{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spændende city bike?
  • #1   14. sep 2014 Tag i ned hos en vilkårlig forhandler og køb den i finder mest attraktiv.... Same same i det prisleje.
    Og ville virkelig fraråde indvendige gear.


  • #2   14. sep 2014 Trek Zektor

  • Martin P
    Martin P Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #4   14. sep 2014 Må jeg spørge hvorfor du fraråder indvendige gear?

  • #5   14. sep 2014 Fordi det kræver langt mere vedligehold end udvendige, og jeg personligt ikke har andet end dårlige erfaringer med dem.
    Jeg døjede Altid med at de 2 streger der skal ligge ud for hinanden altid rykkede sig så gearet knasede, var upræcist og et rent helvede. Dette skete godt hver anden til trejde måned hvor den så skulle ned til Loke og rettes ind. Dette sker fordi man under ingen omstændigheder må træde i pedalerne mens man skifter gear, og selvom jeg virkelig prøvede og lade vær, var det det samme pis hver gang! Desuden oplevede jeg 2 gange at den lille plastiktap som kablet låses i knækkede, og jeg måtte køre i første gear ned til smeden igen!
    Plus jeg oplevede at hele indmaden i navet (center af hjulet), gik i smadder, og hjulet begyndte og rokke åndsvagt, så hele pisset måtte udskiftes, igen manglende cykel fordi den skulle ned til Loke... Dårlige på dårlige på dårlige oplevelser, og alt inden for en knap 2 årig periode. Noget værre bræk der er bygget til super forsigtige søndags cykelister med kage i benene!

    Udvendige gear derimod. Nemt vedligehold, kan Altid udskiftes til noget bedre - skarpere og hurtigere. Du kan mase så tosset du vil, og det kræves nærmest kun indstil når man skifter kæde og kassette. Men der er i hvertfald 1500km på en kæde hvis man vedligeholder den (husk, Altid hellere for tør en for fedtet!. Men kædevedligehold er simpelt. Gi den en lille gang olie - hellere for lidt end for meget, tør kæden af med en klud når du har smurt den, og ellers tør den af en gang hver 14 dag, alt efter vejret), og længere på en kassette. Alt i alt mange kilometer uden så meget pis.
    Plus man ikke skal ud i mega dyre regninger, hvis noget endelig skal udskiftes.
    Skal i hvertfald Aldrig tilbage på indvendige gear igen!
    Håber du kunne bruge det.


  • #6   14. sep 2014 Og indstilling af udvendige gear er desuden pisse nemt!
    Du googler bare 'indstilling - efterfulgt af det gear du kører med' og så vil der poppe flere videoer op på youtube...
    Samt udskiftning af kassette - kræver self lidt værktøj, hvis man har mod på det, er altså heller ikke raketvidenskab, og kan igen bare Googles eller youtubes...

    Win win all the way! smiley


  • #7   14. sep 2014 Enig med Kasper!!! Det er lort med lort på!

  • #8   16. sep 2014 Hvad gear kørte du med sidden du har oplevet de problem??


  • #9   16. sep 2014 Det som sad på mine Avenues... Shimano Nexus ser jeg.
    Har også en gammel Kildemoes (min konfirmationscykel), den får også rykke sig ud af gear og bliver helt åndssvag efter nogen tid.. Bruger den stadig som stationscykel i Roskilde..


Kommentér på:
spændende city bike?

Annonce