{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.989 visninger | Oprettet:

Begynder spørgsmål. {{forumTopicSubject}}

Hej folkens,
Jeg påtænker at købe en ny cykel i racer klassen. PT kører jeg stadig på min gamle Kildemose Logic LTC med Sora.

Som alle andre begyndere vil jeg gerne have det bedste, og slet ikke betale for det, så derfor kigger jeg jo lidt omkring på hvad der er at få.

Jeg faldt over denne på Harald hjemmeside, og må indrømme at jeg er meget skeptisk over at købe cykel sådan et sted, men det ser jo meget flot ud med masser af Ultegra samt carbon ramme.
Med er det noget værd?

Carbon Lightweight Carbon Road Ultegra 20 speed
Pris 7000 kr

? Frame:Lightweight T700 HM-UD Carbon
? Fork:T700 HM-UD Carbon tapered fork,full carbon steerer
? Head parts:FSA NO.44E +TH881-1 with alloy spacers
? Chainwheel:Shimano Ultegra FC6700 52*39T,175mm crankset
? Bottom Bracket:Shimano Integrated BB
? Chain:Shimano CN5600
? Freewheel:Shimano Tiagra CS-4600,12-30T Cassette Sprocket
? Front Derailleur:Shimano Ultegra FD-6700,Brazed On Front Derailleur
? Rear Derailleur:Shimano Ultegra RD-6700ASS,Rear Derailleur
? Shifter:Shimano Ultegra 6700 Brake with Integrated Shifters
? Brake:Shimano Tiagra 4600 Brakes
http://www.harald-nyborg.dk/p1066/busetto-700c-racercykel-carbon


Jeg kan også få en
S7 SL 105 Alu. til 6000kr som har disse specs:
Wheelset SHOCKBLAZE RR90
Frame ALLOY ULTRA LIGHT, PF30
Sizes 50-52-54-56-60 cm
Fork UD CARBON ROAD, ALLOY STEM
Headset NECO, H373
Stem SHOCKBLAZE, 4-BOLTS
Handlebar SHOCKBLAZE ROAD COMPACT
Rear Derailleur SHIMANO, 105, RD-5701-L
Front Derailleur SHIMANO, 105, FD-5700-L
Shift SHIMANO, 105, 5700
Brakes SHOCKBLAZE-462
Crank Set FSA, OMEGA COMPACT, 50x34T, BLACK
Freewhweel SHIMANO, 4600, 10-SPEED, 28x12T
Chain KMC, Z-DX10SC
Tires SCHWALBE, LUGANO PP 700x23C
Pedals FASTEN, FPD-C33L, CrMo Axle
Saddle SHOCKBLAZE STP
Seatpost SHOCKBLAZE, ALLOY

http://medarbejdercyklen.dk/Default.aspx?tabid=654&cid=22&sid=13&ProductID=1084&Page=0


Hvad siger I?

Jeg er lidt tung fyr på knap 100kg - 182cm


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Begynder spørgsmål.
  • Jesper S
    Jesper S Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #1   1. aug 2014 Jeg ville personligt vælge cykel nummer 2.

  • #2   1. aug 2014 @Jesper S - Må jeg spørge dig til hvorfor? Jeg vil gerne lære lidt jo smiley

  • #3   1. aug 2014 jeg vil vælge nummer to fordi der shimano 105 som jeg syntes er bedre en Ultegra

    og så er nummer 2 bare meget feder end den fra harald nyborg så kan det godt være den "kun" har carbon forgaffel og ikke stel men hva fanden hvis det er din første så vil du ikke mærke meget forskel:D.

    og så syntes jeg at nummer 2 har en fed detalje med det gule:D

    håber det hjalp:)


  • #4   1. aug 2014 Ville aldrig ALDRIG købe cykel fra Harald Nyborg (eller de andre varehus cykler), af tusinde grunde jeg ikke gider bruge tid på at ramse op.

    Men nok om det - der er det gamle 6700 ultegra på Harald's cykel hvor det (so far) nyeste 5700 105 på den anden - der vil du ikke kunne mærke forskel.

    Carbon ramme fra Harald vil jeg nok også være lidt betænksom med, selvom den sikkert er ok, prisen taget i betragtning, men helt sikkert ikke samme vægt og stivhed/komfort som andre carboncykler.

    _____________________________________________


    Så nr 2 ville jeg vælge af de to

    _____________________________________________


  • #5   1. aug 2014 105 bedre end Ultegra? NO WAY!

    Ny 105 mod sidste model ultegra = det samme? Nej heller ikke, det kan altså ikke bare lige sammenlignes sådan.

    Anyways, cykel nr 2 ville jeg også vælge, lad dig ikke friste af den cykel i Harald Skrald


  • #6   1. aug 2014 Martin - Siger ikke det er bedre eller det samme, siger bare han nok ikke kan mærke forskel.

  • #7   1. aug 2014 Bestemt da ikke en "carbon" cykel fra harald nyborg. :S Synes du skulle smutte ned til en cykelhandler istedet, og spørge om han kunne lave en sweet deal til dig istedet. Det får du altså mere ud af..

  • #9   2. aug 2014 En anden ting er også brugtværdien... Begyndercykler bliver tit skiftet ud efter et par år, da man enten vil opgradere eller sælge, da cyklen ikke bliver brugt. Og jeg tror at især Busetto'en vil være under en tredjedel værd på brugtmarkedet om et par år, selvom den er blevet vedligeholdt.

  • #10   2. aug 2014 Tak for inputtet folkens. Jeg forstår godt det smarte i at købe brugt, men det kræver også at man har et godt kendskab til alle mærkerne, nye som gamle, for at man ikke ender med en bike fra 1980 eller en Bilka ting.

Kommentér på:
Begynder spørgsmål.

Annonce