{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.433 visninger | Oprettet:

Simon G
Simon G
Tilmeldt:
23. sep 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6

Bedste mtb !! {{forumTopicSubject}}

Hej
Min cykel er blevet stjålet og søger derfor ny cykel! En mtb til mellem 3-5000, hvad skal man gå efter? Hvad ville i anbefale som den bedste? Jeg er ligeglad om den er brugt hvis bare den så os er pengene værd! Altså bedre end en ny!
Har en racer cykel i Carbon, er det ikke noget man bruger på en mtb? Primært skal den bare kører som transport, men vil gerne kunne køre i skov på de lidt mere udfordrende baner rundt omkring
Mvh simon


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste mtb !!
  • #1   27. mar 2015 Hvis vil bruge den til mere end transport og på de store stier i skovene, skal du have fat i en brugt eller flere penge.

  • Simon G
    Simon G Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #2   27. mar 2015 Kom evt gerne med links smiley

  • #3   27. mar 2015 Du er gammel nok til at lave dit research arbejde selv... smiley

  • #4   27. mar 2015 Hvis du vil have folk til at tage indlægget seriøst, bliver du som det mindste, nødt til at give lidt info!!!

    Størrelse på cykel / din højde ?.
    Skal den hentes i Jylland, på Sjælland eller evt. i Afrika ?


  • Carsten F
    Carsten F Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #5   27. mar 2015 Hvad med min den er til salg ?

  • Simon G
    Simon G Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #6   28. mar 2015 Den ser fin ud, men hvad er det for noget?

  • #7   28. mar 2015 Du er jo helt væk.

  • Simon G
    Simon G Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #8   28. mar 2015 FJ er du skæv ?

  • #9   28. mar 2015 FJ hvis din hjerne ikke kan byde på noget mere konstruktivt end de svar, så lad dog vær med at svare. Har svært ved at tro du virkeligt er 27 år, med den folkeskole attitude, grow up!!!


  • Simon G
    Simon G Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #10   29. mar 2015 Ja utroligt man ikke kan lade være, istedet for at udstille sig selv! Jeg søger og søger men bliver bare mere forvirret da der findes mange modeller som ligner hinanden fx Scott 630 640 670, trek 3500 3700, men der står ingen steder at den ene er bedre end den anden, kun prisen er forskellig men ikke altid den dyreste der er bedst

  • #11   29. mar 2015 hvor høj er du

  • #12   29. mar 2015 Det er umådelig svært at kigge efter en brugt for dig hvis man ikke kender størrelse osv...

    Det ville også være lettere at finde en ny hvis hvis man havde mål og ved ny cykel samt at skulle finde et godt tilbud ja så er det cykler der typisk er en eller meget få af, det gør bare at folk ikke spilder deres tid på at finde noget du alligevel ikke kan passe.

    Med det budget og de ord der bruges om bedste tilbud så er det den vej man skal gå og info man skal bruge.


  • Simon G
    Simon G Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #13   29. mar 2015 Tænker der måske bare var en "model" som er god og så ku jeg finde den i min str jeg er 170, og bruger 54 i racercykel

  • #14   29. mar 2015 Alt er jo totalt useriøst i dit emne:

    Overskrift er elendig
    Krav er urealistiske
    Og der er ingen respons eller reflektion over de ting folk skriver.

    Og jo, pris og kvalitet hænger sammen. Hvis du ikke tror det gør sig gældende så tag i harald-nyborg og løft lidt på deres cykler, og ned til din lokale cykelhandler og kig på dem.

    Det må i øvrigt være mit bedste råd til dig, at tage ned til din lokale cykelhandler og prøv lidt forskelligt. der findes tonsvis af modeller, 3 forskellige hjulstørrelser, og udstyr varierer alt efter hvilke penge du vil af med. Og jo, det bliver sjovere når man rykker fra prisklassen 3-6000 til 8000-15000, og deropaf.
    Er du helt sikker på MTB er noget for dig, så kan det kun anbefales at smide minimum 10000 kr på en god cykel.
    Skal det bare prøves af, så find en brugt til få penge, og skyd den af når du har fundet ud af om det er noget.

    Køber du en brugt High end cykel, kan du risikere den er så brugt, at den ender med at koste mere end en ny, og det er svært at gennemskue for en nybegynder.

    Mth til størrelse så skal du finde en S eller M i størrelse. Dvs omkring 16"-17". (Vil jeg tro, men dit skridtlængde har også indflydelse.) En "lille"/den rigtige størrelse MTB er nemmere at få rundt på de tekniske baner. Køber du en for stor, vil du ærgre dig.

    Håber du finder en god cykel.

    Mvh


  • Simon G
    Simon G Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #15   29. mar 2015 Tak det var meget mere brugbar smiley
    Men fx hvad skal man vælge af 26/27,5/29 og hvorfor :)?


  • #16   29. mar 2015 Det er en smagssag. !

    Og som det altid er med smag, kan det blive en meget meget lang og kedelig diskussion.

    Det afhænger først og fremmest af hvor mange penge du vil smide
    Argumentet for at vælge 26" skulle være at du får meget cykel for pengene, en den helt rigtige brugte.

    Vil du kun af med 3-5000kr så glem alt om 27.5 og 29, nye ihvertfald

    Jeg har selv en 27.5" full suspension og er glad for den.

    Jeg har prøvet et par 29" i skoven, og ingen tvivl om de er nemmere og hurtigere, jeg synes bare de er en smule kedelige. Men jeg ligger vægt på at få så meget sjov ud af min træning som muligt, da det er en stor motivations faktor for mig.

    Andre prioritere fart og omgangstider højt, og vil anbefalde dig en 29"

    Det er altid pisse svært at vælge cykel ud fra en kort prøvetur i området ved cykelhandleren, men der findes enkelte butikker som udlejer prøvecykler, hvis du ikke lige har et par kammerater du kan prøve af.

    Men igen: det er kun hvis du vil smide lidt gryn.



  • #17   31. mar 2015 Der er tidligere nævnt og diskuteret pris vs kvalitet osv, så det vil jeg ikke komme ind på. Er de 3-5.000 dit budget, så må vi finde noget i den prisklasse, velvidende at det selvfølgelig ikke er topklasse mtb'ere. Men det ved du vidst også godt.

    Jeg kører selv Haibike, som jeg synes er en lækker cykel, og de har også nogle i den billige ende.

    En 26" til kr. 4.499,-
    http://www.cykelpartner.dk/mtb-haibike-attack-sl-26-27-gear-matsort-graa-hvid_41800273XX.html

    En 29" til kr. 4.199,-
    http://www.cykelpartner.dk/mtb-haibike-attack-sl-29-sort-hvid-roed_41812273XX.html

    Men ellers besøg din lokale cykelpusher, og prøv at se og mærke de forskellige mærker og størrelser.

    God fornøjelse.


Kommentér på:
Bedste mtb !!

Annonce