{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.033 visninger | Oprettet:

Spørgsmål ang. MTB køb {{forumTopicSubject}}

Jeg vil ud og investere i en MTB, men har i den forbindelse et par spørgsmål. Har en del forstand på racere, men ved intet om MTB´ere hvad der er godt indenfor geargrupper, gafler osv.

Jeg skal bruge den til motion hen over efterår/vinter når der ikke kan køres på racer. Landevej og en tur i skoven, hvad skal jeg kigge efter af geargruppe? skal det være 26, 27,5 eller 29 hjul osv.

Jeg tænker på et brugt køb. Vil dette kunne lade sig gøre med et budget på ca. 5000kr. ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang. MTB køb
  • #1   20. aug 2014 Hvis du ved hvordan du skal kigge efter sliddele osv. så kan det godt lade sig gøre at få en fornuftig mtb for 5000.

    Når budgettet ikke er større ville jeg ikke bekymre mig om hjulstørrelse.
    Sørg for at du får min. Shimano Deore eller SRAM X7 hele vejen rundt, ikke bare bagskifteren, og sørg for at sliddelene ikke er slidt helt i bund (kæde, kassette, klinger, bremseklodser).

    Der ud over skal du sørge for at få en med luftgaffel.


  • #2   20. aug 2014 En ny cykel med luftgaffel ligger i ca. minimum pris på de 8000.
    Men den her kunne være en mulighed hvis ellers stellet passer http://www.dba.dk/gt-avalanche-20-hardtail-xl/id-1003946777/


  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #3   20. aug 2014 For 5.000kr kan du da sagtens finde en aldeles god MTB hvis det "bare" er til motion?! smiley

  • #4   20. aug 2014 #3 det er jo et spørgsmål om præferencer, og hvor "dårligt" udstyr man er villig til at nøjes med, min mening, efter erfaring med cykler i alt fra 3-30k, så er min mening (ud fra nypriser) at det kan deles meget groft sådan her op for hardtails:

    3-7k: dårlig holdbarhed, billigere komponenter, høj vægt, meget bøvl, lav køreglæde
    7-10k: cykler med et godt "grundniveau" af komponenter, klart bedst value for money
    10-15k: i denne klasse får du typisk cykler med dele, hvor der ikke er meget mere funktionalitet at hente
    15+k: du sparer vægt


Kommentér på:
Spørgsmål ang. MTB køb

Annonce