{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.884 visninger | Oprettet:

Ny forgaffel vs nye gear... {{forumTopicSubject}}

Går med ideen om at få mon MTB opgraderet.. Der er blevn eftermonteret hydrauliske skivebremser..
Men nu er mit dilemma så: skal det næste være gear gruppen eller forgaflen som skal fornyes..
Har pt shimano acera gearskiftere og deore vælge på, og en suntour xcm forgaffel. Og det som jeg umiddelbart går efter er komplet xt gruppe og en rock shox reba forgaffel, udelukkende fordi jeg kender disse ting..
MEN, der er ikke økonomi til at skifte det hele på samme tid. Så derfor vil jeg gøre det af 2 omgange.. Nu her inden vinter og så den sidste del inden sommer.

Men hvilket tænker i er bedst at starte med..?

Det skal lige siges at det skal opgraderes fordi jeg vil til at køre lidt mere i skoven med den, istedet for bare landevejen og lidt grusvej..

Kom frisk, geargruppe eller forgaffel først..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny forgaffel vs nye gear...
  • #1   14. sep 2014 forgaffel

  • #2   14. sep 2014 Forgaffel

  • #5   14. sep 2014 Jeg vil ikke ud i at skifte cyklen.. Det er meget sjovere med en cykel som er sammensat efter egne ønsker, end en cykel der "bare" er købt..
    Vil hellere ha en cykel som ingen anden, og lavet som jeg vil ha den..


  • #6   14. sep 2014 Hvis du vil have at den skal være unik, så køb en dåse pink spraymaling og gå i krig, det har du helt for dig selv og det er billigt.

    At begynde at montere "dyr" forgaffel eller geargruppe på din scott, er rent ud sagt spild af penge. Det kan simpelthen ikke svare sig, at opgradere på en så "dårlig" cykel, kontra at købe en bedre cykel.

    Køb en bedre cykel og sæt dit præg på den!


  • #7   14. sep 2014 Jamen du har din mening og jeg min..
    Og jeg skiftet ikke cyklen ud. Jeg opgraderer den..
    Mit spørgsmål gik jo kun ud på hva folk ville vælge at skifte ud først.. Og der er folk enige om at det er forgaflen som burde skiftes først..


  • #9   14. sep 2014 Altså har heller ikke tænkt mig at smide en Fox på til næsten 10.000,-
    Men tænker lidt en forgaffel til de 3000,-
    Og så finde noget gear til foråret..


  • #11   14. sep 2014 Jamen mit budget er på 3000,- så regner jeg med at jeg kan finde noget brugbart til den pris.. Burde ku finde en brugt Reba til billigere penge, og så er der jo bare flere penge til forårets opgradering af gearene.. Men finder jeg andet/bedre forgaffel indenfor mit budget, så vil det bli taget op til overvejelse..

  • #13   14. sep 2014 Jamen mit forgaffel budget ligger på 3000,- men finder jeg lige en brugt i fin stand til billige penge, så tager jeg dælme da den.. Men er som udgangspunkt klar til at betale hva en nu reba koster.

  • #14   14. sep 2014 Jeg ved ærlig talt ikke om det er smartest at skifte gear eller gaffel først, men det lige før jeg tror at du kan skifte begge dele for de 3000 du har i tanke at smide efter en gaffel.

    Her har jeg smidt en indkøbskurv sammen, med alt det du beder om, jeg har ikke smidt et skiftegreb til forskifteren i, for der kan du bruge det du har, og så skal du self lige tjekke om tingene passer på din cykel, her er headset, forskifter, krank og krankleje specielt vigtig at tjekke.

    Jeg har valgt en Deore bagskifter istedet for en XT, fordi en Deore med kobling koster det samme som en XT uden, og så vil jeg til hver en tid vælge en med kobling, selvom den muligvis er lidt tungere.

    Og hvis du vil smide lidt mere i puljen, så kig evt. på en bedre kassette og kæde, det er sliddele, og det er derfor værd at kigge efter noget stærkt og holdbart.

    Det koster cirka 3300, men hvis du får fat i en -10% kupon fra crc(de findes på diverse forummer, tjek pinkbike og lign. for tråde med den slags) så koster det lige under 3000.

    v.h. Jacob


    profilbillede
  • #15   14. sep 2014 Husk at den nok skal have et service hvis du køber brugt, hvis det ikke er gjort. Service kit koster få penge men hvis man ikke er i stand til at gøre det selv ryger der hurtigt lidt penge til cykelsmeden.

  • #16   15. sep 2014 Jacob p---> kigger lige på din liste mor jeg får tændt på pc'en, for her fra mobilen ka jeg ikke zoome ind.

  • #20   16. sep 2014 Forgaflen SKAL skiftes ud.. Gearene ku så komme efter nogle andre hjul.. Havde ikke lige tænkt på hjulene.

  • #21   16. sep 2014 Hvorfor smide penge efter noget, der aldrig bliver godt??

    Udgangspunktet er håbløst i forhold til at opgradere.

    Ville det ikke være federe, at have en mtb der faktisk var bygget og beregnet, til at være en mtb?


  • #22   16. sep 2014 For det første, jeg kommer ikke til at udnytte en "rigtig" MTB fuldt ud.. Det blir til lidt skov kørsel i ny og næ, ellers er det primært bare på de håbløse veje vi har herude på landet..

    For det andet, spørgsmålet gik på hva folk ville vælge at opgradere ud af de 2 ting, har aldrig nævnt noget om at sku til at skifte cykel, pointere endda at jeg netop ikke vil skifte cyklen ud.. Så burde de folk som ikke har andre forslag i princippet ikke blande sig..


  • #24   16. sep 2014 Hvis det kun bliver til lidt skov kørsel i ny og næ og ellers håbløse landeveje er hjulene faktisk endnu vigtigere end en gaffel du sjældent kommer til at bruge alligevel. Og køre med oplåst gaffel på landevej er spild af kræfter og forgaffel. Så er en fjeder gaffel til 500 kr lige så god, eller et lidt lavere dæktryk til at æde lidt af ujævnhederne i vejen.

  • #25   16. sep 2014 Så er det fordi i ikke forstår mit forbrug rigtig..
    Jeg kommer ALDRIG på længere ture i skoven, men kommer dog i skoven en 10gange i løbet af sommersæsonen.. Vil ha en forgaffel som KAN holde til en lille tur i skoven, og med pop lock. Derfor skifter jeg min forgaffel.. Gearene er så droppet nu, til fordel for et sæt bedre hjul, dem havde jeg helt overset.. Jeg ønsker mig ikke en hardcore MTB som kan klare den vildeste tur i skoven.. Men mere en allround cykel som KAN tåle en tur forbi en lille skov.
    Jeg bruger den primært bare til at cykle lidt frem og tilbage og somregel med en trailer og 2 børn i. Og ka også nogle gange finde på at tage en laaaang tur på den også.. Har mange gange været over 50km på min Scott.

    Så efter input fra jer blir det en ny forgaffel og et par andre hjul..


  • #27   16. sep 2014 Hælder nu stadig mest til en forgaffel med fjeder..
    Har før kørt i skov med stiv gaffel, og så er man da fuldstændig smadret i kadaveret


  • #28   16. sep 2014 Søren J, et korrekt dæktryk æder meget af det med en stiv forgaffel. Men så er cyklen så knap så sjov at cykle på vejen med da den er tungere at træde, så du kommer til at skulle pumpe dækkene noget oftere for at ramme det optimale dæktryk til de forskellige underlag.

  • #29   19. sep 2014 har en rock shox reba rl liggene kørt 2 md
    vis det har intra ??


  • #30   19. sep 2014 Kenneth, hvor i landet er du fra..?

  • #31   19. sep 2014 kbh

  • #32   19. sep 2014 Øv, det var langt væk..
    Har du nogle billeder, og har du mere Info om den.?


  • #33   19. sep 2014 Husk det skal være til 26"

  • #34   20. sep 2014 Hvorfor ikke købe nyt i stil med dette.... http://www.canyon.com/mountainbikes/bike.html?b=3208

    3000 til forgaffel og 3000 kr til xt gruppe + et par 1000 kr ved salg af din cykel burde gøre et nykøb muligt.


Kommentér på:
Ny forgaffel vs nye gear...

Annonce