ud. det var de så desværre ikke.
    derfor skal jeg oppereers i dag, og min deltagelse i Sjælsø rundt, er nærmest ved at blive en umulighed. (selv om jeg kan bide meget i mig, så skal mine nyrer fungerer 100% til løbet, eller det går galt!!)

    SÅ jeg har en rigtig ØV dag i dag............ jeg må erkende, at det påvirker mig meget, da hele mit mål har været at kunne klare de 132km. men nu har jeg ikke cyklet i en uge, og hvis jeg skulle blive klar til Sjælsø, er det jo 2 uger inden, jeg ikke har cyklet. dårlig ide, med min generelt dårlige form...

    JEG ved godt, nogen siger jeg er utaknemmelig, og bare koncentreer mig om at blive rask, løbet er der også næste år osv.osv.osv. MEN det er bare ikke i mig, ikke at nå et mål, jeg har sat mig!

    NÅ skulle bare lukke "lort" ud. nu vil jeg køre på hospitalet, og ligges i fuld Narkose. og så stole på det dygtige personale gør hvad de kan!!

    god dag til alle (og helst også til mig!)


  • #58   4. jun 2013 Det er fandme surt, når et mål man har sat sig og kæmpet for bliver stoppet af noget man ikke selv er herre over. En ny målsætning skal der til så der igen er noget at se frem til. En der måske er lidt størrere end sjælsø rundt også så du har en endnu større milepæl at vælte.

  • #59   4. jun 2013 Det er godt nok øv at høre du møder modstand her så tæt på og så i sådan en grad at der ikke er meget at gøre smiley

    Jeg kan trøste med at der kommer flere løb i dette år, så der skulle nok kunne findes noget når du er på benene igen. Jeg køre gerne en tur eller løb med dig smiley

    Til de hård dage eller trætte muskler kan jeg anbefale dig svømmetræning.

    Op på jern hesten igen, god bedring smiley


  • #60   4. jun 2013 Det er fandme surt! Men der er heldigvis flere cykelløb, og man kan ikke gøre noget ved den slags faktorer. Det bedste er at når sine mål på en sund måde.

    Det er jo en process at nå sine mål, og af og til må man revidere lidt.

    Jeg skal også se hvad jeg vejer efterhånden, jeg har holdt lidt pause, men har vel cyklet 1k. km i maj. Det har gjort mig markant slankere, det er fedt at se hvor hurtigt det kan gå. Jeg er flyttet til Amager, og arbejder i Ballerup, det giver 40km om dagen plus det jeg vælger at træne. Det er det bedste jeg har gjort for mit helbred i lang tid!

    At jeg pendler gør at jeg får mange km. med forholdsvis lav intensitet, det er godt for forbrændingen, og styrker kroppen uden at belaste. Det kan mærkes, når jeg så kommer i skoven på MTB'en, eller på landevejen på raceren.


  • #61   5. jun 2013 Trak for støtten.
    Jeg er lidt bitter.Men nye mål skal bare sættes.
    Operationen gik nogenlunde. Ikke drømme godt...
    Så definitivt aflyst Sjælsø rundt. Det siger lægen.

    mål søges lol
    Første mål, at få det bedre.


  • #62   6. aug 2013 JAJA opdatteringer har der været lidt tid imellem, MEN her kommer en.

    Motivationen fejler intet! MEN jeg har stort set ikke cyklet i 2 mdr. pga. nyresten, operation og kammersjukken/træningspartneren har købt et håndværkertilbud tæt på mig, hvor ALT skal laves (vi har været så langt inde, at vi havde rå vægge. ledninger, rør osv. også fjernet! og er ved at genopbygge.. DET tager alle vågne timer, på nær når jeg er på job..... det betyder jeg stort et ikke har cyklet (kun 150 km max, de sidste 2 mdr.) MEN er jo fysisk aktiv i stor stil, og føler, det har været med til at få mig op i et højere gear, kan næsten ikke sidde stille. så de få dage, hvor vi ikke har ordnet hans hus, som i dag. Knokler jeg istedet med alt det jeg ikke når på mit eget hus! og om 2 uger, er jeg igang med træningen igen. så har han stuer og soveværelse i sit hus smiley

    mit motivation, er på ingen måde dalende, jeg GLÆDER mig til at skulle på cyklen hver gang, og en 60 km hyggetur forleden, med nogle der ikke har cyklet længe, var super skøn, selv om det regnede. det ireterer mig slet ikke!

    SÅ det er ikke grundet manglende motivation, det har bare været vigtigere, at bruge tiden andre steder i denne periode!

    SÅ til dem der følger med, eller dem der lige har fundet tråden. BARE ROLIG, jeg er der endnu, og kigger på mål for næste år, da mine mål for i år desværre blev skudt i smadder af sydom!

    hygge til jer alle!


  • #63   6. aug 2013 www.cykelgalleri.dk/grupper/vifedemaasvede

    så har jeg oprettet en gruppe. alle er velkomne.
    den er oprettet i håb om at nogle af de personer, der måske IKKE tør/vil stille det de tror er dumme spørgsmål i den almindelige chat, kan stille dem iblandt "ligesindede"

    hverken sved eller fedme er et krav for medlemskab smiley


  • #64   7. aug 2013 Jeg hører bare en masse undskyldninger for manglende træning.. Det er et spørgsmål om prioritering. Ud på landevejen med dig smiley

  • #65   7. aug 2013 JAVEL smiley

    p.s. hvordan fanden holder man best cykeltræningen til vinter?
    det var i vinters for koldt til at cykle langt for mig, og en hometrainer fik jeg kun kørt på 3 gange, bryder jeg mig ikke om. måske en roller?


  • #66   7. aug 2013 Hvis ikke du gider en hometrainer, så gider du heller ikke en roller, for det er lige så pisse kedeligt at køre på, bortset fra et rolleren slår dig ihjel når du styrter og river køkkenskabet med i faldet smiley

    Spinning er sagen i vinterperioden, spinning på hold, og gerne med en masse man kender og en god instruktør, så er det en fest =)


  • #67   7. aug 2013 Mtb om vinteren, det dur... Spinning er også godt hvis man er til det, personligt har jeg mest lyst til at dræbe den overgearede instruktør efter et øjeblik, men sådan er vi jo så forskellige.. Der skal dæleme ligge meget sne for at man ikke kan køre på mtb, og så må man jo på hometraineren, som jeg nu heller ikke er pjattet med..

  • #68   7. aug 2013 Som Tommy siger er MTB også et hit om vinteren ! Helt klart =)

  • #69   8. aug 2013 jeg har sku ikke råd til en MTB. der er ikke mere økonomi at give af til cykler smiley 2 nye cykler på 1 år er nok. måske man skulle prøve at sælge sin gamle citybike smiley

    Spinning, jeg ved jeg ikke vil få det gjort, og skulle jeg komme der op, ville jeg dræbe den overgerede stodder (hvis altså jeg havde en chance for at fange ham smiley

    er roller ikke mere udfordrende?
    (fedt billede i mit hoved med køkkenskabet Bamze lol)


  • Asbjørn V
    Asbjørn V Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #70   28. okt 2013 Har nu læst alt i tråden og må sige at jeg virkelig er imponeret! Det er fandeme fedt at se at du har den motivation, det er sgu de færreste der har det. Hold hovedet højt og sæt dig nogle realistiske mål :))

  • Dennis I
    Dennis I Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #71   29. okt 2013 super god ide med en gruppe til os "fede"
    er selv en stor dreng på 118kg til mine 177cm smiley
    har tidligere dyrket skyrkeløft så det er ikke helt fedt, men tæt på efterhånden smiley
    arbejder selv med it til dagligt, så har også meget stille sidende arbejde.
    har fået 3 børn efterhånden, og kunne mærke at det var "træls" at lege med dem.
    har ikke dyrket motion i ca 20 år, så min grundform er lig 0
    begynde at løbe lidt, men pga ondt i sninneben er jeg begyndt at cykle vedsiden af, og for pokker er det dejligt at være kommet i gang.
    alle tanker kommer væk, og mere energi kommer til.
    har ikke planer on at skulle tabe mig, men mere komme i form, men skulle det andet komme med gør det jo ikke noget..
    Hvis gruppen er blevet oprettet, vil jeg gerne være medlem, eller syntes jeg vi skulle gøre det, så vi "fede" kan støtte hinanden lidt smiley

    Dennis
    Hobro


  • #72   28. maj 2014 Jeg lovede en opdattering, og tråden her, er jo også med til at motiverer flere end jeg nogensinde havde troet. folk har fundet mig via FB, beskeder her, endomondo osv. og det er fedt, at væe med til at hjælpe andre, selv om man jo mest gør det for sig selv.
    Den mest dedikkerede jeg har haft kontakt med, er uden tvivl Jose... han har ikke haft en "Rene" til hjælp, og det til trods, har han netop kørt sin egen første 100km tur, og deltager i Sjælsø rundt i¨år RESPEKT!!!!

    Nedenstående er en copy/paste fra de fedes gruppe, hvor jeg netop har skrevet smiley

    ----------------------------

    Jeg har været meget fraværende herinde.
    Denne tid ca. sidste år, fik jeg nyresten, som skulle fjernes akut. Det gik desværre ikke helt som planlagt, hvorfor jeg ikke har kunnet cykeltræne siden.

    Det slog mig meget ud, total at misse mit mål, om en sjælsø rundt sidste år, og jeg gik sku lidt ned med flaget.
    Hver eneste gang jeg satte mig på en cykel, bare 30 sekunder, fik jeg rigtig ondt (urinvejene) og først for ca. 2 mdr. siden fik jeg grønt lys til cyklingen.

    Jeg er oppe på cyklen igen, og er mildt sagt nulstillet. PISS MEN fordelen er at man klart kan mærke fremgangen igen. og da mit mål er meget mindre ambitiøst i år, stresser jeg ikke så hårdt imod det.


    Nu er mit mål, når jeg føler mig klar, at køre en "Sjælsø rundt" via GPS, så jeg følger ruten, men ikke er bundet af dato!
    Og har et delmål før det, om at køre en 100km tur, hvilket jeg faktisk endnu ikke har gjort.


    Jeg startede total nulstillet 19 April i år, med en 20 km, der tog ca. 1t og 40m med punktering, og gear problemmer

    Og det fede ved at værre nulstillet, er jo fremgangen.
    35 km på 1t og 20 minutter, til trods for makkeren havde hjulproblemmer på 15 km af turen (de sidste).

    Dette er skrevet, for at dem som overvejer at starte træning, kan se at hvis man giver sig 110% kommer man hurtigt et langt stykke!
    (OG jeg giver mig til jeg er ved at falde om... måske ikke det sundeste, men jeg kan ikke finde ud af andet!)

    Det er også sjovt, at holde øje med sin puls. på den første tur, bedte makkeren mig sætte farten ned pga. min puls sprang i vejret!
    168 i snit, og 198 i max puls. med en snitfart på svimlende 24,4

    Samme rute, bare forlænget med 15km :
    155 i snit og 169 i max puls.
    Og det er især der man som fed, kan mærke den store fremgang..

    Man skal se bort fra hastigheder og distancer. pulsen er det der fortæller mest om ens fremgang, samt en ting man straks mærker, hvor hurtig pulsen efter bare en måned, falder når man holder for rødt.. efter en måned, står man afslappet uden at pruste som en gal, når man holder for rødt (efter et par sekunder) MEN jo, Man sveder stadig som en stukket


  • #73   5. jun 2014 OK, nu er mit held IGEN imod mig.

    Mandag fik jeg en blodprop i hjernen.
    den ødelagde min motorik i venstre side af kroppen.
    HELDIGVIS vågnede jeg på hospitalet i går, med normal funktion igen.

    MEN mit hoved er ikke helt på toppen, forstået sådan, at jeg er voldsomt træt, og ikke kan klare uro lige nu, og igen ikke kan træne.

    Jeg føler mig sku lidt uheldig.
    Jeg har det godt, bare der er ro, og det er jo nyt endnu. men FUCK jeg er lidt træt af det hele..


  • #74   8. jun 2014 Hey Jesper

    Rigtig ærgeligt at høre om din blodprob, jeg håber og krydser fingre for at du slipper uden mén !

    Godt at læse at du stadig er så aktiv i din mission som det er muligt, trods tilbagegang, lader det til at du stadig er motiveret, og det er bare SÅ FEDT!!

    Det er også rigtig godt at se din fremgang, som lader til at flyve rigtig godt derudaf.

    Nu må du give det lidt ro, og så komme igang stille og roligt igen, så snart du er oven på igen =)

    Et stort klap på skulderen får du ihvertfald fra mig =)


  • GardenGirl
    GardenGirl Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 3 Emner: 6 Svar: 101
    #75   23. jul 2014 Håber det går fremad med dig - det er inspirerende at læse din historie..

  • #76   23. jul 2014 Det går fremad, der var lidt flere komplikationer, end forventet. Men træner.. :-\


  • Lea J
    Lea J Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #77   15. jul 2015 Hvor fedt at læse smiley sidder selv og leder efter det sidste spark jeg skal have for at komme i gang. Din historie gik rent ind, og sidder lige nu og tænker over hvilken rute jeg skal starte op med smiley
    Tak for inspiration, og håber alt kommer til at gå dig godt 👍👍:)


Kommentér på:
Vi fede må svede :-) / eller en kort livshistorie ;-) / en fed på cykel træning

Annonce