{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.022 visninger | Oprettet:

Kør nu ordenligt ude I skoven! {{forumTopicSubject}}

Har desværre lige fået endnu en dårlig historie om en MTB kører på mit arbejde. Og derfor skriver jeg dette lille opråb.

Og så hjælper det ikke noget at 99% af os køre efter forholdene, og er flinke ved dem vi møder i skoven. Nå en kommer og ødelægger det hele.

Der var DM på Bagsvær sø I weekenden, og i den forbindelse var der sort af mennesker nede omkring søen, store telte og man var på ingen måde i tvivl om at der var noget i gang omkring søen.
Min arbejdskammerat så og snakker i kanten af stien mellem tribunen og søen og bliver påkørt at en MTB bag fra, så de begge vælter. MTB køreren råber straks op og bliver sur over at han står på stien, og i den forbindelse siger han at nu mister han sin gennemsnit tid.
Hvis man nu er ude og skal sætte en ny rekord på sin lokale træningstur, og ser at der går 100 vis af mennesker rundt omkring søen, så kunne man måske godt udsætte dette rekord forsøg til en anden dag. Eller tage en af de mange spor inde i skoven.
Brug nu lige hovedet lidt, så vi kan skabe et godt ryg omkring os MTB kører.
Det er træning når vi kører ude i skoven, og at stoppe op og komme op i fart igen, er bare mere træning. Vi skal tag farten af når vi køre blandt mennesker. Har selv været dårlig til at komme nok ned i fart, når man møder nogen, det vil jeg godt indrømme. Det er ikke nok at gå fra 40 til 30 km/t ned af en bakke, hvis man køre tæt på folk som går. Helt ned i fart og så nyd at spurte cyklen op i fart igen når der er fri bane. Det er ikke så svært.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kør nu ordenligt ude I skoven!
  • #1   25. aug 2014 Sikke da et fjols, fint du skriver.
    Vi må huske at skældud, hvis vi opdager disse fjolser i egne rækker i skoven!


  • #2   25. aug 2014 Enig. Det er træls at få ødelagt sin tid, men det er da bare en chance for at give den endnu mere næste gang smiley
    Og en anden ting.. Husk lige at parker så vi andre kan komme ind med bil uden at ridse vores cykler smiley Der er jo masser af plads..


    profilbillede
  • #3   25. aug 2014 Kæft hvor er mennesker, der har allermest i den her verden, nogen af de mest latterlige og mest selvoptaget....

    Fatter ikke hvorfor behovet for at sætte ny rekord kan overskygge hensynet til andre....

    Undskyld der sure opstød!


  • Ulrich C
    Ulrich C Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Svar: 73
    #4   25. aug 2014 Man ser det desværre ofte... Ærgerligt, da der skal SÅ lidt til at ødelægge det for alle cyklister.
    Kun fornuftigt at opfordre sine cykelkammerater til at tænke sig om. Der kan jo gå helt sport i at være flink smiley . Og folk bliver ofte meget positive og smiler, hvis man udviser bare en lille smule hensyn.
    Nu lyder jeg bare som om jeg er 256 år gammel, men dengang JEG begyndte at køre landevej i en klub som 12-13 årig... Der fik vi altså besked på at hilse på alle andre cyklister, og lærte at opføre os pænt. Men det var nok bare dengang...før Garmin, pulsbælter og watt-målere. smiley


  • #5   25. aug 2014 Kæft jeg tror du har ret i, at der i de seneste år, er kommet en mere selvcentreret måde at være tilstede og sammen med andre på mennesker på. Et er Hvad du står og gør foran spejlet derhjemme eller i fitness hallen, men at tage det med ud og trække det ned over andre, er for mig en gåde...

    Og det er jo heller ikke engang, forbeholdt unge mennesker, det her handler om. Det er alle.

    Hvem husker ikke hovedpersonen I American psyko, hvor hans narcissisme, er hele filmens omdrejningspunkt. Du kan jo ikke tænde for tv3 og undgå at se en, der minus mordene og mishandlingen, ellers minder meget om hovedpersonen....

    Ej, nu kører den her debat af sporet!

    Sorry....


  • #9   25. aug 2014 Væltepeter, er du ikk sådan en af de der fluekneppere... ?

  • #12   25. aug 2014 Fatter slet ikke du kunne få hans indlæg drejet helt derom. Men du må jo føle dig ramt.

  • #14   25. aug 2014 Jamen så sæt dog farten ned. smiley

  • #15   25. aug 2014 Kæft et fjols, alle ved at man skal råbe: "STRAVA!!" - når man er ude på et rekord forsøg... smiley

Kommentér på:
Kør nu ordenligt ude I skoven!

Annonce