{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyna sys..?
  • #2   29. jan 2015 Jo tak, har skam læst, men hva det helt præcis betyder forstår jeg ikke, skal jeg slå det til på min bagskifter, så "armen" er låst fast, for at få den ønskede effekt af bedre, hurtigere og mere præcis skift, eller er det bare en del af det hele i og med at både triggere og skiftere har dyna sys i sig..?

  • #3   30. jan 2015 Dynasys er en forsat udvikling af det tidligere HG og HGX, bund og grund er der tale om to forskelle, skiftegreb er ændret lidt så man idag kan skifte flere gear på en gang hvis man trykker greb helt i bund, fordel der er mest hvis du kører i stor klinge bag på (op af en stejl stigning) og så straks efter måske skal ned igen, der kan du så med Dyna klare turen ned i de helt små klinger (stadig bag) i en bevægelse mod tidligere tre til fire klik med greb.

    Der er også justeret lidt på klingers udformning noget som har vist sig at give et blødere (mere smooth) skifte.

    Det du taler om at du kan låse bagskifter (er på Shadow Plus bagskiftere) har ikke noget med Dynashift at gøre men derimod den funktion at du slipper for at kæde banker mod bagstag på cyklen når du kører på u-jævnt underlag, der er fordele og bagdele ved det, typisk vil du opleve at gearskift bliver tungere når du trykker på skiftegrebet men opleves mere støj svagt, systemet er så slet ikke udviklet til XC/ cross country brug men til trail og downhill brug, det er så faldet i smag hos mange XC brugere som ikke ser det besværligt med det lidt strammere gearskifte, man kan med en smule snilde så justere hvor stram cagen (den del de to pulley hjul sidder på) så man gør den mindre stram men stadig har stor fornøjelse af at slippe for kædestøj på stel.


Kommentér på:
Dyna sys..?

Annonce