{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lefty forgaffel for og imod?
  • #2   19. nov 2014 Jeg har prøvet begge dele, og jeg kan ikke mærke noget forskel.. Tror det er snobberi.. Jeg har sammenlignet en Reba 120 mm og en lefty 90mm. Stivhed kan jeg ikke mærke nogen forskel på. Begge gafler køre fint, og styre som jeg vil have det.. Det er selvfølgelig to forskellige typer cykel jeg har prøvet, men jeg er ikke blevet blæst bagover af leftyen.. Den er god, og det er de andre også...

  • #3   19. nov 2014 Ikke mærke forskel i stivhed.... øhh.... nej men Leftyen vejer til gengæld 3-400g mindre en en Reba.

    Leftyen er alt overlegn. Kommer fra Lefty over på RockShox SID world cup med Brain. Vandringen på en lefty er meget brødere og ens hele vejen i bund.
    Og den dobbelte krone gør at Leftyen klart er stivere i forhold til vægt.
    Det eneste minus jeg kan se ved Lefty, er at du er begrænset af færre nav og frempinde (med mindre du køber conversion-kit, så du kan bruge en alm. frempind)

    Jeg synes helt klart Lefty er det bedste på markedet i mine øjne!!


  • #4   19. nov 2014 Jeg siger bare min erfaring... Leftyen er god, andre gaffler i samme klasse er lige så gode...

  • #5   19. nov 2014 Jeg har prøvet de gængse fra RS og Fox, hvor Fox er min favorit, men det er en anden snak.

    Lefty er en Upside/Down gaffel, anvender nålelejer fremfor bøsninger og er vægtmæssigt ca. 200gr lettere end de traditionelle. Min største waau oplevelse med Lefty er at den styre mere præcist, hvilket jeg mener skyldes større stivhed.

    Hvad service angår, har jeg endnu ikke oplevet behov for hyppigere service end Fox og RS. Dog kan service ikke laves af den lokale. Et andet minus er navet og dermed at hjulsættet skal være lavet til Lefty.

    Hvis en forgaffel skal vurderes på dens vægt, stivhed og progression, så er Lefty den bedste. Men, der er jo ingen grund til at købe bedre dele hvis man ikke kan mærke forskellen smiley


  • #6   19. nov 2014 Et lefty fornav vejer ca 115gram komplet, hvor et DT 240 fornav vejer ca 160 til sammenligning, så det er i mine øjne bestemt ikke et minus.

    Ja, brugtmarkedet er mindre med Lefty-nav, men de fleste gode hjulsæt fåes i Leftyvariant, ellers får man jo bare et bygget.

    Vægt og stivhed/smoothness er store plusser ved Lefty, men om man kan lide det er jo op til den enkelte. Jeg er ovenud lykkelig for min.

    Det eneste minus jeg oplever ved min er de konstante dum-smarte kommentarer, fra folk på cykler med SR-suntour-fjeder-gafler, om at man "hø-hø-da-vist-mangler-noget-på-forhjulet!"


  • #7   19. nov 2014 En lefty forgaffel er noget, for ikke at sige meget, stivere end en rockshox/fox gaffel smiley

  • Maller
    Maller Tilmeldt:
    aug 2013

    Følgere: 2 Emner: 8 Svar: 190
    #8   20. nov 2014 Religionskrig ligesom hjulstr smiley

  • #9   20. nov 2014 Det er ikke en skid med leligionskrig at gøre. Det er et spørgsmål om facts. og fakta er at Lefty er meget smartere opbygget! Nåle-lejer vs. glide bøsninger. Dobbelt krone vs. enkelt krone. Vægten af de bevægelige dele er i Lefty er meget lavere i og med at det er en up-side-down gaffel. Leftyen er stivere end alm gaffel, derfor mere præcis styring. Generel lavere vægt på Leftyen f.eks: SID WC Brain 1550g, Lefty Carbon med xloc remote 1350g.
    Jeg kører som sagt med RS SID WC Brain. Og er super tilfreds med den, men Leftyen er bare lige lidt federe!


  • Maller
    Maller Tilmeldt:
    aug 2013

    Følgere: 2 Emner: 8 Svar: 190
    #10   20. nov 2014 samme facts som at en 26 og 27,5 ramme og hjul er lettere end en 29...

  • #11   20. nov 2014 Hvad snakker du om Maller? Nu snakker vi jo ikke hjul-størrelser.....

  • Maller
    Maller Tilmeldt:
    aug 2013

    Følgere: 2 Emner: 8 Svar: 190
    #12   21. nov 2014 Det er da lige så meget religionskrig som alt andet er det... og ja gaflen er stivere men tilgengæld er forhjulet sårbart og bliver nemt slået skævt

  • #13   21. nov 2014 Tilgengæld vejer frempinden og kronrør noget mere ift. en alm. frempind.
    Så vægt mæssig er der sku ikke så meget at hente med en Lefty.
    Men Lefty er helt klart en fed gaffel, det er Fox Kashima også. Min Sid er jeg dog semi glad for.


  • #14   21. nov 2014 Nu er der ikke et kronrør i den forstand. Den traditionelle har lidt tungere headset med top-cap og bolts. Frempinden vejer måske 20-50gr mere (180gr for 110mm). Skal vi hænge os i småting, så er vægten af QR eller through bolt sjældent taget med i hjulsættet og en tungere løsning end Lefty.

    Malle, måske jeg ikke fatter hvad du mener, men kan simpelthen ikke se hvordan et Lefty hjul skulle blive lettere skævt.

    Skal man finde negative punkter på Lefty, så er det at service sker få steder i landet og at det kaliberen skal løsnes når forhjulet skal afmonteres.
    Tilgengæld behøver man ikke tage hjulet af ved punktering smiley


Kommentér på:
Lefty forgaffel for og imod?

Annonce