{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.030 visninger | Oprettet:

Udstyr til mountainbike. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg har lige købt mig en mountainbike , og skal til at købe noget udstyr til at bruge år jeg skal til at køre i skoven med den.

Men jeg har ikke så meget forstand på det, og jeg syntes der er meget forskelligt.

Så var det jeg håbede at der var nogle herinde der kunne komme med nogle gode bud.

Jeg skal bruge følgene.

1. MTB hjelm.

2. En rygsæk med vandbeholder.

3. En god pumpe, som man kan have med ud i skoven.

4. Et par mountainbike Shorts.

Er der nogle der ha nogle gode erfaringer med nogle af disse ting, så høre jeg gerne fra jer.

Hilsen

TA


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstyr til mountainbike.
  • #1   15. okt 2014 den lokale cykelforhandler er uddannet til at give dig gode råd og vejlede dig, samt har varerne smiley

    ved godt det lyder vildt, men det er sandt smiley


  • #2   15. okt 2014 Gon G, og så findes der alligevel adskillige cykelhandlere som giver røv og nøgler når du kommer med de ting da de hellere vil sælge cykler til her og fru hansen hvorved hans spørgsmål er meget relevant herinde.

    1. Find en forhandler og prøv dig frem, vi har alle forskellige hoveder og prisklasser så en der passer mig er røv på dig osv.

    2. amazon.co.uk har flere til ganske fornuftige penge, min er købt derovre inkl vandblære til 2 liter vand for 250 kr inkl fragt eller noget i den stil.

    3. Jeg har en thansen sælger. Ikke skide god men gør da sit arbejde godt nok. Men flere sværger til co2 patroner istedet for.

    4. Shorts sæsonen er ved at være kørt ville det ikke være bedre med nogle lange ben til at lukke kulden ude?


  • #3   16. okt 2014 1 tag ud og prøv et par hjelme, så du kender din størrelse så evt. gå på nettet og find en du godt kan lide udseendet på smiley

    2 Jeg forstår ikke hvorfor du vil have en rygsæk, har cyklet med camelbag og også løbet vandet har med at få en lidt varmere temperatur pga den sidder helt på af ryggen. Så jeg ville helt klart vælge almindelige dunke monteret på stellet

    3 en lezyne mini pumpe ville jeg forslå fungerer rigtig fint

    4 helt klart som LaLLe siger shorts sæsonen er slut efterhånden, var ude og cykle i går jeg kunne godt mærke mine knæer var lidt for kolde! Men tag ud og prøv størrelser, så du finder det rigtige par smiley


  • #4   16. okt 2014 Peter H: Dit svar 1 er sku dårlig stil.

    Thomas: Hjelm skal prøves på, så gå ud og prøv dig frem I butikkerne. Når du finder en som sidder godt, skal den også købes I butikken.... Vi vil alle godt have mulighed for at prøve ting som hjelm, sko, mm. og hvis vi ikke støtter butikkerne, lukker de bare en dag.

    Der er snart cykel messe.
    http://www.cykelsportmessen.dk/side/Cykelsportmessen_Oest

    Her kan du se det hele og til med købe til en god pris.


  • #5   16. okt 2014 Jakob s
    Lidt men, går sgu ikke man bare køber en hjelm som er god fordi alle andre siger det, men en man selv synes er virkelig grim. Så kan man godt tage ud og prøve hjelm størrelser se pasformerne an og lige mærke terrænet an hvad ang. det marked og så hvis der ikke lige er en man finder som falder i ens smag, kan man gå hjem og surfe lidt på nettet og så kan det jo være man er heldig og finde en som bare lige rammer det udseende som man ønsker og har nogle gode points hvad ang. sikkerhed og holdbarhed osv. og så finder man et sted man kan købe den eller bare bestiller den fordi man har en ide om hvilken størrelse man bruger efter man har været ude og prøve og kigge smiley

    F.eks. jeg har prøvet så mange hjelme i DK butikker de sidder godt og det hele. men de falder bare ikke i min smag, så går jeg hjem surfer lidt på nettet og falder evt. over en fed og atypisk hjelm og tænker hey det er sgu lige sådan en jeg gerne vil have! vupti vupti så har man en hjelm, man er glad for og ikke har bare har købt fordi det lige var den der var i hånden og forhandleren mente at det var THE ONLY ONE FOR YOU! smiley

    Mener bestemt også man skal støtte op om de danske butikker ingen tvivl om det, men mange af de fysiske butikker har også en net-del med måske et bredere udvalg nogen gange smiley


  • #6   16. okt 2014 Du kan selv vælge og mærke varen. sælger vejleder dig, du tager valget selv om du vil have det smiley

    men støt op og ud og se varende.

    du kan jo sagtes søge på nettet og sige hey synes den varen er fed, hvem har den.

    det er nemmere med garanti end du skal sende lortet tilbage til fx tyskerland eller noget andet. så det bare ned om hjørnet og sige " hey der er lidt problemer med den her, kan du hjælpe" smiley


  • #7   16. okt 2014 Tak for de mange svar.

    Jeg har kikket lidt på denne rygsæk.

    http://www.chainreactioncycles.com/dk/en/osprey-raptor-6-hydration-pack/rp-prod88457

    Er der nogle der kender den?


  • #8   16. okt 2014 ja, men hvis du læser det jeg skriver kan man jo også det gon g smiley

    Thomas A
    Hvor langt regner du med at cykle?


  • #9   17. okt 2014 Thomas..

    Jeg kører med Osprey Raptor, har brugt en 6´r men fik hurtigt nok af den og købte en Raptor 10 i stedet, den fylder marginalt mere men opbygning af den er noget mere gennem tænkt, bla har man sit værktøj osv liggende i en lomme i bunden af rygsækken (udvendig) så skal du ikke tømme den eller rode med beskidte hænder indvendig men indretning er mere effektiv uanset om du fylder den op eller kun har en smule udstyr med.

    Efter mange år med Camelback og så prøve en Osprey var som at vinde i lotteri så enkelt er det, langt bedre at ha på og helt anden kvalitet i længden.

    Dunke kommer jeg Aldrig til at køre med igen, er simpelthen træt a at få alverdens skidt og lort i munden (bogstavlig talt) og væske holder sig koldere i rygsæk (hvis man køber det rigtige mærke) for det er et af områderne en Camelback taber stort.

    Det som er nødvendigt er en ekstra slange (også hvis du kører tubeless), en pumpe, et stykke multiværktøj til nødrep, et ekstra gear drop og løse kædeled med de ting kan du i fleste tilfælde altid komme hjem på din cykel hvis uheld skulle ske smiley

    Personlig har jeg også en nippelnøgle med samt en nødrep eger fra Fiberfix hvis uheld skulle være ude at knække en eger, det er ikke et must men jeg har dog redet røven på en del som har stået flere timer hjemme med knækkede eger.

    http://www.youtube.com/watch?v=eF8R7psdtN4

    Inden du køber hos Chainreaction så tjek lige priser ud andre steder, eks kan Osprey købes til samme pris eller billigere i dk http://www.bjergkaeden.dk/osprey-raptor-10_1.aspx men ellers er Evans også billigere http://www.evanscycles.com/products/osprey/raptor-6l-hydration-backpack-ec041419

    http://www.evanscycles.com/products/osprey/raptor-10l-hydration-backpack-ec041420


Kommentér på:
Udstyr til mountainbike.

Annonce