{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.973 visninger | Oprettet:

SMART CYKELHJELM {{forumTopicSubject}}

Hej, Vi er nogle friske gutter der arbejder på at lave en smart cykelhjelm som kombinerer for og bag-lygter samt blink lygter i en hjelm. Derudover integrerer vi lys sensor og accelerometer som sørger for at front og bag lygte tændes på hjelmen ved skumring, og som sørger for stoplys ved bremsning af cyklen.

Vi har lavet et spørgeskema som i meget gerne må svare på:-)

https://www.surveymonkey.com/s/D7KS59G

skriv evt her på tråden hvis i har nogle forslag eller lign.

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SMART CYKELHJELM
  • #1   27. okt 2014 I stedet for at indbygge det i hjelm ville et bedre og smartere alternativ være at lave det så man kan montere det på sin egen hjelm "smart"
    Da man jo hver især har en cykelhjelm allerede højst sandsynligt! smiley


  • #2   27. okt 2014 Personligt synes jeg ikke om ideen med alle lygter i hjelmen, eftersom man drejer hovedet tit og nogle måske kunne blive forvirret over det.
    Køre med en forlygte på hjelmen for at kunne lyse hvor jeg vil, men udover det har jeg en alm for + baglygte

    Men hvis i lavede det, så det kunne sættes på cyklen istedet, så ville jeg synes det var en god nok ide.


  • #3   28. okt 2014 Lav en baglygte som sidder på cyklen, med accelerometer som sørger for stoplys ved bremsning af cyklen.

  • #4   28. okt 2014 Det lyder dyrt. De Personer der ønsker at køre med et juletræ på hovedet, regner i med at de vil ofre så mange penge på en hjelm?

  • #5   28. okt 2014 Måske i bør starte med at sætte jer ind i reglerne for cykellygter. http://taenk.dk/gode-raad/saadan-skal-dine-cykellygter-lyse - må jeg anbefale afsnittet om montering.

  • #6   28. okt 2014 Idéen med et accelerometer i baglygten lyder enormt smart, og jeg tror det vil have bredere interesse end en "lygtehjelm", dels fordi der er meget få ikke motionister der cykler med hjelm, og motionister der cykler med hjelm typisk er meget kræsne i forhold til design, vægt og pasform af hjelmen. Dertil er det bare upraktisk med det indbyggede. Men i byen hvor det er vigtigt cyklisterne bliver set af de øvrige trafikanter, vil en baglygte med bremselys højst sandsynligt blive et hit både i blandt motionister, men også almindelige cyklister!

    Så gå hellere efter at få lavet en lækker og velfungerende baglygte, og drop hjelmen, markedet er der simpelthen ikke!


  • #7   28. okt 2014 Er det for i øvrigt et skoleprojekt i faget teknologi? Og hvilken skole går i på? smiley

Kommentér på:
SMART CYKELHJELM

Annonce