{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.584 visninger | Oprettet:

Bredde på nye dæk {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at kigge mig om efter nye dæk til min Cube Attention 29".

Har læst mig frem til at Swalbe Racing Ralph bagpå og Swalbe Nobby Nic foran skulle være en god sammensætning.

Men syntes der er en del forskellige at vælge imellem, og hvilken bredde skal man vælge?

Er stadig forholdsvis nybegynder, jeg vejer 80 kg.

Venlig Hilsen

Martin Schou


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bredde på nye dæk
  • #1   17. sep 2013 2.25 og så lav det tubeless nu du er igang smiley

  • #3   17. sep 2013 Altså personligt ville jeg vælge Rocket Ron i stedet for Nobby og Racing.

    Rocket ron har lidt større knopper end Racing og lidt mindre end Nobby. Nobby syns jeg personligt ikke er nødvendigt her hjemme. Jeg havde Rocket Ron på min egen 29'er og det var et fantastisk all-round dæk.

    Find et samlet kit til tubeless. Feks no flat joes eller Stans-NoTubes,

    Jeg brugte selv dette kit http://www.notubes.com/Cross-Country-29er-Kit-P98.aspx

    Det virkede helt fint.


  • #4   17. sep 2013 Jeg ville ikke anbefale dig at køre tubeless. Personligt skiftede jeg til tubeless i maj, og er nu tilbage med slange igen.
    Normalt (når jeg køre med slange) har jeg dæk problemer i 1-2 løb (ud af ca. 20 løb på en sommer)
    Men tubeless har jeg haft problemer 5-7 gange på ca. 15 løb og er derfor nu tilbage på slange model.

    Jeg har måske været uheldig, men kender flere som har dropper tubeless efter et stykke tid.

    Men hvis du stadig har mod på det har jeg et kit til 26" som ikke skal bruges mere....


  • #5   17. sep 2013 Hvad oplevede du af problemer?

  • #6   17. sep 2013 At der kommer for store huller til at det ville lappe sig selv. Eller at et gl. hul springer op og jeg derved midster luft, så den efterfølgene bliver for flad til at den kan holde hjulet på når jeg kommer ind i et sving.

    Så sent som i søndags vandt jeg et løb, da ham jeg lå og kæmpede med midstede luften i baghjulet efter mødet med en lille stub som fik dækket til at slippe fælgen. Der kom lidt jord imellem dæk og fælg og han kunne ikke få det til at holde luft igen.


    Ved godt at der er nogen som er super glade for det. Men Martin beskriver sig selv som nybegynder og derfor ville jeg ikke anbefale det.



  • #7   17. sep 2013 Jacob, du har fuldstændig ret i at der er ulemper ved tubeless. Jeg har selv oplevet at mit bagdæk gradvist tabte luft under løb, for til sidst næsten af blive krænget af i sving. Da jeg kom hjem opdagede jeg at latexen var tørret meget ind, der var ikke meget tilbage og dette var lidt tykt. Desuden er det også min erfaring at, kommer der et hul, som latex'en delvis lapper, så kan det blive nødvendig med en lille lap på dæk indersiden, ellers kan det bryde op, ligesom du skriver. Jeg er helt sikker på du er bekendt med fordelene i tubeless, men du ved jo ikke hvordan din sæson havde været hvis du ikke kørte tubeless smiley

    Hvilke dæk kørte du med og hvilken type latex?

    Skal man køre med slange, så ville jeg helt sikkert vælge en latex slange for at minimere snakebite.

    Tubeless med latex kræver lidt vedligehold og erfaring når det skal sættes op. Men så afgjort en god løsning til MTB.


  • #8   17. sep 2013 Jeg kørte med Rocket Ron og et Stans no tubes kit som jeg linkede før på mit første hjulsæt som ikke var TLR ready (ingen problemer på noget tidspunkt)
    Og så bare med alm yellow tape og ikke andet med Rocket Ron på American Classic hjul.

    En gang oplevede jeg at få et hul som det ikke kunne lappe ordenligt, men kom hjem. Men igen, hvad havde resultat været hvis man kørte alm dæk/slange. Stop monter slange. Samme man gør hvis uheldet er med tubeless.

    Drenge. Det er jo ikke lim vel! det størkner når der kommer luft til, så et gammelt hul vil jo sagtens kunne opstå igen over tid.

    De ulemper i nævner med dæk ved at blive krænget af m.m det er jo ikke tubeless problemer only. Det kan man da lige så godt komme ud for med dæk og slanger setup. ISÆR med latex slanger. De holder jo mega dårligt luft.

    Til din konkurrent som tabte til dig pga jord i fælgside. Kørte han med getto tubeless setup eller med et kit med korrekt tape og rimstrip til? Lyder nemlig ikke sådan smiley

    En alm mtb fælg ude rimstrip vil der være langt større mulighed for at du køre dækket af fælgen ved lavt dæktryk.

    Skal man lave tubeless setup skal man sgu gøre det korrekt. Ikke getto løsning og så bitche over det bag efter smiley Det siger jeg ikke i har gjort :-), det er bare svært at argumentere på noget en har set en anden været ude for uden at vide det konkrete setup smiley



Kommentér på:
Bredde på nye dæk

Annonce