{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.535 visninger | Oprettet:

Opgradere min Vertigo eller købe en ny Oltre? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer..

Jeg købte min første racer cykel for, at se om det var en sport jeg kunne blive bidt af.. Jeg vil ikke købe en for dyr en cykel, hvis cyklen bare kom til at stod her hjemme. Men nu er jeg blevet rigtig glad og bruger den 2-3 gange om ugen... Cykler ca. mellem 100 - 150 km. hver gang.
Nu føler jeg at det er på tide og opgradere min cykel, da jeg synes at den ikke lever op til mine forventninger og at jeg bliver bremset..

Nu er jeg i tvivl om det bedste kan betale sig og opgradere min Bianchi Vertigo eller købe en bedre model som Oltre...?

Hvad synes i???

Bianchi Vertigo

Stel:
Carbon fiber monocoque C2C geometry
Str 54.
Forgaffel:
Fork Alu Carbon
Bremser:
Reparto Corse
Dæk:
Hutchinson Equinox 2
Hjul:
Shimano WH-R501
Gear:
GEARSKIFTER, BAG: Shimano 105 Black Label - 10 speed.
GEARSKIFTER, FOR: Shimano 105 Black Label - 10 speed.
GEAR/BREMSEGREB: Shimano 105 Black Label - 10 speed
Styr:
Reparto Corse Alu
Frempind Reparto Corse
Fsa Carbon styr L110 x W420 374g
Saddel:
Reparto Corse Carbon 197g

Bianchi Oltre

Product code YJBL9ITT
Wheels Fulcrum Racing 3
Product name Oltre XR2 Shimano Ultegra Di2 11sp Compact
Frame HoC OLTRE XR2 carbon, sizes 50-53-55-57-59-61cm
Tire Hutchinson Atom Comp 700 x 23
Fork Full Carbon HoC 1.5" - 1.1/8"
Stem Fsa SL-K
Headset Fsa Orbit C-40-CF-ACB
Handlebar Fsa Wing Pro Compact
Shifters Shimano Ultegra Di2 11sp
Seatpost Oltre Full Carbon Aero
Rear derailleur Shimano Ultegra Di2 11sp
Saddle Fi'zi:k Arione R3
Front derailleur Shimano Ultegra Di2 11sp
Crankset Fsa SL-K Light Compact BB386 EVO 50-34
Waterbottle Bianchi Hydra Elite
BB included in the crankse
Water bottle hanger Elite Paron
Chain Shimano Ultegra 11sp
Kickstand -
Sprocket Shimano Ultegra 11sp 11-25T
Rear carrier -
Brakes Shimano Ultegra
Front carrier -
Brake levers included
Dynamo -


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opgradere min Vertigo eller købe en ny Oltre?
  • #1   24. maj 2014 Det hele er jo væsentlig bedre på Oltre smiley

    Fulcrum hjulene er både lettere og stivere. - De er af rigtig god kvalitet.

    Ultegra Di2 serien er også et rigtig godt valg.
    Men det skal monteres og justeres rigtigt ... så den der samler cyklen skal være "skarp" til justeringen.
    Når det virker - bliver du sindsygt glad for skiftet smiley

    Hvad er prisen for oltre?
    Og hvor meget havde du tænkt dig at bruge på evt. opgradering.

    Jeg tror ikke opgradering kan betale sig.


  • #2   24. maj 2014 Hvad er det du forventer af en opgradering?
    Din nuværende cykel har rigtig fornuftige komponenter - det primære du kommer til at spare er nogen 100g og så muligvis en anderledes geometri...


  • #3   24. maj 2014 Jeg kan få oltre for lige under 30.000kr.
    Hvis jeg vil opgradere min vertigo, vil jeg bruge omkring 10.000-15.000kr.

    Grunden til jeg gerne vil opdatere min cykel er, at når jeg træder to gang - træder mine cykel kammerater en gang.

    Når vi triller ned af en bakke skal jeg hjule, mens de andre ikke behøver og træde..

    Jeg træner meget og kan se en stor frem skridt, så tænkte jeg at jeg kunne øge præsentation ved at få opgradere min hest...


  • #4   24. maj 2014 Nu du er bianchi mand, så syntes jeg bestemt du skal kigge på sempre pro.
    I mine øjne en af de lækreste rammer på markedet. Den bruges pr i giroen også.
    Oltre'en er bestemt lækker også, men nu du kører 100-150 km ture så ville jeg ikke selv vælge for aggressiv en ramme..
    Sempre'en kaldes iøvrigt deres baby oltre grundet de mange ligheder.


  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #5   25. maj 2014 Jeg er bange for at du bliver skuffet.
    Hvis ikke du kan følge med dine cykel kammerater på en vertigo, kan du heller ikke følge med på en oltre


  • #6   26. maj 2014 Volpi : Jeg synes også Sempre pro ser fint ud.. Men hvis jeg vil opgradere min Vertigo, vil jeg jo gå lidt all in og købe noget af det bedste, så jeg ikke behøver og tænke på opgradering de næste mange år..

    Hvad mener du, når du siger at en oltre er for aggressiv??

    Jørn N: Jeg kan sagtens følge med alle de andre på lige vej og op af bakker, men når vi køre ned af en bakke triller de meget hurtigere end mig...


  • #7   26. maj 2014 Har du tænkt på, at hvis dine cykelkammerater vejer lidt mere end du, ja så kommer de altså først ned af bakken smiley

  • #8   26. maj 2014 BeOne777 : Ja den har jeg tænkt igennem.:) Det er ikke situationen her.. smiley

  • #9   27. maj 2014 Det er ikke vægt som gør at cyklen ruller dårligere end de andres cykler når i kører ned af bakke, som du nævner er de andre mindre end dig (mindre vindmodstand giver større hastighed end ekstra vægt) men ellers er friktion problem.

    Hvis du sidder godt på cyklen og relativ tilfreds med vægten på den så er det spild af penge at betale for en komplet ny cykel, det ville være smartere at opgradere de dele som kan give de symptomer du nævner (dæk, hjul, pulley hjul, kæde og krankboks).

    Som udgangspunkt ville jeg tjekke friktions dele samt position på cykel men der er jo også en helt anden faktor en som de fleste kender, det er fedt at have lidt nyt legetøj og i vores situation er en ny cykel noget man altid har lyst til og begynder så at finde fejl som kan blive til et godt argument til at købe det nye legetøj. smiley

    Med det udstyr din cykel har på nu så ville jeg straks kigge efter nye hjul med ordentlige nav, jeg ville også få en ny kæde og boks på, jeg går ud fra at du ikke har gjort noget ved nogle af delene siden du købte den udover måske at ha købt en ny kæde og kassette.


  • #10   27. maj 2014 Hej igen.
    Det var nu ikke ment som at oltre er FOR aggressiv:-)
    Men mere at den ER aggressiv. Noget du personligt må få prøvet af. Oltre snyder mig lidt ved at jeg ikke syntes den ser frygtelig aggressiv ud, men det er den nu altså:-). Hvormeget er jo så bare et spørgsmål om smag:-).

    Ellers kan du overveje infinito, som nærmest kun for ros, mens oltre blir en smagssag. Infinito vil jeg mene ligeledes hører til bianchi topserie, blot med lidt mere komfort og i mine øjne stadig 100% race:

    http://road.cc/content/review/97052-bianchi-infinito-cv

    Men når der er sagt er oltre jo ligeledes møglækker og en cykel jeg gerne tog hvis ikke det var fordi jeg med min cykling, gerne vil ud og køre 300km løb og her vil jeg gerne have komforten med, så oltre forbliver lidt en drøm for mig:-)


Kommentér på:
Opgradere min Vertigo eller købe en ny Oltre?

Annonce