{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.356 visninger | Oprettet:

Camelbak - bruger I en? {{forumTopicSubject}}

Har overvejet en Camelbak, til mine ture på raceren, men kan ikke finde ud af hvad fordelen er. Har saddeltaske og dunke på cyklen, og det er vel det den skal erstatte, eller er jeg helt galt på den?

Kører i selv med en, og hvilke har i gode erfaringer med? - har kigget på en del, men syntes det er en jungle.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Camelbak - bruger I en?
  • #1   2. aug 2013 Kører med denne http://cooloutdoor.dk/classic-rygsaek og den er jeg rigtig glad for, nem at fylde, og er ikke træls at have på selv efter 50 km, har dog stadigvæk sadeltaske til værktøj, kører mtb i baggy med masse lommer, til div andre ting smiley

  • #2   2. aug 2013 Jeg bruger en, og er meget glad for det.
    Fordel: mere vand med på turen, især i denne skønne varme smiley
    Alt er samlet et sted.
    Kan bruges til løb også, det gør jeg.
    Ulempe: nix.


  • #3   2. aug 2013 Hvor stor vandbeholder er der i din Brian?

  • #4   2. aug 2013 Jeg har den samme som Kim T, og er også glad for den. Kører MTB, og den sidder godt uden at genere. Vær dog opmærksom på at lommen er meget lille, den er ikke beregnet til værktøj osv, men til en bilnøgle og noget af samme størrelse. Der kan dog sidde en trøje eller jakke i elastikstroppen.

  • #5   2. aug 2013 Jeg kører selv racercykel, og er træt af jeg ikke kan have regnfrakketlf osv. I andet end lommerne, derfor har jeg overvejet en.

  • #6   3. aug 2013 Har en Camelbak Classic 3L. Ville ikke undvære den... Plejer dog ikke at bruge den på raceren, men det er mest fordi jeg ikke har haft de længste ture på den endnu. (2x 0,7 liter var nok til 90km)

    På MTB har jeg dog flere gange drukket 2,5 liter vand, og 2 gange løbet tør for vand (alle 3 liter), men der kører jeg måske oftere i længere tid og har også et større væskebehov.
    Men lækkert lige at have lidt plads til multiværktøj, slange og ekstra gels.


  • #7   3. aug 2013 Den jeg har er på 1,5 L, lommen i den passer til tlf. Nøgle. Sygesikring, den sidder super på ryggen.
    Købt i sportsmaster for kun 150,-


  • Claus A
    Claus A Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 25
    #9   4. aug 2013 Har en Camelbak Mule, som jeg fik hos Fun Sport til 600,- kroner. Der kan blæren indeholde 3 liter vand. Men fylder som regel kun 1,5-2 liter i den, på de kortere ture. Syntes det er lidt lettere lige at tage en lille tår med kortere mellemrum, selvom man bumler rundt i skoven, fremfor at skulle hive flasken op.
    Jeg syntes det er super lækkert at kunne have pumper, slanger og diverse værktøj, samme sted. Og så lige en tynd vindjakke. og evt. et par flip flops, hvis man skal andet end at cykle.

    Ulempen for mig, er nok at jeg tager mere med, end jeg burde. Men hader at mangle. Og så er der lige det med varmen på ryggen. Men har stort set ikke prøvet andet. Så jeg er godt tilfreds.


  • #10   4. aug 2013 Jeg var meget itvivl da jeg skulle ha en, men mit valg faldt på en camelbak rouge
    Super taske med gode rum og 2 liter væske , den er super lækker, jeg vil ik kunne undvære den smiley


  • #11   4. aug 2013 Camelbak Lobo, med 3 liters blære. Der er rigeligt med plads til hvad man har brugt for til en 3-5 timers tur eller mere
    Og så har jeg lige invisteret i en Osprey Daylite til min Norges tur, hvor det kommer nogle lange heldags ture, hvor vejret hurtigt kan slå om. Den er på 13 liter og med plads til en 3 liters blære.


Kommentér på:
Camelbak - bruger I en?

Annonce