{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
677 visninger | Oprettet:

Vinter træning..med bla. fitnesscenter {{forumTopicSubject}}

Hej er der nogen der har gode råd til træning hen over vinteren ? Kør spinning 3 gange om ugen + en tur ude om ugen hvis vejret tillader det, men kunne god tænke mig noget styretræning nu når jeg er i Fitnesscenteret...hvilke øvelser ville være godt ?

På forhånd Tak for jeres hjælp

Mvh.
JBO


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinter træning..med bla. fitnesscenter
  • #1   20. dec 2014 Generelt er det altid godt at køre øvelser der styrker din Core, altså mave og ryg, der vil gøre du kan holde en korrekt position på cyklen længere.

    Derudover kan du altid køre nogle ben øvelser, husk for udholdenhed: Mange gentagelser mindre kilo, for store sprinter køller: Få gentagelser mange kilo! smiley


  • #3   20. dec 2014 3x spinning + en tur uge, er bestemt også pænt meget. Dine spinningstimer er høj intensitet.

    Jeg laver core året rundt, mener bestemt ikke det kun skal laves vinter.

    Løb er ikke dårligt.


  • Jonas N
    Jonas N Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Svar: 1
  • #5   21. dec 2014 Du skal træne noget benpres.....få gentagelser men tilgengæld så tungt som muligt. Med få gentagelser menes 6-7 stykker af 3 til 5 gange.....når man kører så få gentagelser, så øger man kun sin muskelmasse lidt (en cykelrytter må jo ikke veje for meget). Dog træner man det vigtigste, nemlig musklens effektivitet. Du skal dog den første måned køre flere gentagelser med lavere vægt indtil dine ben vender sig til belastningen....

    Og som de andre siger lidt coretræning, såsom mave og ryg.....til mave er bræt-øvelsen effektiv.

    Core- og styrketræning to gange om ugen i 4 til 5 måneder, for at få en god effekt heraf.....man fortsætter hermed en gang om ugen hen over sommeren, hvis man har kræfter hertil.

    Ellers så ville jeg anbefale dig og køre noget mindre spinning og køre lidt mere udendørs eller på hometræneren.....spinning er kun godt hvis det er beregnet til cykelryttere,, hvor der fokuseres på hvor mange watt der trædes istedet for hvor høj puls man træner.....højintensiv pulstræning behøver man ikke så meget af om vinteren, da man let træner Kredsløbet i form i starten af foråret....3 gange pulstræning virker som rigtig meget og lidt spild af kræfter, særligt hvis det er det almindelige spinning i motionscentret.....brug istedet nogle flere kræfter hen over vinteren på at træne styrketræning i centret og kør nogle tunge styrketræningspas på din cykel eller hjemmetræner. Og kør så en lang udholdenhedstur i weekenden. Her holdes cirka 65% af pulsreserven i 3 timer. Dette er ikke så hårdt og man er frisk til og træne hård styrketræning ugen efter.....en spinningstime om ugen hvor man rigtig får pulsen op er dog godt, da man skal holde min 85% af sin sommerform hen over vinteren....

    Men mange veje fører som bekendt til Rom så der er mange måder og træne på.....jeg træner ikke selv som ovenfor nævnt, da jeg ikke gider spinne og gå i centret....istedet træner jeg lidt coretræning derhjemme og kører MTB 3 til 4 gange om ugen.....man skal lave det der kan motivere en....


Kommentér på:
Vinter træning..med bla. fitnesscenter

Annonce