{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.484 visninger | Oprettet:

Jens E
Jens E
Tilmeldt:
9. maj 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2

Downhill som mountainbike {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er ret ny indenfor mountainbike. Jeg har fået tilbudt at købe en Scott Voltage fr 30 forholdsvis billigt. Men jeg er i tvivl om den er god nok til almindelige ture i skoven og på mountainbikeruter rundt omkring i Jylland?

Jeg håber nogle med mere erfaring har et godt bud på, om det er godt nok, eller man skal gå efter en med soft tail, og kun affjedring i forgafflen.

Hilsen Jens.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Downhill som mountainbike
  • #1   21. apr 2014 En downhill cykel er bedst til det der ligger i navnet, nemlig at køre ned af bakke. En Voltage vil være forfærdelig at træde op ad pga. forgaffelvinklen, gearingen og vægten. Den kan sagtens gå til "almindelige" ture i skoven, men en hardtail eller en fully med 100-120 mm vandring er noget sjovere i de danske skove.

  • #2   21. apr 2014 Hold dig fra DH og FR cykler til normal skovbrug, og længere er den ikke. Hvis du ville have det sjovt I de danske skove ville jeg sige maks 140 mm, hvis den skal bruges som legecykel og 100-120 hvis det er klatreegenskaberne du sætter højest.

    En hardtail kører hurtigst, men en fully er sjovere og mere behagelig. smiley


  • #3   22. apr 2014 Man kan også "bare" bygge den om til 130mm bag på og med en gaffel på ca samme længde, en dropper post og +10mm dropouts bag på så den kan rulle 650b så er det da en ok cykel til alm brug? smiley

    Men noget andet er klart bedre til alm brug smiley hehehe


  • Jens E
    Jens E Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2
    #4   23. apr 2014 Tak. Så er det jo ligemeget at den er billig, hvis den ikke ville dække det behov jeg har.

Kommentér på:
Downhill som mountainbike

Annonce