{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tja... bil vs cykel
  • #1   24. apr 2014 Hvis jeg kommer til at ligge bag en flok fjolser på racercykel som fylder hele vejen, så får de fandme også horn! Pis ind til siden! Og ikke kun for min skyld, men også for jeres egen. Har været ved at klippe en hel flok engang hvor jeg kom som modkørende i bil rund i et sving hvor der var noget majs eller sådan noget på markerne rundt om, og pludselig rundt i svinget kommer 50 gamle mænd i spandeks mod mig i hele vejbanens bredte. Der skete heldigvis ikke noget...
    Noget andet er, at jeg synes der heldigvis er blevet færre og færre af de trælse cykelryttere, så det jo fint nok:)


  • #2   25. apr 2014 Hahaha må grine af din kommentar Urban A! smiley Jeg er fuldstændig enig! jeg synes heller ikke at det er acceptabelt at folk ligger og kører ved siden af hinanden, hvis der er meget trafik. Det generere, og får bilisten bag cyklisterne til sænke farten unødvendigt. Det sætter bare rytteren i en dårligere og farligere situation når bilen overhaler smiley

  • #3   25. apr 2014 Og det er præcis derfor jeg hellere vil ligge og bokse rundt inde i skoven....Mtb ftw!

    Når folk kommer i flok, så er de automatisk konger og det gælder ligesåvel gående, cyklende, vandrende og fodbold fans.


  • #4   25. apr 2014 Nu køre jeg både i skoven og på landevejen, og oplever lidt af hvert derude.
    Der findes mange cyklister der ikke køre ordentligt på landevejen, fylder meget og ikke gir plads og trækker ind til siden. Når jeg selv køre i klub køre vi maks 2 ved siden af hinanden, og trækker gerne ind på en række når der kommer biler som skal forbi. Problemet er nok også lidt, at man på raceren ikke altid høre bilerne bagfra selv om man er opmærksom på dem. Faktisk ville jeg allerhelst at bilisterne bagfra lige giver et kort dyt, når de er et par hundrede meter væk, man bliver altså noget så overrasket når hornet kommer i bund lige bag en!
    Når det så er sagt så findes der godt nok også mange hjernedøde bilister derude, nogle folk opføre sig som der direkte prøver at påkøre cyklister, det er altså ikke ok, og husk lige på at rammer man en på cykel, ja så smutter kortet uanset hvad!
    Den klassiske med at næsten ramme folk med spejlet når man overhale, for helvede, folk må gerne tænke sig lidt om!


  • #5   25. apr 2014 Personligt forstår jeg ikke hvordan det kan være lovligt at udøve sin sportsgren på landevejen. Ind på lukkede baner med dem ligesom alt andet sport!

  • #6   25. apr 2014 Fin saglig kommentar Frederik L ..... (Ironi)

  • #7   25. apr 2014 Det var nok nærmere et spørgsmål end en saglig kommentar.. Just my 2 cent's

  • #9   25. apr 2014 der er jo også motions-cykler i jeres lokale træningscentre smiley

  • Maller
    Maller Tilmeldt:
    aug 2013

    Følgere: 2 Emner: 8 Svar: 190
    #11   25. apr 2014 Det sjove er jo at selvom der er 2-3 meter bred cykelsti ved siden af vejen så havner landevejsrytterne altid på vejbanen, for ellers kan man ikke være 8 mand på viften... det er TRÆNING i kører derfor skal i ikke ligge i læ men ud og have vind på næsen så det giver muller i benene smiley

  • #12   25. apr 2014 Jeg har tit snakket med mine kammerater om det her... Når jeg kører i bil med dem, så brokker de sig højlydt hver gang de ser en cykelrytter, både landevejsryttere og MTBikere. Og hver gang bebrejder de mig, fordi jeg jo "er én af dem".
    Og det har faktisk lykkedes mig at få dem til at indrømme, at de har set sig sure på cykelryttere. Så de ser rødt, bare fordi det er en racer eller MTB, også selvom de intet gør forkert. Hvis det er en gammel dame eller et barn, som faktisk fylder det samme som 2 racere der kører ved siden af hinanden, så er det helt ok.

    Jeg tror desværre ikke man kan gøre så meget ved det. Det er den danske trafikmentalitet, som gør at man er sig selv først og man holder på sin ret, fremfor at give plads til hinanden.
    Hvis man som rytter først har fået et møgfald af en billist, fordi man lige lå en meter for langt til venstre, så er det svært ikke selv at hidse sig op over en bil der holder parkeret på cykelstien eller en bil der lige får snuden lidt for langt frem i et T-kryds. Og den bilist opfatter herefter alle cykelryttere som nogle arrogante stoddere, der tror de ejer vejen... Og så ruller lavinen.

    Dét jeg har det strammest med, det er når jeg bliver sat i bås af folk der hører at jeg cykler. "Nå, så du er én af de der Bjarne Riis-kloner som tror de ejer vejene og som ikke vil bruge cykelstierne?". Det kan virkelig pisse mig af! Og folk forstår ikke at jeg så spørger om de er spritbilister der kører igennem byerne med 100 km/t?


  • #13   25. apr 2014 En af grundene til at jeg oftest kører selv, desværre mange klubber der er afsted der synes det er ok at ligge to og nogengange tre udenpå hinanden, både det at fylde en dobbelsporet cykelsti og fylde en hel kørebane. Vi er alle trafikanter og SKAL overholde færdselsloven og vise hensyn, osse selvom man er en flok afsted, bare fordi man er mange har man ikke førsteret på vejen.

  • Maller
    Maller Tilmeldt:
    aug 2013

    Følgere: 2 Emner: 8 Svar: 190
    #15   26. apr 2014 #14 nej det var ikke rettet mod dig kryll smiley

  • #16   27. apr 2014 Desværre så er der idioter alle steder, både på racer, mtb og i bil. Men hvis alle parter tager lidt hensyn så plejer der jo ikke at være problemer.

    MTB skal selvfølgelig tage hensyn til de andre bruger af skoven. Og personlig synes at at opleve, at hvis man lige sætter farten ned og hilse pænt, så får man ofters et smil tilbage eller en pæn hilsen igen. Men jorde man bare forbi uden at overhovedet at kigge på de gående så sender det meget dårlige signaler. Og det kan godt være at vi på mtb synes vi giver nok plads, men det kunne jo være at fodgængerne synes at det var en rigtig ubehagelig oplevelse.


    Racer skal selvfølgelig tage hensyn til andre trafikanter. Og bruge cykelstien når den er der. Eller køre i enkelt række når der er anden trafik. For så er jeg sikker på at bilisterne også hurtigere er væk, og i kan få fred til at nyde jeres hobby.
    Men det virker altså skide provokerende når der ligger 2-3 cykler ved siden af hinanden, og slet ikke er opmærksom på bagfra kommende trafikanter.





Kommentér på:
tja... bil vs cykel

Annonce