{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.493 visninger | Oprettet:

Cykelcomputer beregning af forbrændt kalorier ved mtb-tur - vejledning =) {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har fået skaffet mig en jernhest til skoven og har overvejet at købe en computer så jeg kan beregne hvor mange kalorier jeg forbrænder på en tur?

Er det korrekt forstået at man skal have:
- en puls-måler (rundt om maven)
- en cykelcomputer som kan måle kalorieforbrænding

Er det mere man skal have?

Jeg søger en cykelcomputer som jeg kan bruge til at køre 'mod' mig selv, så jeg kan se om jeg har forbedret mig eller ej og en cykelcomputer som huske mine tidligere tracks (tid, hastighed, forbrændt kalorier, længde)

Jeg har kigget på en Garmin Edge 500 som jeg har læst mig frem til at kan klare opgaven og måle mit kalorieforbrug samt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cykelcomputer beregning af forbrændt kalorier ved mtb-tur - vejledning =)
  • #1   29. mar 2015 Jeg kender ikke til de andre, jeg bruger mit Polar RC3 GPS ur med puls bælte til. Den viser både kalorie forbrænding, kørte km og hastighed - det virker bare super!

  • #2   29. mar 2015 En smartphone og gratis version af endomodo, kan det samme

  • #3   29. mar 2015 #2 og jeg så lige at i Lidl havde de pulsbælter til 60,- stykket som kan kobles på telefonen via bluetooth! smiley


  • #4   29. mar 2015 hvis det skal være gratis og kun 70% præsis så er endomondo bedst men hvis det skal være 99% præcist så skal du vælge garmin og lad være med at bruge endomondo
    deres gps signal er meget dårligt
    jeg har selv brugt det før jeg fik mit garmin gps ur og jeg har haft flere ture både med endomondo og med garmin og garmin er meget mere præsis når det kommer til (hastighed og kørt km)


  • #5   29. mar 2015 #4
    endomodo 70% præcis , det er meget mobil afhængig .
    Jeg har ingen forskel i hastigheden eller distance om det er Garmin eller endomodo


  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #6   29. mar 2015 Men uanset hvilket system du vælger, er kalorieforbruget kun et estimat.
    Brug en badevægt, hvis du bliver lettere, har du forbrændt flere kalorier end du har indtaget.
    Bliver du tungere spiser du for meget, og bevæger dig for lidt


  • #7   29. mar 2015 Jørn N. eller man har omdannet fedt til muskler som er tungere. Så ikke den bedste måde at køre det på heller.

Kommentér på:
Cykelcomputer beregning af forbrændt kalorier ved mtb-tur - vejledning =)

Annonce